אסור לאכול גלידה. ShutterStock
ShutterStock

תירגעי, תחייכי, משוגעת: דברים שלא כדאי להגיד לה

עימנואל קדוש ושחר מלכי

19.2.2019 / 11:58

אם קראת אי פעם לחברה שלך/ אשתך "משוגעת", אתה מבין בדיוק על מה אנחנו מדברות. אנחנו מכירות כמה בחורים נחמדים שברגעים אלה מצטערים שנולדו. אז כדי שזה לא יקרה גם לך, או לך - הנה המדריך המלא למשפטים שלא אומרים לנשים

עמנואל משוגעת/יוסי ציפקיס

אני לא מגדירה את עצמי כבן אדם עצבני, ובאמת שצריך להתאמץ כדי להוציא אותי מדעתי, אבל יש משפטים שפשוט משחררים את הגורילה שבתוכי. לא רק "את משוגעת", שנראה לי שהוסבר היטב על ידי עימנואל כפרה עליה, אבל אני רוצה להוסיף ולהשכיל אתכם.

בפייסבוק ובאינסטגרם שלנו כבר היית?

היסטריה, למרות מה שחשבו בתקופה הויקטוריאנית, אינה מחלה נשית, יש פשוט משפטים שגורמים לנו לצאת מהכלים. ואם אתם לא הולכים לטפל בזה כמו שטיפלו בזה אז, אני ממש מציעה לכם להימנע מהם. וגם מפנה אתכם לויקיפדיה בנושא, כי יש דברים שאתם צריכים למצוא לבד. (כמו את נקודת הג'י, למשל. מוסרים ממערכת Sheee)

מה יש לך, את במחזור?
תתפלאו, לא בכל פעם שאנחנו עצבניות או עצובות אנחנו במחזור, יכול להיות שאנחנו מתוסכלות מהאנשים המטומטמים שמקיפים אותנו, כמוך. גברים (או נשים) ששואלים אישה עצבנית אם היא במחזור, בעצם מתייחסים לאישה כאל יצור חייתי שכנוע לצרכים שלו, ולא מסוגל לקבל החלטות שקולות בימים האלה. אז א' זה לא נכון, כל אחת מגיבה שונה בזמן המחזור, ובכל מקרה אנחנו בני אדם. וב' - מסתבר שממש כמוכם, הגברים, אנחנו יכולות להיות עצבניות גם כשאנחנו לא במחזור. הנה, זה קורה לי ממש עכשיו.

קודם כל תירגעי
המילה נכתבה בלשון נקבה, אבל די בטוחה שזה מתאים לשני המינים. בואו, מתי אי פעם המשפט הזה הרגיע מישהו? מתי אי פעם ציוויתם על מישהו נסער להירגע, ואז הוא פשוט חשב לעצמו "וואלה, נכון. אני צריך להירגע עכשיו". לא. זה לא קורה ככה. זה רק מעצבן יותר ולא באמת מציע פתרון פרקטי. זה כמו שתלכו לנכה ותגידו לו - קום. אז אם אין לכם הצעות מועילות באמת על מנת לעזור לנו להירגע, תתאדו מפה עד חלוף זעם. תודה.

זה בטח טפשת הריון
שומעים שניה, גם אם התופעה הזאת אמיתית במאה אחוז, אין לאף אחד, מלבד ההריונית, זכות להשתמש בביטוי הזה. לא רק שאישה בהריון צריכה לשאת בתוכה עובר שהולך וגדל, היא גדלה בעצמה, חווה תופעות גופניות הזויות שמעולם לא חוותה כמו טחורים או "כפות רגליים של שרק" (זו תופעה מדעית, תבדקו אותי), אז היא צריכה עכשיו גם לשמוע אנשים הזויים שקוראים לה טיפשה. כמה נחמד. אגב, הניסיון לנחמד את המילה "טיפשות" באמצעות ההטיה "טפשת" לא באמת עוזר.

מיזרי, סצינה. צילום מסך
אולי כדאי לחשוב פעמיים לפני שמעצבנים אותה. רק אומרת/צילום מסך

את בדיוק כמו אימא שלך
אני יודעת שאימא זה באמת דבר קדוש, ואין אהבה בעולם כמו אהבה של אימא (זה מהספרות המקצועית), אבל כל חיינו אנחנו רק משתדלות לא לצאת כמוה, ובסוף זה חוזר אלינו כמו בומרנג. אז נכון שנפלטים לנו משפטים כמו "תוריד את הרגליים מהשולחן", ו"רק שלוק של יין ומסתובב לי הראש". זו עדיין לא סיבה להשוות אותנו לאימהות שלנו, וזה מרגיז אותנו בטירוף. מה עדיף, להיות כמו אימא שלך? שנדבר על זה? יופי. ככה חשבתי.

זה בגלל שאת אישה
בואו תחסכו מאיתנו את כל המשפטים המקסימים ששמענו לאורך השנים כמו "אין לא יכול, יש לא יכולה", או משפטים אל-מותיים כמו "הטובים לטייס, הטובות לטייסים". לא רק שזה מטריף אותנו, זה גם מוציא אתכם כאלה קטנים, דוחים וחשוכים. עכשיו סבבה, אני יודעת שלרוב נשים וגברים לא יהיו שווים ביכולות הפיזיות שלהם, מה לעשות (למרות שאני חזקה בהרבה מכמה גברים שאני מכירה). אבל אם לא הצלחתי לעשות משהו ואתם טוענים שזה "בגלל שאני אישה", אז למעשה אתם גם קקות, ואתם גם אלה שיוצרים את הפער בין המינים. לא מורשת משהו.

למה את לא מחייכת?
אולי לא תתרבה? אני לא מבינה, האם אני קיימת כדי לבדר אותך? האם הנוכחות שלי חייבת להיות מספיק נעימה בשבילך? יכול להיות שאני צריכה להתאים את מצב הרוח שלי בכל רגע נתון על מנת שלך יהיה טוב? אז זהו, שלא. אני אחייך כשיבוא לי לחייך, ואני אזעיף את פניי מתי שרק יתחשק לי. אגב, כשאני רואה אנשים כמון, הדבר האחרון שבא לי לעשות זה לחייך. סתם שתדע.

מה, את עדיין רעבה?
שלום אדוני, משטרת התזונה מטעם עצמך. מה קורה? החלטת לדחוף את האף שלך גם לצלחת שלי? אולי תתעסק בהפרעות האכילה שלך ולא תפריע לי לאכול כאוות נפשי? אם מישהו מעיר לי על כמות האוכל שאני אוכלת, אני מציעה לו להיזהר, כי יכול להיות שהמנה הבאה שלי תהיה פסטה ברוטב העיניים הסקרניות שלו. אם אי פעם רציתם להעיר לבחורה על הכמות שהיא אוכלת (או על המשקל שלה, השם ישמור), כנראה שאתם אלה שיש להם בעיה לסגור את הפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully