מייגן מרקל סמנתה גרנט. AP
AP

לכלוכי הכס: למה אחותה של מייגן מרקל כל כך שונאת אותה?

29.1.2019 / 13:59

כמו באגדת סינדרלה, גם כאן יש לנו נסיכה יפה שהתאהבה בנסיך, ואחיות חורגות שמתו מקנאה ויעשו הכל כדי לפגוע בה. קבלו את סמנתה גרנט-מרקל

סמנתה גרנט, 54 (שלאחרונה החליטה לחזור לשם נעוריה מרקל, מעניין למה) הינה חצי אחותה של מייגן מרקל מצד האבא, שכזכור, לא הוזמנה לחתונה המלכותית. גם לחתונה הראשונה של מייגן סמנתה לא הוזמנה (כנראה שזה פחות הפריע לה), רק שאת העובדה שלא הוזמנה לחתונה בארמון קיבלה סמנתה לא טוב. לא טוב בכלל.

לפי פרסומים שונים בתקשורת, נראה שהיחסים בין האחים לאב המשותף מעולם לא היו קרובים או טובים במיוחד, אבל הפיכתה של מייגן לאשתו של הנסיך ולדוכסית מסאסקס גרמה להסלמה חמורה בבעיות הקיימות, ומאז מאי האחרון, סמנתה לא מפסיקה להתראיין, לצייץ, ולהתלכלך בפומבי על אחותה ועל בית המלוכה.

למה? התשובה היא פשוטה, כמובן. סמנתה היא האחות החורגת של סינדרלה, והיא מקנאה, שזה מובן מאליו. גם אני הייתי מקנאה. כל אחת מאיתנו היתה מקנאה אם אחותה היותר יפה, היותר מצליחה והיותר צעירה ממנה בכמעט 20 שנה הייתה מתחתנת עם נסיך והופכת לאישה הכי מפורסמת בעולם. במיוחד אם החיים שלך לא להיט. וכשאני אומרת 'לא להיט' זה האנדרסטייטמנט של המאה. האישה הזאת נכשלת סדרתית. לא פלא שהיא מסכנה כל כך.

בפייסבוק ובאינסטגרם שלנו כבר הצצת?

אז מה אנחנו יודעים על סמנתה-גרנט-אובססיה-מרקל? כבר כמה שנים היא מסתובבת בכיסא גלגלים עקב בעיות בעמוד השדרה' תופעת לוואי של מחלת ה-MS שאובחנה אצלה, דבר שבהחלט לא מנע ממנה לחיות את חייה במלואם. היא הספיקה להתחתן פעמיים, להתגרש פעמיים ולפשוט רגל פעמיים. יש לה שלושה ילדים שעם אחד מהם היא לא מדברת, אמא שהיא לא בקשר איתה, ואח שגם איתו היחסים שלה לא טובים. נראה שהנטייה לריב לא פוסחת על אף אחד ממקורבים אליה.

מתחילים לזהות נרטיב?

המראה החיצוני הם לא הדבר היחיד בגללו סמנתה מקנאה באחותה. התחרות בינהן עמוקה הרבה הרבה יותר. נתחיל מזה ששתיהן שחקניות. כן, כן, גם סמנתה שלחה את ידה במשחק - לפחות ניסתה - יש לה אפילו פרופיל רזה במיוחד באתר IMDB, אבל מלבד הופעות ספורות בתוכניות טלויזיה שכיחות וחלטורת כתיבה, הקריירה שלה לא התרוממה למרות שניסתה בערך הכל - הנחייה, משחק, בימוי, הפקה, רדיו, ואפילו דוגמנות. לפחות ככה היא טוענת. תמונה אחת לא מצאתי, וגם עיתונאים בינלאומיים עם הרבה מאד אמצעים נכשלו במשימה הזאת. ועדיין, בביוגרפיה שלה במדיות החברתיות כתוב שהיא שחקנית ודוגמנית לשעבר. לא נראה שיש לה נתונים פיזיים שקרובים אפילו טיפה לנדרש כדי להיות דוגמנית, אבל אוקיי.

קשה לדעת מה מכל מה שהיא אומרת הוא אמת, כי סמנתה מרקל עושה רושם של אישה לא אמינה, שלא לדבר על אופורטוניסטית ומניפולטיבית - כבר במאי בשנה שעברה, חודש החתונה המלכותית, ניסתה סמנתה לסחוט פיצויים באמצעות הטענה שקרסולה נשבר כאשר ניסתה לברוח (בכסא גלגלים?) מפפרצי (וזו אשמת מייגן, כמובן). כמובן ששום דו"ח לא הוגש למשטרה המקומית, ונראה כי האירוע לא היה ולא נברא.

כשנשאלה על ידי העיתונות אם היא מנסה להרויח כסף על גבה של אחותה המפורסמת ענתה סמנתה שרוב חייה היא עובדת בתקשורת, ולכן היא לא רואה שום סיבה להפסיק לדבר רק כי במקרה אחותה הפכה להיות מוקד עניין, ואם יש בזה כסף, זה לא פשע. כולנו צריכים לשרוד.

ואכן, מאז החתונה ועד לרגעים אלה ממש, סמנתה לא מפסיקה לקשקש בכל מדיה אפשרית, להתראיין בכל תוכנית טלויזיה, רדיו או בלוג אינטרנט שמציע, כשהנושא היחידי שהיא מדברת עליו הוא הדוכסית מסאסקס, שאיתרע מזלה לחלוק איתה גנים. היא לא קוראת לה מייגן או "דוכסית" חלילה, אלא בכינויי גנאי מזלזלים שהמציאה לצורך העניין, ואיכשהו היא עדיין מתעקשת לסתור את עצמה בלי טיפת בושה ולטעון בתוקף שמילותיה מוצאות כל הזמן מהקשרן, ושאין לה שום דבר נגד אחותה.

חוץ מזה שהיא חיה, כאילו.

אפילו אמא של סמנתה אמרה עליה שלה שהיא בושה למשפחה, והתנצלה באופן פומבי על טענותיה כלפי מייגן על כך שלא עזרה לאביהן המשותף בבעיותיו הכלכליות (שכן גם הוא פשט את הרגל לאחרונה), ולסיכום, סמנתה יוצרת את הרושם של אישה שיציבות נפשית היא ממנה והלאה.

אירונית, יש לה תואר במקצוע שקשור לבריאות הנפש - ולא רק זה - היא טוענת שיש לה ארבעה תארים - בפסיכולוגיה, קרימינולוגיה, וגם בכתיבה יוצרת. לא שיש הוכחה גם לזה. אלא אם כן אתם נתייחס כהוכחה לתמונה המטושטשת בה היא חובשת כובע סיום לימודים ומחזיקה בידה דף נייר שיכול בקלות גם להיות חשבון חשמל ישן שהדפיסה על צידו השני .

עד כדי כך האובססיה של סמנתה הסלימה, שאחרי כמה איומים שהשמיעה בפומבי, בהם היא מבטיחה להגיע לארמון ללא הזמנה, הסקוטלנד יארד שם אותה ב-watch list שלהם, רשימה מיוחדת לאנשים עם קבעון על בן מלוכה, יחד עם אנשים שיש בהם משום איום כלפי בית המלוכה. הסיבה הרשמית: האובססיה שלה לדוכסית מתחילה להיראות מדאיגה (תרגום חופשי). יו דונט סיי.

בנוסף, ישנן שמועות בתעשייה שסמנתה הולכת להיכנס לבית האח הגדול בעונה הבאה, וכיאה לקלישאת הטלנובלות שהיא, היא גם כותבת ספר על מייגן, ספר שמתוזמן לראות אור באביב, בסביבות אפריל, החודש בו צפויה הלידה של ילדם הראשון של מייגן והארי. סליחה, שני ספרים - לאחרונה היא הודיעה בטוויטר שלה, שאגב, הוא לא פומבי, שהיא כבר כותבת את ספר ההמשך. לגבי התוכן של הספר, זה תלוי באיזה יום שואלים. לפעמים היא אומרת שיש שם סודות מלוכלכים וסקנדלים, ולפעמים היא אומרת שאלו ספרים שמדברים על הניואנסים המקסימים של החיים שלהם יחד, וזאת למרות שכבר בכותרת הספר יש כינוי גנאי מזלזל.

יכול להיות שהכל נכון, ויכול להיות שכלום לא נכון - אף אחד לא יודע. בסופו של דבר יכול להיות שאין בכלל ספר, אלא רק פוסטים של צומי שאין מאחוריהם דבר, למרות שאם היא רוצה לעשות כסף על גבה של אחותה, כתיבת ספר היא בהחלט הדרך הטובה ביותר לעשות את זה. מי יודע - נחכה ונראה.

כשמסתכלים על כל הנתונים האלו, קשה שלא לרחם על סמנתה. היא מוגבלת גופנית, משוכנעת שהיא הקורבן בסיפור הזה, ובבירור לא מסוגלת לקחת אחריות על הצד שלה ביחסיה המרוחקים עם אחותה. אם קוראים בין השורות, נשמע שהיא אדם אומלל שנואש לתשומת לב, הבנה וקצת חיבה. לא רק מאחותה, אלא בכלל. סמנתה-גרנט מרקל היא בעצם הילד הבעייתי בכתה, שמרביץ ומשתולל, ויירגע רק כשהמורה תהפוך אותו לאחראי לוח.

זה מעורר חמלה, מצד אחד. מצד שני, סמנתה גרנט אינה ילד בכתה ה' - מדובר באישה בוגרת שעברה את החמישים ואם לשלושה ילדים. לא נראה לי שמגיעות לה ההקלות וההנחות שמקבלים בני השש והשבע שמתקשים להסתגל לחברה תרבותית. מגיע שלב בחיי כל אדם (רצוי בסביבות גיל 25), בו הוא נדרש להתנער מהתחושה המוטעית שבגלל שההורים, החברים או החיים עשו להם ככה או אחרת אז מותר להתנהג ברוע וטמטום ולקבל סליחה מיידית אוטומטית, לא משנה מה עוללו. אם אומללות אישית תהפוך להיות הצדקה לגיטימית לאכזריות, אלוהים יודע לאן נגיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully