נטע סדן. נטע סדן בפיאה מהשיער האישי, באדיבות המצולמים
באדיבות המצולמים/נטע סדן בפיאה מהשיער האישי

ישועות קטנות: הדבר ששימח את רבקה שבוע לפני הכימו

8.3.2019 / 7:36

למרות שלחולות סרטן יש דאגות הרבה יותר גדולות, אבדן השיער הוא טראומה אמיתית, שמשפיעה קשות על תחושת הערך העצמי של המטופלות. חיה ברנפמן מצאה דרך להחזיר להן את תחושת הנשיות והביטחון העצמי באמצעות פאה משיערן הטבעי, שגם עולה שליש מחיר

לא צריך להיות שמשון הגיבור כדי להבין את משמעות השיער שלנו, כנשים. הוא חלק בלתי נפרד מתחושת הביטחון העצמי שלנו, וזה בלתי אפשרי לדמיין את הרגע שבו רופא אומר לך שהשיער שלך הולך לנשור, כולו. נשירת השיער קשה לחולות, לכולן, אך היא גם קשה לסובבים אותן, לילדים ולבני הזוג, שהאישה הזאת ומה היא עבורם, פתאום, עוברת שינוי ויזואלי דרמטי. תמיכה לאורך התהליך חשובה לשני הצדדים והישועה מגיעה לפעמים ממקומות בלתי צפויים.

רבקה אלקיים, אלמנה עם שני ילדים, שאיבדה את בעלה בתאונת דרכים, עמדה בפני הסיטואציה המחרידה הזאת כשקיבלה את האבחון שלה. המחשבה על להיות קירחת הייתה בלתי אפשרית עבורה שאובחנה ונאלצה להתחיל טיפולים אגרסיביים כבר באותו שבוע. "כשקיבלתי את הבשורה, הדבר הראשון שחשבתי עליו היה השיער, היה לי קשה לקבל את העובדה שהשיער שלי ינשור" - מספרת אלקיים, כיום בת 51. "אובחנתי באוקטובר 2018 ולאחר מכן הוצמדה אליי עובדת סוציאלית שהבינה לליבי בנוגע לנושא השיער, זה היה רגיש במיוחד אצלי והיא נתנה לי את המספר של חיה."

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

נטע סדן, 35, אובחנה בספטמבר 2018 ובחיפוש אחרי תמיכה נכנסה לקבוצת פייסבוק של נשים חולות סרטן: "כתבתי פוסט ושאלתי מה אפשר לעשות עם השיער, ושם קיבלתי שתי המלצות על חיה ברנפמן, שעושה פיאות מהשיער הטבעי של הנשים. מה שהכי מדהים בה ובמתחם שלה, הוא התחושה שאת בידיים טובות וזה היה מאוד חשוב במצבי - זה מאוד עזר לי להיות עם השיער שלי, להרגיש הכי נורמלית שאפשר בסיטואציה הזו."

חיה ברנפמן ואחיותיה. ברנפמן,
היזמית חיה ברנפמן ואחיותיה/ברנפמן

הסיפור של אלקיים היה קצת שונה, היא עברה בדיקת ממוגרפיה בספטמבר, אך רק כשהלכה במקרה לרופא לקחת מרשם, גילתה שהיה ממצא חשוד ונאמר לה לעשות עוד בדיקות. לאחר המחדל, היא הלכה לרופא פרטי, מכיוון שאיבדה את האמון בתהליך כשאף אחד לא הודיע לה על החשד. גם אמה של אלקיים חלתה בסרטן השד ולכן לחלות בעצמה היה הסיוט שלה. היא לא רצתה לספר לילדיה, שכבר איבדו את אביהם בתאונת דרכים: "לא ידעתי איך אני אצליח לעבור את התקופה הקשה הזו. פשוט בכיתי כמו תינוקת - איך אשרוד? מה יהיה עם הגוף שלי? והשיער שלי?" לפני המחלה הייתה לרבקה שגרת טיפוח ויזואלית מאוד מסודרת לפני כן והיא ולכן היה לה חשוב לדאוג לפאה טובה, עוד לפני איבוד השיער.

מדידת הפיאה במחלקה האונקולוגית היתה טראומטית עבורה, ורבקה החלה לחפש אנושיות בכל התהליך, ומצאה את זה אצל חיה ברנפמן. "התקשרתי לחיה מיד לאחר השיחה עם העובדת הסוציאלית. לא ידעתי שיש בכלל אופציה כזו שאוכל לשמור על השיער שלי, כפאה טבעית, והגעתי מאוד לחוצה וחרדה והיא השרתה עליי ביטחון לעשות את הצעד, בזכות החום והרגישות שקיבלתי בתהליך. זה מאוד חיזק אותי, וזו הרגשה מדהימה להישאר עם השיער שלך בזמן הטיפולים."

אז איך זה עובד? לאחר הסבר על התהליך, שמתבצע ברגישות רבה על ידי הצוות, מתחילים בגזירת השיער בצורה מדויקת ובשיטה ייחודית, כשברקע מתנגנת מוזיקה לבחירתך - הכל כדי לתת את ההרגשה הטובה ביותר ללקוחה. לאחר מכן, מתחילה עבודת הכנת הפאה מהשיער של הלקוחה ואז מגיעה המדידה, התאמה ועיצוב קל של השיער, עם הדגמת חפיפה ותדרוך לבית. כל התהליך אורך כ3-4 שעות. "יש בזה הרבה אמנות ויצירה, זה מאוד מיוחד ומתגמל", מספרת ברנפמן, שלצידה עובדות שלושת אחיותיה, כל אחת אחראית על מחלקה אחרת. "אנחנו עובדות בהרמוניה מטורפת, אנחנו משפחה וזה מורגש, כשלקוחה מגיעה אלינו, היא נכנסת למעטפת של חום, שמדברת באותה שפה ומבינה את טובתה כלקוחה."

נטע סדן רגע לפני גזירת השיער. דפדפו לצפייה בתוצאה

נטע סדן לפני הגזירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יתרון נוסף של הפיאות של חיה, הוא שהן עולות כשליש ממחיר פאה רגילה, ומעבר למראה הטבעי שנשמר, נשמרת גם היכולת לצבוע ולעצב את השיער בקלות. " אין בכלל שיח כזה במחלקה לאונקולוגיה, על הפאות האישיות, וזה חסר" אומרת אלקיים "ומי שרואה אותי היום, עם הפאה, לא מזהה שזה לא טבעי, רק שואלים אותי איך לא נשר לי השיער. מה שהכי עושה לי טוב זה לראות במראה שזו עדיין אני, ושמעבר לשינוי הפיזי שאני עוברת, נשארתי אותו הדבר."

חיה ברנפמן, בת 32, פתחה את העסק מתוך הבנה שנשים שמאבדות את שיערן מתאבלות עליו ולא רוצות לוותר עליו: "הלקוחה הראשונה שלי הגיעה עם שיער בגוון מיוחד ומראה מתולתל ועם תסכול של חוסר התאמה לפאה מדויקת במקומות אחרים" - אומרת ברנפמן, יזמית ומנהלת המתחם "וככה התחלתי, התנסיתי על השיער האישי שלה ומשם זה צבר תאוצה והתפרסם תחילה מפה לאוזן, ועכשיו רוב הנשים כבר מגיעות אליי לפני שהן מתחילות את הטיפולים ובכך מונעות את הטראומה של נשירת השיער. נשים מגיעות אליי עצובות, מתאבלות על שיערן מבעוד מועד ואני מציעה להן אלטרנטיבה."

ליצירת קשר עם חיה ברנפמן לחצו לפייסבוק או לאינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully