עדן יוחנן. צילום מסך
צילום מסך

הרומן של עדן ולירן: דברים שלא מספרים לנו בבית האח

3.2.2019 / 15:18

למרות שכפי הנראה לעורכים של האח הגדול יש משהו נגד נרטיב סיפורי, קשה שלא לשים לב להתקרבות בין לירן שטראובר ועדן יוחנן. יש רמזים, יש התקפי קנאה - כל המרכיבים לרומן כבר קיימים שם. האם מתרקמת מערכת יחסים רומנטית בבית האח?

אנחנו יודעים שעדן יוחנן בעניין של לירן שטראובר. ולא פלא, אם הייתם סוגרים אותי בבית האח הגדול עם הגברים שיש שם, גם אני הייתי מתאהבת בלירן. מתוך המבחר שקיים שם הוא ללא ספק הגבר הכי
חביב, הכי שפוי, הכי עושה כלים, וגם הכי פחות אימפוטנט.

אנחנו גם יודעים ששטראובר חיזר בעבר אחרי נטלי דדון, ולא שכחנו את מתקפת הזעם של עדן כשגילתה על העניין הזה במשחקי האח. אחרי שהבינה שיש לה תחרות, יצאה ממנה האוחצ'ה לאיזה חצי יום, שאותו בילתה באמירת כל מיני דברים שבעיקר שכנעו אותה עצמה - שזהו, היא עוברת הלאה. אני לא השתכנעתי לרגע.

בפייסבוק ובאינסטגרם שלנו כבר היית? אז קדימה!

היא אמרה שהוא מבוגר לה מדי, טענה שירד לה, ובמשך כמה דקות שלמות היא התעקשה שמי שעושה לה כאלה דברים, היא לא תסלח לו לעולם. השלב ההגיוני הבא היה להתחבר לטוענת לכתר "כל האמת בפרצוף" אורלי רביבו, כדי שיהיה לה עם מי לדבר על כל שאר השקרנים הבוגדניים שבבית.

אבל עבר לה מאז. העצבים על לירן, כאילו.
לגבי הקירבה לאורלי, זה מאוחר מדי. אורלי כבר התלבשה עליה חזק, וקשה לי להאמין שלעדן יהיה מספיק כוח נפשי לברוח. בנתיים היא עדיין דבוקה לאורלי כמו ההרפס על השפה העליונה שכבר למדנו להכיר ולאהוב. האח הגדול - זובירקס להמונים.

התקפי הסטריה, כידוע, עוברים אחרי שעתיים שלוש, ובתור צופה קבועה בתוכנית כבר למדתי מזמן שמה שנאמר במטבח של בית האח, נשאר במטבח של בית האח. כלומר, מרגע שנגמרת הסצינה ועוברים לחדר אחר הפרספקטיבה משתנה, המילים משתנות - הכל משתנה.

למילה בבית האח הגדול יש חיי מדף של זבוב פירות שדרכו עליו. החלטות, חברויות ובריתות מחזיקים שם עשר דקות מקסימום. רגשות, כולל כעס, עוד פחות, ולראייה ההתנצלויות המביכות של כל דיירי הבית בפני אורלי, שלוש דקות אחרי שקראו לה מפלצת ושטן. אחד אחד, בהתגנבות יחידים, הם הלכו להסביר לה שבעצם הם מעריכים אותה מאד, ולשכנע אותה שלא תצא מהבית (למה, אבל, למה?).

אחרי שהתפוצץ העסק עם החיזור אחרי נטלי, התנהלה שיחת יחסינו לאן בין עדן ללירן שבה נאמרו דברים מתחמקים ולא ברורים משני הצדדים, כשכל אחד מהם מנסה מצד אחד לא לפגוע ומצד שני לא לחשוף את עצמו יותר מדי, הרוחות נרגעו, והקראש של עדן על שטראובר הפך להיות עובדה מוגמרת. למה? כי אף אחד לא מתחרפן ככה אם הוא לא מושקע ברמה הרגשית ואין לו ציפיות.

במקביל התפרסמה ידיעה ברשת שלפיה עדן יוחנן ולירן שטראובר מכירים מלפני התוכנית, ולא רק זה, אלא שהוא חיזר אחריה בעבר, ונדחה. נתון מעניין, תודו. עכשיו, כנראה שהשיחה הורידה כמה חומות שהפרידו בין לירן לעדן, ושחררה לשניהם את הפאסון שהם כל כך התאמצו להחזיק, ויכול להיות פשוט ששטראובר, שכבר נדחה בעבר, היה צריך אישור שהיא מעוניינת בו באמת (והתקף עצבים כזה הוא אישור רשמי), אבל מה שבטוח זה מאותו רגע היחסים בינהם החלו להתפתח.

שימו לב שמאז אנחנו רואים אותם בוחרים אחד את השני במשימות, מסתובבים יחד כל הזמן, מחליפים מבטים וחיוכים (אבל על הדאון-לואו, שלא יהיה בולט מדי), והכי מסגיר - עדן נראית פתאום סופר רגועה, באופן חשוד, שינוי דראסטי שאצל כל אדם שרק לפני שניה הסתובב בתחושת כעס, נבגדות וחוסר ביטחון, אומר רק דבר אחד - עדן מרוצה, כי משהו קורה בינהם מאחורי הקלעים.

הרמזים הם קטנים ורבים, ואת הגדול מבינהם ראינו בפרק שלפני יומיים, בשבת. הדיירים היו באמצע התארגנות מול המראה כשידידנו סליים (אסף, היצור בעל הצורה המשתנה) קיבל צעקות מלירן כשהעז לכרוך בתמימות אופיינית את זרועו השרירית סביב עדן: "אסף, היד! היד! אסף, היד! אתה רוצה שאני אעשה לך טרומפלדור!" (או משהו בסגנון, זה מהזיכרון).

עקב העריכה המאד משונה של הפרקים (עורכים יקרים, מה יש לכם נגד נרטיב סיפורי?) קצת קשה לעשות הקשרים בין סצינה לסצינה, אבל דבר אחד היה ברור. זו היתה סצינת קנאה רכושנית מצד שטראובר. הוא לא היה מוכן שאסף ייגע בעדן. ועדן, מרוב מאמצים לעבור אישה, כנראה נתקעה על דמות נשית משנות החמישים ושכחה זמנית שהעולם התקדם מאז, ושמותר לה להתחבק עם מי שבא לה, לא מגיבה. לא יודעת מה אתכם, אבל לי זה היה נראה כמו מערכת יחסים שהתחילה לא מזמן ועוד רגע תיחשף.

אם לוקחים את הנתונים הללו, מחברים למה שאנחנו רואים בתוכניות הערוכות ומוסיפים כמה טלפונים למקורבים להפקה, מקבלים את התשובה הבאה: הרומן בין עדן יוחנן ללירן שטראובר מתקדם בצעדי ענק. אמנם כרגע הם עדיין מסתירים את האינטראקציות שלהם מעיני המצלמה (עדן אמרה שכלום לא יכול לקרות בבית) עד כמה שהם יכולים, אבל זה בהחלט קורה, וכנראה שבקרוב שי חי ובן זיני לא יהיו הזוג המאושר היחיד שישן באותה מיטה. אם תרצה הנטלי דדון, כאילו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully