קארן דונסקי. אודי דגן, איפור: שרון מיימון, אתר רשמי
אתר רשמי/אודי דגן, איפור: שרון מיימון

הפאשניסטות האמיתיות: כי בגיל עשרים זו פשוט לא חוכמה

10.5.2019 / 9:11

מי שאומר שלאופנה אין גיל מדבר שטויות - לאופנה יש גיל, ולכן אם אתן רוצות לראות נשים שבאמת יודעות להתלבש, לא תמצאו אותן מתחת לגיל ארבעים, באינסטגרם. קבלו פאשניסטות אמיתיות שעברו את השישים

"לאופנה אין גיל" שמעתי שתי ילדות זבות חוטם אומרות בציניות על פאשניסטה בגיל השביעי שחלפה על פניהן בקניון. גם אני הבחנתי בה. היא לבשה חולצת ג'ינס, מכנסי ג'ינס, סניקרס של קום דה גרסון ותיק קטן של לואי ויטון, והייתה סופר שיקית. קצת התעצבנתי מההערה שלהן - הרי אופנה היא אלילה מתעתעת שאוחזת בטרנדים נזילים ומוסכמות שרירותיות. הגיל הוא ממש לא חיסרון בענייני אופנה, להיפך - גיל אומר ניסיון, וניסיון אומר יתרון.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

מה שאומר שלאופנה בהחלט יש גיל - ילדות שקל להן יותר ללבוש כל דבר שהן רואות על הקולב, בוררות פחות, ולכן הן בדרך כלל קורבנות אופנה נטולות טעם אמיתי. דווקא כשהן מתבגרות ונאלצות לבחור בחירות מושכלות ומתוחכמות יותר, הן מסירות את כל השכבות המיותרות וחושפות את היופי האמיתי שלהן. לצערנו, זה לא קורה לכולן. אבל הנה כמה דוגמאות ואסמכתאות למספר נשים שעברו את גיל 60 ועדיין יכולות ללמד את כל הילדות באשר הן איך להתלבש או לנסות ולהבין אופנה:

רות דיין

האישה המופלאה ומעוררת ההשראה רות דיין יכולה ללמד את כולנו מה זאת אופנה. ולא רק. בשנות ה-50 הייתה מנכ"לית של בית האופנה משכית שקיים עד היום בניצוחה של שרון טל. לאורך השנים תמיד לבשה שמלות בעיצובים של משכית בשילוב משקפי שמש של איב סאן לורן, שאנל ועוד. עד היום, בגיל 102 היא עדיין תמיד לבושה בטוב טעם וטוב שכל, וכל שנותר לנו זה להעריץ אותה ולאחל לה אריכות ימים והמון בריאות.

אייקון אופנה, אבל לגמרי

כשאומרים על מישהי שהיא אייקון אופנה, מתכוונים למישהי כמו קארן דונסקי. דוגמנית העל הישראלית שבגילה היא עדיין בעלת עור חרסינה וחמושה בליפסטיק אדום. אבל עזבו את הגנטיקה המשובחת, מדובר באישה שדגמנה למותגים כמו איב סן לורן, טד לפידוס, קאשארל ועוד מה שהפך אופנה לחלק מהדי.אן.איי הטבעי שלה. קארן מבינה אופנה ואפילו שאוהבת מותגי יוקרה היא יודעת לשלב אותם עם פריטי זארה. היא מתלבשת כמו שלא הרבה ישראליות יכולות, תמיד נראית טוב, מוקפדת, מאופרת בטעם, ובכלל.

פעם יפה, תמיד יפה

טובהל'ה חסין

מעצבת האופנה, או כפי שהיא אוהבת להגדיר את עצמה - אמנית אופנה, טובהל'ה חסין לגמרי עונה על כל הקריטריונים של פאשניסטה. טובהל'ה מבינה אופנה ויודעת אופנה, שלא לדבר על שחיינית. ניתן לראות אותה באינסטגרם קופצת ראש לבריכת גורדון כשהיא לובשת בגדי ים מרשימים בעיצובה. המפתיע הוא שהיא אף פעם לא למדה אלא נולדה עם הכישרון ליצור ולהבין אופנה, והיא מגשימה את כל החזיונות שלה על הבד. טובהל'ה לובשת בעיקר עיצובים של עצמה, עם בדים, רקמות וצבעוניות שייחודיים אך ורק לה. בשנים האחרונות יוצרת ועובדת יחד עם בתה, המעצבת נעמה חסין.

טובהל'ה ודורין פרנקפורט

דורין פרנקפורט

מעצבת האופנה והמוזה דורין פרנקפורט, בת 67 ובהחלט אייקון אופנה ופאשניסטה. כבר כמעט 40 שנים שקיים המותג שהקימה יחד עם חברתה מרגיט סגל, ולמרות הבגדים המורכבים שהיא מעצבת ומוכרת, דווקא בכל הנוגע לעצמה דורין מינימליסטית, או ליתר דיוק, קונספטואלית. מה שאומר שקשה מאוד לראות אותה יוצאת מגבולות הצבע השחור אך עדיין, במקרה שלה מדובר ב'אופנה פנימית' שכזו, היוצרת את המראה האיקוני הכולל שיער שחור עם פס לבן טבעי, בגדים שחורים בעיצובה עם גזרות רלוונטיות ומשקפי שמש עם עדשות סגולות.

גילה (ג'יג'י) מילשטיין

מעל גיל 80 עם יותר מ-100 זוגות נעלי עקב ומלתחה שמורכבת בעיקר מאיב סאן לורן, אסקדה, נינה ריצ'י, סלין, ולנטינו, לואי ויטון ועוד כל מיני בתי אופנה שלא היו מביישים אף פאשניסטה. ג'יג'י בכלל חלמה להיות רופאה אך אהבתה לאופנה השלטתה עליה והעיסוק העיקרי שלה בחיים היה אספנות ויצירת אופנה. מעידה על עצמה שתמיד הייתה מכינה לעצמה את הבגדים באמצעות בדים שליקטה מכל רחבי העולם. עד עצם היום הזה ניתן לראות שהאופנה היא חלק מהותי ומשמעותי מג'יג'י שמאירה לנו את העין עם המון יופי ותעוזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully