לינדזי לוהאן עם מטפחת ראש. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/מתוך אינסטגרם

לאן שתביט, ערבית: תופעת המפורסמות המתאסלמות

6.5.2019 / 7:31

התחזיות צופות שעד 2050 בין 14% ל-20% מאוכלוסיית אירופה תהיה מורכבת ממוסלמים, וגם בקרב הסלבריטאים שורר מעין אביב ערבי - להלן חלק מהמפורסמות ומפורסמים שמתקרבות לדת האיסלאם

ב-30 השנים האחרונות, האוכלוסייה המוסלמית באירופה הכפילה את עצמה. התחזיות צופות שעד 2050 בין 14% ל-20% מאוכלוסיית אירופה תהיה מורכבת ממוסלמים, וככל שהזמן יעבור גם האחוזים יעלו ועוד כמה עשרות שנים אירופה תהיה יבשת מוסלמית. וגם סלבריטאים רבים מתאסלמים במסגרת הגל הזה: למשל בשנת 2008, התאסלם הזמר מייקל ג'קסון ואף שינה את שמו למיכאיל (Mikaeel). אגב, ג'קסון בחר בשם "מיכאיל" מכיוון שמשמעות השם היא "מלאך האלוהים" וזאת לאחר שדחה את ההצעה להיקרא "מוסטפה".

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

שנה לפני מותו, נשבע ג'קסון אמונים לקוראן והמיר את דתו בביתו של חבר קרוב בלוס אנג'לס בטקס ה"שהאדה" - טקס הכרזת האמונה האיסלמית. בטקס האשכבה שלו אחרי שספדו לו אמרו אללה אכבר, ולפי דיווח המגזין הבריטי "סאן" גם חלק מאחיו ומשפחתו התאלסמו.

לא רק מייקל ג'קסון ומשפחתו המירו את דתם - עוד כמה בנות הוליווד החלו לסתובב ברחובות לוס אנג'לס עם בורקות מעצבים:

לינדזי מברכת אותנו ב"סלאם עליכום"

ב-2016 החלה לינדזי להתעמק בתורת האסלאם, ואף נצפתה נושאת את הקוראן. בשנת 2017 אישרה שהיא אכן בתהליכי התאסלמות. במקרה שלה, זה מזכיר קצת את האנשים האלו שחוזרים מהודו אחרי שדחפו מלא סמים, ראו את אלוהים וחזרו בתשובה. האם יש מצב שלינדסי הייתה במצוקה כלשהי, או הזיה שגרמה לה להתאסלם? כן, יש מצב. ועדיין, היא מקדמת את האסלאם. הכותרת שלה בחשבון האינסטגרם היא "Salem Aleikum" (בערבית: أليكوم سلام). בנוסף, ניתן לראות אותה מסתובבת עם רעלות שעם הזמן הופך להיות פריט אופנה לגיטימי. במקרה של לינדסי, לא ידוע וברור כמה זמן תישאר מוסלמית, אבל אנחנו נמשיך לעקוב.

זרמה עם בעלה או העתיקה מאחיה?

כידוע, לאורך השנים ג'נט מושפעת באופן בוטה ממייקל ועושה כל מה שהוא עושה - שרה, רוקדת, מדי שבוע משפצת את האף - ומסתבר שגם מתאסלמת, למרות שלא לגמרי ברור אם היא מחקה את בעלה או את אחיה המפורסם. בפועל זה קרה אחרי שהכירה את וויסאם אל מאנה, איש עסקים מקטאר. היא אמנם לא מדברת על זה יותר מדי, אבל אפשר לראות את השפעת הדת המוסלמית בבחירות האופנתיות שלה, שכוללות הרבה בורקות של מעצבי על. למרות שכבר הספיקה להיפרד מבעלה נראה שג'נט נשארת נאמנה לדת האסלאמית, אולי בגלל אחיה, שהשמועות אומרות שהיה מוסלמי לפני מותו, למרות שלא נערך לו טקס לוויה מוסלמי וגם ילדיו לא גודלו כמוסלמים.

שו-האדה? לשינייד אין אינסטגרם, אבל לאנשים אחרים יש

הזמרת המצליחה והאהובה שצרובה לכולנו בלב מהשיר האלמותי של פרינס Nothing compares 2 u התאסלמה ושינתה את שמה לשוהאדה דאויט. יאמר לזכותה של שוהאדה שההתאסלמות שלה הותירה אנשים די אדישים. אולי לא לקחו אותה ברצינות לאור העובדה שבמשך השנים סיפקה לא מעט רגעים פסיכוטיים כמו פרסום מכתב התאבדות, ריב מתוקשר עם קים קרדשיאן ב-2015 בעקבות שער מגזין רולינג-סטון, כששאלה בטוויטר "מה הזונה הזאת עושה על השער?", לאחר יציאת השיר "Wrecking Ball" כתבה שו-האדה מכתב למיילי סיירוס על כך שלא תיתן לתעשיית המוסיקה לסרסר אותה ושהופעותיה שולחות את המסר "זה מגניב להיות זונה" ובל נשכח שלא מזמן התחפפה על בר רפאלי שהצטלמה לקמפיין של הודיס עם בורק מה שפוגע ולא מכבד נשים מוסלמיות, לטענתה. לאורך השנים, שוהדא אוקונור סיפקה לא מעט דאגות, שערוריות ופרובוקציות וזה ככל הנראה קשור לעובדה שהיא סובלת מהפרעה דו קוטבית. מוסלמית, סיינטולוגית, יהודייה משיחית, היפית - העיקר שתהיה בריאה.

יותר בקטע של סופיזם ואהבה, ולפעמים גם מתפללת לגנשה

השחקנית זוכת פרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר וזוכת פרס גלובוס הזהב שזכורה לרובינו ככריס מקניל מהסרט "מגרש השדים", שרה גולדפרב מהסרט "רקוויאם לחלום" ומהשנים האחרונות כאמה של קלייר אנדרווד מהסדרה "בית הקלפים", מספרת שהמסע הרוחני שלה עם האסלאם התחיל בשנות ה-30 לחייה כשהתחילה ללמוד סופיזם, זרם מיסטי של האסלאם והמשיכה עד קבלת השם האדיא (מדריכה בערבית) מאחד המנהיגים הרוחניים שלה. טוענת שלא מאמינה באל אחד ולפעמים מוצאת את עצמה מתפללת לישו וגנשה אך מצהירה שמזדהה הכי הרבה עם הסופיזם האסלאמי השם את הדגש על אהבה והכוונה שבעשייה, יותר מאשר ההלכה עצמה. בעוד רוב הזרמים באסלאם מאמינים כי הנביא מוחמד מת ומורשתו חקוקה ללא אופציה לשינוי, הסופים מאמינים כי הנביא מוחמד מוסיף לדבר אל מאמיניו באמצעות מורי הלכה קדושים המחוברים בשרשרת מיסטית אל מוחמד. וואלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully