אמוג'י אימוג'י דם מחזור ווסת. צילום מסך
צילום מסך

ככה ייראה אמוג'י מחזור: הנה עוד כמה אימוג'ים שצריך

גל סלונימסקי

7.2.2019 / 22:30

בחברה שמייצרת את האמוג'ים לסמארטפונים שלנו הודיעו כי בעדכון הקרוב יתווסף אמוג'י של טיפת דם אדומה, שיכול לסמל את ימי הווסת. זה עדכון משמעותי שעשוי להפיג את הבושה סביב הנושא, אבל הדרך לשוויון במקלדת עוד ארוכה. ריכזנו את כל האמוג'ים שנשים חייבות

בואו נודה באמת, כמעט ואין הודעה שעוברת בווטסאפ בלי אמוג'י. השפה הפכה להיות ויזואלית באופן מלא - סלפי תמונת מצב, אמוג'ים, ואפילו סמיילים מחצי סוגריים ונקודותיים, העיקר לא אותיות. יצרני האמוג'ים, שאחראים על השפה הציורית שהשתלטה על חיינו, הבינו זאת היטב ואחת לכמה זמן הם מעדכנים גרסה ומעשירים את מקלדת האמוג'ים שיש לכולנו בנייד.

אלא שהעדכון האחרון מעניין במיוחד, סוף סוף הוא נותן פתרון לבעיה שנשים רבות ברחבי העולם מתמודדות איתה - אמוג'י מחזור. עד היום היינו משתמשות במילות קוד, מחפשות תמונה שדומה לאימא אדמה או שולפות את הדגל האדום, אבל לא היה לנו אף אמוג'י שתואם את הסיטואציה.


בפייסבוק ובאינסטגרם שלנו כבר היית? לא ברור למה את מחכה

ארגון למען זכויות נשים בבריטניה פנה לחברת אמוג'י והציף את הבעיה. לטענתם, בעולם עדיין יש סטיגמה על הווסת ונשים מובכות לדבר על זה. ברגע שיכניסו אמוג'י ווסת למקלדת, ניתן יהיה להקליל את השיח בנושא. "הבושה צריכה להיפסק. הבנו שבאמצעות אמוג'י, שהוא חלק משפה גלובלית, נוכל לשנות מציאות", טענו בארגון הבריטי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השפה שלנו הפכה להיות בעיקר ויזואלית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחברת אמוג'י החליטו לקבל את הטענה והודיעו שבעדכון הקרוב יתווסף אמוג'י של טיפת דם אדומה, שעשויה לסמל את ימי הווסת. עם זאת, הם הבהירו שהטיפה גם מסמלת פציעה או תרומת דם, אך ארגוני הנשים מיהרו לחגוג. יחד עם הטיפה האדומה יתווספו בעדכון שיצא בחודש הבא עוד רשימה של אמוג'ים נחוצים, כמו כיסאות גלגלים, כלבי נחייה, פלמינגו, נעל בלט, לב חום ולב לבן, עפיפון, וופל בלגי ועוד. ובכל זאת, עדיין נותרו כמה אמוג'ים חסרים, אז החלטנו לרכז אותם ברשימה. אלו האמוג'ים הנשיים שצריך להוסיף למקלדת שלנו.

ספא

מה: פרצוף של אישה או גבר (לא מפלות!) עם מסכת פנים, שני מלפפונים, חלוק לבן ומגבת לבנה כרוכה על הראש. האם לא מדובר באמוג'י הספא המושלם? אני מריחות את הקטורת רק מלחשוב על האמוג'י הזה.

מתי: "וואי איך אני צריכה סופ"ש רגוע"
"איך בא לי מסאז'"
"מתכננת לנסות היום מסכת פנים חדשה שקניתי"

עוד באותו נושא

מי את, לוסי איוב: הכירו את המחליפה של רותם סלע

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
מתי גרסת האמוג'י?/ShutterStock

עגלת תינוק, הנקה או האכלה

מה: תחום האימהות לוקה בחסר במקלדת האמוג'ים. יש לנו תינוק, יש לנו אישה בהיריון, יש לנו אישה מחזיקה תינוק - וזה הכל. מה עם אבא מחזיק תינוק? מה עם עגלת תינוק? מה עם הנקה או האכלה בבקבוק? וכמובן שחוץ מאמוג'י היריון - אנחנו דורשות את כולם תואמים לשני המינים.

מתי: "איזה כיף לי בחופשת לידה"
"בעלי כל כך חמוד עם התינוק שלנו"
"לא יכולה לדבר, אני מאכילה את הבייבי"

לק ג'ל

מה: אז נכון שיש לנו אמוג'י של מברשת לק מורחת צבע על הציפורניים, אבל היום יש כמות נכבדת של נשים שעברו ללק ג'ל. האם לא הגיע הזמן שגם האמוג'ים יתקדמו? כל מה שביקשנו זו יד במכונת ייבוש של לק ג'ל.

מתי: "היי, אפשר לקבוע תור ללק ג'ל?"
"אני לא יכולה שניפגש לקפה הערב, יש לי תור ללק ג'ל"
"יש לך רעיון איזה צבע אעשה היום במניקור?"

מריחת לק שקוף על הציפורניים, מניקור. נמרוד סונדרס
צריכות אמוג'י יותר ספציפי ממברשת מורחת לק/נמרוד סונדרס

מסקרה

מה: כל נושא האיפור מאוד דל במקלדת האמוג'ים שלנו. חוץ משפתון, אין אף איפור נוסף. ויודעת כל בחורה שתיק האיפור שלנו הוא כל כך הרבה יותר מאשר רק שפתונים. קרם פנים, סרום, מייקאפ, קונסילר, קונטור, שימר, צלליות, סומק, מסקרה, עיפרון גבות ועוד ועוד ועוד. אז רק שיפרגנו לנו בעוד קצת איפור.

מתי: "איך האיפור שעשו לי לחתונה של הבסטי?"
"פשטתי היום על סופר פארם ורוקנתי את המדפים"
"איך האיפור יצא בסלפי הזה? להעלות לאינסטה?"

אישה מורחת מסקרה. ShutterStock
הדרישה לגיטימית, תיק האיפור עמוס - והאמוג'ים צריכים להיות בהתאם/ShutterStock

משתחווה או מצדיע

מה: אנחנו נשים מפרגנות, מסרבות להאמין ש"נשים הן שק של נחשים" ובסך הכל בכל פעם שחברה שלנו מעלה תמונה לפיד אנחנו מגיבות לה: "מושלמת" עם המון לבבות. אז למה שלא יהיה אמוג'י משתחווה או מצדיע שירים לחברות שלנו?

מתי: "את מלכה"
"מצדיעה לך על העבודה הקשה"
"כן המפקדת, אעשה מה שתגידי לי כי אני מעריצה אותך את החיים שלי ואני לגמרי הולכת לעשות עבורך סטוקינג על הבחור החדש"

קרדשיאן וביונסה

מה: יש הרבה סלבריטאיות שרק השם שלהן מעביר מסר. ביונסה היא אישה חזקה ועצמאית, קים קרדשיאן היא תנ"ך מהלך לנשים. נראה כאילו אי אפשר להמשיך לחיות כאן בלי אמוג'ים שלהן. ולא, הגיפים לא עונים על הדרישות שלנו.

מתי: "תליתי בעצמי את המדף החדש" (ביונסה)
"איך האאוטפיט המוגזם הזה לאירוע?" (קים קיי)
"הבחורה הזו חיה בסרט" (משפחת קרדשיאן המלאה)

אימוגי קרדשיאן ביונסה. מערכת וואלה! NEWS
איך עד היום הסתדרנו בלי אמוג'י שלהן? ביונסה וקים קרדשיאן/מערכת וואלה! NEWS

סקס

מה: אז נכון, יש לנו הרבה אמוג'ים פוליטיקלי קורקט שרומזים על סקס - הפרצוף עם החיוך הערמומי, הסימן של תוכן שלא מתאים לאנשים מתחת לגיל 18, פרצוף כאב ראש לימים שפשוט לא בא לך על בן הזוג, אבל אין לנו אמוג'י סקס אמיתי, כזה שאפשר לשלוח כשמרכלים עם חברות או בהודעות זימה. הגיע הזמן לעשות אמוג'י סקס - ואפשר לטשטש את מה שצריך להישאר צנוע. אפשר גם לא. גם שלל תנוחות יתקבלו בברכה.

מתי: "אתה בא אליי הערב?"
"אל תשאלי עם מי הייתי אתמול בלילה ומה עשיתי"
"הבחור מהטינדר שלח הודעה!"

סקס. ShutterStock
כי אפשר בלי/ShutterStock

סוסון ים

מה: יש כל כך הרבה חיות במקלדת האמוג'ים ודווקא את החיה הכי פמיניסטית בטבע החסירו. אז יש לנו חד קרן שזה טוב ויפה, אבל האם לא חסרה לכן החיה הקסומה הזו, שבמקרה גם עשתה לנו טובה והחליטה שהזכרים שלה הם אלו שייכנסו להיריון?

מתי: בואו נחליט שחד קרן זה מאוס, ומעכשיו בכל פעם שתרצו לעשים חד קרן - תבחרו סוסון ים.

סוס ים. שאטרסטוק, ShutterStock
החיה הקסומה הזו רוצה לתפוס את מקומו של חד הקרן/ShutterStock, שאטרסטוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully