ליהיא גרינר. מתוך הישרדות, ערוץ 13, צילום מסך
צילום מסך/מתוך הישרדות, ערוץ 13

אגואיסטית וטוב לה: ליהיא גרינר לא מפחדת מאף אחד

12.3.2019 / 16:04

תמיד תהיתי אם ליהיא גרינר היא התגלמות הטראש או בעצם גאון בהסוואה, אחת שיודעת בדיוק מה היא עושה, בפרק הזה של הישרדות סוף סוף הבנתי, ואני מעריצה. או מיי גוד! איים סו אקסייטד!

אם לא היה ברור עד עכשיו שליהיא גרינר היא הליהוק הגאוני של העונה הזאת, בפרק השני של הישרדות VIP כבר אין לאף אחד ספק. היא אולי נראית כמו בלונדינית סתומה שאומרת הרבה או מיי גוד איים סו אקסייטד ומעמידה פנים שהיא לא מבינה את המשחק, אבל חברים וחברות, לא רק שהיא מבינה אותו, היא המציאה אותו, ומגיעה אליו עם נסיון כי היא משחקת אותו כל החיים שלה.

ליהיא היא כמו הבנות האלה בבארים חשוכים שעומדות ליד שולחן פול, מצחחקות עם חברה ונראות תמימות עד שמישהו ניגש אליהן ומציע ללמד אותן את המשחק.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

"אני לא יודעת איך מחזיקים את המקל הזאת" היא אומרת במבטא אמריקאי "אף פעם לא שיחקתי". והוא נעמד מאחוריה, מסביר לה שהכדורים המפוספסים שלה והחלקים שלו, ושצריך להכניס אותם לחורים. אחר כך הוא מראה לה את החמור, מה שעוד יותר מצחיק אותה, הוא נותן לה לפתוח את המשחק והיא מפספסת את כל השולחן ונופלת אחורנית.

הוא חושב לעצמו, יא אללה איזה הבלה זאת, חמודה. אני אשחק איתה שני משחקים, אקנה לה איזה שני ג'ין טוניק, נלך אלי, ובשתיים בלילה אני אזמין לה מונית. אבל לא ככה נגמר הלילה.

כשהערב נגמר הוא פתאום מגלה שהתוכניות שלו לא ממש עבדו. קודם כל השעה כבר שלוש והם עדיין בבר, ולא רק שהיא לא מגיעה אליו הביתה, היא כבר לובשת את המעיל ובנתיים גם את הטלפון שלה הוא לא קיבל.

בנוסף לכל כשהחשבון הגיע הוא גילה שהוא ממש גבוה, כי הוא הזמין הרבה יותר משני ג'ין טוניק. משקאות לשלושה אנשים זה לא זול, כי כן, ברור, גם על החברה שלה הוא שילם. חוץ מזה סיכום התוצאה של המשחקים הוא 5-4, כי מסתבר שהיא למדה ממש מהר לשחק את המשחק, או שאולי היא ידעה אותו מראש, והמונית היחידה שהוא מזמין היא לעצמו. מחר הוא כבר יחזור לקחת את האוטו.

ליהיא גרינר. מתוך הישרדות, ערוץ 13, צילום מסך
היא רק נראית תמימה/צילום מסך, מתוך הישרדות, ערוץ 13

גם הערב של ליהיא עם עמיתיה בתוכנית הישרדות התחיל כשהם חושבים שהיא די חמודה ואולי טיפה מוגבלת, חברה נעימה, הרבה צחוקים, ושאם הם ילמדו אותה להחזיק את המקל, יכול לצאת מזה משחק פול חביב. בטח ובטח שאף אחד מהם לא חשב שהיא מאיימת - להיפך - הם חיו בסרט שהיא זו שתלויה בהם, או פשוט נואשת לתשומת לב, כמו שמני נפתלי אמר, בחוכמתו כי רבה.

היא התעקשה להיות הראשונה שהולכת לבקתה לנהל משא ומתן, והשיגה מה שרצתה. יצאה לשם עם סיכום לא למכור אורז, לא לתת אש ולא להדיח חברי שבט וחזרה עם נעמה קסרי ועם ראש מורם. היא לא התלבטה יותר מדי - לקח לה עשר דקות להחליט שהיא מצילה את נעמה, כביכול בגלל שהיא חברה שלה. פחחח. חברה.

שלא תטעו - נעמה ניצלה כי היא עשויה להיות מועילה, בטח יותר מרותם רבי. ליהיא מבינה שהיא צריכה מנטור בשלב הזה, ושאם היא תציל את נעמה ברגע הזה, נעמה תהיה חייבת לה. וזו הגדולה שלה - בזמן שנעמה חשבה שהיא הצליחה לגרום לה בתחבולות להציל אותה, למעשה ליהיא גרמה לה להאמין שהיא מקריבה עבורה את מעמדה בשבט, כדי שנעמה תרגיש חייבת, ו"תתאבד עליה" כשהיא תצטרך, בדיוק מה שנעמה אמרה שתעשה.

ליהיא לא הקריבה כלום. היא זרקה את רותם רבי, בחורה שראתה בה מישהי חלשה שהסיכוי שתועיל לה בזמן הקרוב הוא נמוך עד אפסי, ובלי להגיד את המילה "ברית" למעשה כרתה את הברית הראשונה והכי אישית וחזקה במשחק, עם מי שהיתה השורדת של העונה הקודמת, זו שיודעת איך משחקים, יותר טוב מכל אחד אחר על האי.

חברי השבט שלה לא הבינו מה נפל עליהם, במיוחד רותם רבי, שהיתה עסוקה מדי בלרחם על עצמה עם שמחה ולא ראתה את זה מגיע. אף אחד לא חשב לרגע שהיא תפר את הבטחתה - אף אחד לא חשב שהיא תעז - למה? כי הם עצמם לא היו מעזים. "בוגדת", "מה שעשית היה לא בסדר", דמעות, צעקות ולחץ קבוצתי שהיה מפיל כל אחד - לה לא הזיז. היא רצתה את נעמה איתה, אז היא פשוט לקחה אותה.

רותם רבי ושמחה גואטה בהלם. מתוך הישרדות, ערוץ 13, צילום מסך
הלם ודמעות - שמחה ורותם בשוק מהבגידה/צילום מסך, מתוך הישרדות, ערוץ 13

ג'ובאני קרא לה אגואיסטית, ואם הוא מתכוון בזה שהיא ראתה את טובת עצמה לנגד עיניה, הוא גם צודק. הטעות שלו היא לחשוב שאגואיזם זה דבר רע או אופייני לאנשים מסוימים בלבד. אין דבר שאנחנו עושים מתוך אלטרואיזם - כל פעולה שאנחנו עושים, אנחנו עושים אותה כי היא מביאה לנו תועלת ישירה או עקיפה. כשאנחנו נותנים צדקה לקבצן, אנחנו עושים את זה כי זה גורם לנו להרגיש אציליים, כשאנחנו שמים את טובת הקבוצה לפני זו שלנו, כביכול, אנחנו עושים את זה כדי להרויח את אהבתם ותמיכתם של האנשים שסביבנו.

אגואיזם הוא תכונה שכולנו חולקים בכל פעולה שאנחנו עושים בעולם הזה, וטוב שכך, כי רק כשאתה דואג לעצמך, נשאר לך מה לתת לאחרים. דוגמה מצוינת היא הוראות הבטיחות במקרה של התרסקות מטוס - אם מסיכות החמצן משתחררות, ההוראה המפורשת היא לשים מסיכת חמצן קודם כל עצמך, המבוגר, ורק אז על הילד שלך - כי אם לך לא יהיה אויר, הילד ימות מאד מהר. אפילו חכמינו קבעו שאדם צריך להיות אגואיסט בשביל לשרוד - יש סוגיה מוסרית בגמרא שמדברת על שניים שהולכים בדרך ויש מספיק מים רק לאחד מהם, והשאלה היא איך מחלקים אותם. בסוגיה זו רבי עקיבא פסק שחייך קודמים לחיי חברך, כלומר, אם יש רק מימייה אחת של מים, חובתך לשתות קודם כל ולהציל את עצמך.

אם חושבים על זה, אין שום דבר שאנחנו עושים באמת למען אחרים. אנחנו חיות, וכל פעולה שלנו מיועדת למטרה אחת בלבד - כדי לשרוד בעולם הזה בצורה מיטבית. אז אם אנחנו מתנהגים ככה ביומיום שלנו, בטח ובטח שזו דרך הפעולה הנכונה במשחק שפאקינג קוראים לו "הישרדות".

נעמה. מתוך הישרדות, ערוץ 13, צילום מסך
"אחרי מה שהיא עשתה בשבילי, אני אתאבד עליה" נעמה קסרי/צילום מסך, מתוך הישרדות, ערוץ 13

כולם אגואיסטים, וההבדל היחיד בין ליהיא לכל שאר האנשים שם, הוא שהיא שלמה עם הפעולות שלה, וזה מה שמבדיל אותה לטובה מרובינו - אם אני הייתי עושה כזה דבר הייתי מרגישה כל כך אשמה שבשתי מילים הם היו מצליחים לגרום לי להרגיש זוועה. וזו נקודה היפותטית, כי בחיים לא היה לי אומץ לעצבן את הקבוצה שלי בשלב כל כך מוקדם. אחד הדברים שהכי קשה לוותר עליהם בכל מצב, שלא לדבר על טלוויזיה בפריים טיים - הוא אהבה. אהבת הקהל, אהבת הקבוצה, או במקרה הזה - אהבת השבט. אצל רובינו הנטיה היא לרצות את כל מי שאפשר, רק שלא יחשבו עלינו רעות, ויש כמובן את אלה שמתריסים בכוונה כדי שלא יחשדו בהם שהם מרצים, אבל זה בסך הכל הצד השני של אותו המטבע.

קשה לדעת בשלב זה אם הפעולה שלה היתה נכונה אסטרטגית, אבל אני חייבת להעריץ אותה על הביטחון העצמי הזה, שמאפשר לה לעשות מה שהיא רוצה לעשות למרות שהיא לבד על אי עם אנשים שהיא לא מכירה ובסך הכל נתונה לחסדיהם. זה אומץ מדהים שאין להרבה אנשים, ואני מורידה את הכובע.

אז אחרי שתמיד התלבטתי בין טראשרית מקצועית לגאון, בפרק הזה קלטתי - היא לא זה ולא זה - היא יצור ממש נדיר - אדם, אישה, שלא באמת מעניין אותה מה חושבים עליה. ליהיא גרינר היא אגואיסטית בקטע הכי בריא שיש - היא תעשה מה שהיא צריכה כדי להשיג מה שהיא רוצה, ובזמן שאתם עסוקים בלחשוב שהיא קצת מפגרת, בנתיים היא תתקדם למקום שאליו היא רוצה להגיע, ואתם תשלמו לה על הג'ין טוניק.

אלכסה, ליהיא, שמחה, ג'ובאני. מתוך הישרדות, ערוץ 13, צילום מסך
לא יעזור לכם. לא תצליחו לגרום לה להרגיש רע עם עצמה/צילום מסך, מתוך הישרדות, ערוץ 13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully