אנג'לינה ג'ולי ושמלת השסע המפורסמת על השטיח האדום בטקס האוסקר 2017. GettyImages
GettyImages

לא כל יום וולנטיין: 7 סימנים שהאהבה שלך דועכת

11.2.2019 / 16:51

לא קל להכיר בזה, אבל לפעמים זה פשוט קורה. האדם שהיה אהבת חייך פתאום מרגיש לך האדם הכי פחות נכון להיות איתו. את מרגישה צורך להפריד כוחות, אבל לא בטוחה בדיוק למה זה קורה. הפסיכולוגית לילך קורן עוזרת לנו לזהות האם האהבה שלנו דועכת

לבד בוולנטיין? ממש לא נורא. זוגיות היא עבודה מאד קשה, ולפעמים אפילו מפרכת. קשה לתקשר, קשה להימשך, והמון חרדות ומכשולים עומדים בפני החיבור האולטימטיבי.

ג'ון גוטמן, פסיכולוג אמריקאי, ערך מחקר מרשים העוסק בתקשורת בין בני זוג. הוא צילם בוידיאו במשך עשרות שנים, יותר מ־3,000 זוגות נשואים כשהם מתווכחים על נושאים אקראיים. על סמך ניתוח התקשורת בין בני הזוג בעת הויכוח, אבחן גוטמן אילו נישואים יחזיקו מעמד ואילו יתפרקו. לאורך השנים, התגלה שהניבוי שלו היה מדויק ב־95% מהמקרים. במחקרים הללו עלו 4 מאפייני תקשורת שמקשים על זוגיות בריאה ומנבאים אפשרות לפרידה עתידית: ביקורתיות, בוז כלפי האחר, הגנתיות והימנעות משיח וממגע רגשי.

באינסטגרם ובפייסבוק שלנו כבר היית?

"לא קל להיות עסוקה בשאלות לגבי עתיד הקשר הזוגי" מסבירה קורן "נראה כי ישנו היום מסר חברתי שאומר - "אל תוותרי בקלות. צריך לעבוד על מערכת היחסים". לטענת קורן, יש מן האמת באמירה זו, ומחקרים בתחום הזוגיות עסוקים בלנסות ולפענח מהי בדיוק אותה "עבודה" ומה יעילותה.

יחד עם זאת, לעיתים, לא משנה כמה בני הזוג "עובדים על זה", מערכת היחסים פשוט לא עובדת. בסופו של יום, מערכות יחסים רבות צריכות להסתיים. הדבר נכון במיוחד כאשר שני השותפים לקשר עשו ככל הניתן כדי לעבוד על הקשר לפני סיומו. מעבר לכך, כדאי לזכור שגם להתעקשות על זוגיות שלא יכולה להשתפר יש מחירים.

סייעה בהכנת הכתבה לילך קורן, פסיכולוגית בהתמחות קלינית, ליצירת קשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully