סלינה גומז עם כמה קילו עודפים אחרי כדורים פסיכיאטרים. מסך, מערכת וואלה! NEWS
מערכת וואלה! NEWS/מסך

התמוטטה, שמנה, ולא מתחבאת: סלינה גומז מדגמנת העצמה

13.2.2019 / 14:12

אחרי חודשים של היעלמות מהרשתות החברתיות ואחרי הכדורים הפסיכיאטרים, סלינה גומז חוזרת בסלפי עם החברות שלה, כמה קילו יותר, אבל מדגמנת לנו חברות טובה, דימוי גוף בריא והעצמה נשית

לאחר החתונה של האקס ג'סטין ביבר והיילי בולדווין, סלינה פונתה לטיפול בבית חולים בעקבות משבר רפואי. לאחר שראתה את הממצאים מהבדיקות, היא עברה התמוטטות נפשית ועברה לטיפול במוסד פסיכיאטרי.

באינסטגרם ובפייסבוק שלנו כבר היית?

כל רכבת ההרים הרגשית הזאת מסבירה את ההיעלמות שלה, ועוד יותר את העובדה שלא ראינו תמונות עדכניות שלה כבר זמן מה. לכבוד מסיבת הרווקות של הבסטי קורטני ברי היא החליטה לפרגן ולהעלות תמונות עדכניות לאינסטגרם, עם פנים שנראות שחוו תרופות פסיכיאטריות ובבקיני לבן שנראה עליה מדהים. פייר? התגעגענו.

דפדפו כדי לראות את סלינה היום

השתלת כיליה
האמת שלא תפסנו מסלינה גומז בן אדם שחרד על הפרטיות שלו. אתן בטח זוכרות את השתלת הכיליה שנאלצה לעבור ב-2017. היא העלתה תמונות שלה מבית החולים ושל הצלקת, ודאגה לעדכן את המעריצים במצבה.

התמוטטות עצבים
הפעם המצב קצת שונה. בדרך כלל כשמדברים על מחלות נפשיות יש אינספור סטיגמות בנושא. העובדה שסלינה גומז מצאה את הכוחות לפרגן לחברה בזמן שכזה, ראויה להערכה. אחרי היעלמות כמעט מוחלטת מהרשתות החברתיות, גומז מראה לנו שהחיים ממשיכים, והיא עושה את זה בבקיני.

למרות שהגוף והפנים של סלינה לא נראים אותו הדבר, כי הכדורים הפסיכיאטרים כנראה גרמו להשמנה ונפיחות בפנים, היא לא חוששת לחשוף את עצמה לעיני כולם, ומעבירה לנו שני מסרים מדהימים על הדרך. קודם כל - שהיא חברה מדהימה. היא מצאה את הכוחות הנפשיים והפיזיים לפרגן לחברה הטובה, לא רק בעצם השתתפותה במסיבת הרווקות, אלא גם בהעלאה של תמונות לרשתות החברתיות. אפשר לראות מהתמונות והכיתוב המצורף אליהן שהיא מאושרת בשביל החברה המאורסת.

כדורים פסיכיאטרים, השמנה ודימוי גוף
חוץ מזה, היא מעבירה לנו שיעור חשוב בדימוי גוף ובהתמודדות עם מחלות נפשיות. זה לא סוד, שתהליך שכזה לוקח המון זמן ומשאבים נפשיים, ובמקרה של סלינה גומז, הוא גם עלה לה בשינוי פיזי ממשי. גופה אמנם השתנה, אבל כנראה שהלב של סלינה נמצא בדיוק המקום הנכון. התמונות הפומביות שלה בבגד ים קטן, לאחר שכדורים פסיכיאטרים כנראה גרמו לשינוי הגופני, וודאי יעזרו לנשים רבות שנמצאות באותו המצב לא להתבייש בגופן. זהו חלק מההתמודדות עם המחלה, וסלינה מוכיחה לעולם שאפשרת לעשות זה זה. גומז, בחורה אמיתית וחזקה, מראה לנו העצמה נשית במעשים, ולא בדיבורים. כל מה שנשאר לנו לעשות זה להמשיך לעקוב אחריה, ולקוות שבקרוב תעלה תמונות מהחתונה עצמה.

ד"ר מיכאל שפרינץ, מומחה בפסיכיאטריה מסביר שיש להבדיל בין משפחות כדורים שונות:
"נוגדי דיכאון מייצרים סרוטונין במוח, מה שעלול לגרום להשמנה. לא באופן ישיר אלא כי זה מגביר את התיאבון. משפחת מייצבי מצב הרוח המיועדים לטיפול בהפרעה בי-פולארית או הפרעה פסיכוטית, גם גורמים להשמנה, בעיקר האנטיפסיכוטיים. המטופלים מדווחים לחשק חזק יותר לאכול ממתקים, ולפעמים החשק גדול עד כדי כך שהם מגיעים למצב של שומנים בדם ואפילו סכרת. לפעמים הרצון העז במתוקים מגיע כבר מהכדורים הראשונים. בשנים האחרונות פותחה התאמה לטיפול תרופתי - זו בדיקה גנטית פשוטה שלפיה יכול הרופא להתאים את הטיפול התרופתי למטופל, ולצמצם את תופעות הלוואי."

חוה זיגבוים מסבירה כי כדורים פסיכיאטריים והשפעתם הבעייתית על העור, היא עניין ידוע. בהתאם לכדורים שמדובר בהם, כמובן, אי אפשר תמיד נוכל לדעת מראש מה תהייה ההשפעה על העור, תופעות כגון דלקתיות יתר של אקנה, יובש, גרד או אודם. ההמלצה היא לא "להציק" לעור אלא להתייעץ עם קומסטיקאית, ליידע אותה באיזה כדורים מדובר, ולאפשר לה להתוות את הטיפול המתאים.

כדורים ממשפחת הליתיום. למשל, עלולים לגרום לאקנה להתפרץ, ולמצבים דלקתיים להפוך למשמעותיים יותר, ויותר קשים לטיפול. במצב כזה ההמלצה היא לא לגעת בעור, כדי לא להחמיר את מצב הפצעים. יש לנקות את הוער בסבון עדין בערב ובבוקר למרוח קרם לחות איכותי נטול שומן. ישנן משפחות של כדורים פסיכיאטרים שיכולות לגרום לגרד, אודם וקילופים, שמצריכים שימוש בתכשירים מרגיעים על בסיס ויטמין E ולחות נטולת שומן. רוב תופעות הלוואי פתירות. לסיכום, יש להימנע מחיטוטים מיותרים בפנים, ולהקפיד כמובן על תזונה בריאה ומאוזנת, שתייה של מיים, ספורט, וטיפול מקצועי משולב בתכשירים יעודיים יסייעו לטיפול בכל הפרעה עורית, ויבטיחו מראה בריא ורענן בתקופת הטיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully