יעל אבקסיס מתוך הסרט "הד". דניאל מילר,
דניאל מילר

זה מסובך: אתם לא יודעים מה בני הזוג שלכם עושים ברגע זה

5.5.2019 / 11:49

מתאהבים, מתרחקים, נפרדים, בוגדים, מגלים צדדים בעצמנו שלא הכרנו, לטוב וגם לרע. אהבה זה מדהים, מסובך, אבל יש בידיעה שכולם - ללא הבדלי דת, גזע ומין - עוברים את אותם הדברים, משהו מנחם. קבלו את חמש ההמלצות שלנו לסרטי הבגידות שחייבים לראות

ברור שאנחנו לא מחדשים כלום לאף אחד באמירה שמערכות יחסים הן דבר מסובך. כולנו יודעים את זה - אנחנו עולם שלם שמגשש באפלה בכל הנוגע לדבר שגורם לאהבות שלנו להצליח או להיכשל. כמו כל מי שחווה לפחות אהבה אחת גם אותנו לא מפליא שרוב יצירות האומנות בכל הז'אנרים עוסקים באהבה, על כל צורותיה המשונות. הן עדיין לא הצליחו לפצח את התעלומה, וכפי הנראה לא יצליחו לעולם.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

"הד", סרטם החדש של עמיקם קובנר ואסף שניר שעולה לאקרנים ביום חמישי 9/5, הוא סרט על אהבה שמתחפש לתעלומה בלשית. זוהי דרמה בכוכבם של יורם טולדנו, יעל אבקסיס וצחי הלוי, ששואלת את השאלות הגדולות שכולנו שואלים: האם אנחנו באמת מכירים את האנשים הקרובים לנו ביותר, למה אהבה זה לא מספיק, ולמה אנחנו באמת מבחינים במשהו (או מקשיבים לו) רק כשהוא כבר איננו. אבנר חושד שאשתו אלה בוגדת בו ומתחיל להקליט את שיחותיה כדי לחפש רמזים מפלילים. אבל מה שאבנר מוצא הרבה יותר מסובך מזה - תוך כדי החיפוש אבנר מגלה אישה לגמרי אחרת מזו שציפה למצוא וחשב שהוא שהכיר - ופותח בחקירה בניסיון להבין מי האישה הזאת שאיתה הוא חי. הסרט מטיל ספק בכל מה שידענו, או חשבנו שאנחנו יודעים.

הסרט עולה לאקרנים ביום חמישי הקרוב, בכל רחבי הארץ

הישראלי - הד

טריילר "הד"/באדיבות קולנוע לב

הקלאסיקה - חיזור גורלי

זה לא סתם סרט על בגידה, ועל מערכת יחסים כושלת ובעייתית, זה אתוס על מערכות יחסים כושלות ובעיתיות. למי שלא ראה עדיין, הנה תקציר: גלן קלוז מגלמת את אלכס, אישה שמתאהבת בגבר נשוי (מייקל דאגלס) שאיתו היה לה ליל אהבים חד פעמי. למרות שהתנאים היו ידועים מראש, היא מתעקשת להמשיך את הרומן, וכשהיא מקבלת סירוב, היא הופכת לאובססיבית ואלימה. הסרט הזה כל כך איקוני שאפילו יותר מ-20 שנה לאחר מכן, עדיין ניטשים ויכוחים לגבי השאלה האם הסרט הוא מגה פמיניסטי או סופר מיזוגני. מה שבטוח, אם הסרט היה נוצר היום, משטרת ה-PC היתה דואגת לוודא שכולם יודעים שהדמות של אלכס אינה מייצגת נשים רגילות אלא סובלת מבעיה נפשית שכפי הנראה דורש טיפול תרופתי. ועדיין, גם אנשים רגילים כמונו, שהיו פעם מאד מאוהבים ודחויים, יכולים להזדהות עם חלק מהרגשות והפעולות של אלכס. הסיפור מעולה, השחקנים מרהיבים, ואם אחרי 22 שנים עדיין מתייחסים לסצינת הארנב האיקונית, כנראה שיש לזה סיבה טובה.

הדרמה - בוגדת

חידוש אמריקאי לסרט צרפתי בשם "האישה הבוגדנית" של קלוד שברול, שמספר על זוג עירוני מניו יורק (דיאן ליין וריצ'ארד גיר), שיש להם, ובכן, בעיות ביחסים. חדשני, נכון? אבל חוזקתו של הסרט הוא לא בהכרח בסיפור, אלא בדרך ההגשה שמדגישה את הארעיות שבה הדברים קורים, כשהם מתחילים להתדרדר - על המעידות ברגעי החולשה, שעצם קיומן רק מדגיש כמה אנחנו מפחדים, בעצם, לאבד משהו אחר. את המאהב פוגשת הגיבורה במקרה ברחוב, כשהוא מציע לה לעזור לה לטפל ברגלה שנפצעה בנפילה מול ביתו. היא נסחפת לסטוץ איתו, שמתארך והופך למפגשים מרובים שהיא מאבדת עליהם שליטה למשך זמן מה. כשהבעל מתחיל לחשוד הוא שוכר בלש ומגלה על הרומן, וכשהוא מגיע לדירתו של המאהב כדי להתעמת איתו, העניינים מסלימים והוא הורג אותו. תוך כדי שהוא מגלגל אותו בשטיח הוא שומע הודעה קולית מאשתו, בה היא מסיימת את הקשר עם המאהב, ומכאן הכל ממשיך להסתבך.

הצרפתי - הצבע הכחול הוא החם ביותר

סרט צרפתי אומנותי ומלא רגש, שמתהדר בסצינה הלסבית הכי ארוכה בתולדות הז'אנר, אבל לגמרי לא סובב סביבה, אלא עוסק גם הוא ביחסים, ובצורה המעמיקה ביותר האפשרית, דרך בחינת יחסים רומנטים בין שתי נשים. תלמידת תיכון בשם אדל מתאהבת בנערה עם שיער כחול בשם אמה, והן מתחילות לנהל מערכת יחסים אמביוולנטית מעט. אדל, שמגיעה ממשפחה פשוטה למדי, מתקשה להשלים עם העובדה שהיא מאוהבת באישה, אבל עם הזמן הן עוברות לגור יחד, השגרה עושה את הקסם שלה, ומתחילות לצוץ בעיות רגילות של זוגיות. שעמום, תסכול, ומודגש המרחק בין שני האנשים הכל כך שונים, שמצאו את עצמם כלואים באינטימיות מחייבת, וזאת למרות שההבדלים העצומים בתפיסות העולם שלהם. אמה, שיש לה קריירה מספקת כציירת, רוצה שאדל תתפתח ותתערה בעולמה האינטלקטואלי. אדל, מאוימת ופגועה, פוצחת ברומן עם בחור שהיא מכירה מהעבודה. הבגידה מתגלה, הן נפרדות, וכעבור זמן נפגשות שוב, כשאדל מבקשת מאמה לחזור אליה. כרגיל, התשובה מסובכת, אבל יש מספיק זמן להתעמק בה, כי כיאה לסרט צרפתי, 'כחול הוא הצבע החם ביותר' נמשך שלוש שעות של עלילה מלאת הבעות, מעניינת, אם כי לעיתים מעט איטית.

הקומי - האישה האחרת

סרט בנות קליל, שמככבת בו קמרון דיאז בתפקיד קרלי, שמנהלת רומן עם גבר שהיא מגלה בדיעבד שכל הזמן הזה היה נשוי לקייט (לזלי מאן). אחרי ההלם, הזעם מאחד בין שתי הנשים שעכשיו יש להן אויב משותף - מארק הזבל, שפגע בשתיהן. השחקן שמגלם את הבעל הבוגדני הוא ניקולאי קוסטר וולדאו, ג'יימי לניסטר החתיך ממשחקי הכס, שזה גם נחמד, במיוחד כי פה יש לו שתי ידיים (שהוא משתמש בהן לרעה!). וזה לא נגמר פה. כי למארק יש ליבידו בריא להפליא, ומסתבר שהוא מנהל רומן עם עוד נשים. זה סרט קליל על שתי נשים שעושות מלימון לימונדה, ומנצלות את הנסיבות כדי להעצים את עצמן ולכוון את חיצי הכעס שלהן למקום הנכון, במקום אחת אל השניה. הוא משעשע, חמוד, מעביר את הזמן בלי להעיק, והכי חשוב - משאיר אותנו במצב רוח טוב.

  • עוד באותו נושא:
  • סרטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully