הנסיך הארי, מייגן מרקל ובנם. GettyImages
GettyImages

אבל למה? הסיבה בגללה קראו לתינוק ארצ'י האריסון מאונטבאטן

13.5.2019 / 8:41

דמות משנות השבעים או החתול השמן של אמא? הסיבה האמיתית למה קראו לתינוק של מייגן מרקל ארצ'י האריסון מאונטבאטן וינדזור. קשקושי הכס

ראי ראי שהעל הקיר, מי התינוק הכי זקן בעיר? בנם בכורם של הארי ומייגן זכה בחייו הקצרים לפרסום שלא זוכה לו פליט ריאליטי אמריקאי במשך חיים שלמים, וגם, קוראים לו ארצ'י האריסון מאונטבאטן וינדזור. מסכן. כולה בן שבוע, ומה שמעסיק את העולם הוא לא איך פותרים את בעיית הרעב או מרפאים את הסרטן, אלא למה לעזאזל קראו לו בשם של דמות קומית משנות השבעים, דמות קומיקס ג'ינג'ית, או, על פי רכילויות מסוימות - בשם של החתול השמן ז"ל שפעם היה של אמא שלו. כן כן, לפי דיווחים של אחד מחבריה של מייגן מרקל, פעם היה לה חתול בשם ארצ'י, שמת מהשמנת יתר וסוכרת, והיא החליטה להתחלק על השכל ולקרוא לבנה בכורה, שעומד להיות נסיך אנגלי- על שמו. ברור שאני לא חושבת שזה נכון, אבל זה קצת משעשע.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

למרות שאנחנו רגילים כבר למייגן ששוברת חוקים בארמון, דווקא הפעם היא הייתה יחסית בסדר. מה, מישהו מופתע לגלות שיש חוקים נוקשים לנתינת שמות לתינוקות מלכותיים? ביננו, במקום שבו יש חוקים נוקשים לאורכי מכפלות של חצאיות ורוחב התיתורת הרצוי של כובעים, כלום כבר לא יפיל אותי מהכסא.

למה ארצ'י?

ארצ'י זה קיצור, ולבני משפחת המלוכה אסור להיקרא בפומבי בשמות חיבה, כינויים או בשמם האמצעי. למה? ככה. מטופש? ברור, אבל זה מעולם לא הפריע להם להתייחס לעצמם ברצינות. וזו לא הפעם הראשונה שהם עושים את זה אגב - להארי קוראים הנרי, ולמייגן בכלל קוראים רייצ'ל. בכל מקרה, אם זה קריטי למישהו - השם ארצ'י הוא לא אחר מאשר קיצור לארתור, על שם המלך ארתור, או ארצ'יבלד (שמשמעותו היא "אמיץ באמת", לכל המעוניין) ואי לכך לא תקין בממלכת 'אנחנו מתעסקים רק בשטויות וגאים בזה'.

למה האריסון?

כשנותנים שם לרך נולד מלכותי חייבים לבחור בשם שקיים כבר ברשימה המלכותית, נהוג לקרוא לתינוקות על שם מלכים קודמים ואנשים מכובדים בשושלת, כמו ארתור, על שם המלך ארתור, לכן ההנחה שארצ'י הוא קיצור של ארתור. לגבי השם האמצעי של ארצ'י, האריסון - הוא לא מופיע ברשימה ואינו קיצור לאף שם מלכותי. מצד שני, אומרים המומחים לקשקושי הארמון, כששמחלקים את השם האריסון לחצי, מקבלים הארי-סון, כלומר, הבן של הארי. כמו אבו-חסן, רק יותר מנומס. אולי זה עובר במקרה הזה, כי אפשר להגיד הרבה דברים, אבל אבא של התינוק הוא בהחלט בן מלוכה.

עוד באותו נושא

ממבסוט לסמרטוט: איך הרסה מייגן מרקל את הנסיך היחיד שאהבנו

לכתבה המלאה

למה מאונבאטן-וינדזור, למה?

כי ההרכב הזה מתפקד כשם המשפחה של הרויאלס כבר מ-1960, כשהמלכה אליזבת והנסיך פיליפ איחדו את שמות המשפחה שלהם - זה שם המשפחה הרשמי של בית המלוכה מאז, במקרה של חתונה או מסמכים רשמיים. מצד שני, כמו הנסיך ג'ורג' שמשתמש בשם קיימברידג' כשם משפחה, גם ארצ'י ייקרא ארצ'י סאסקס, שזה בכלל שמו של חבל הארץ שעל שמו נקראת הדוכסות המשפחתית. הזויים, כבר אמרתי? מעניין אם יש לילדים פסיכולוג מלכותי עם שמונה שמות, שעוזר להם להתמודד עם כל החיים המוזרים שנכפים עליהם. בכל מקרה, מתערבת אתכם על מה שאתם רוצים שבגיל ההתבגרות הוא מצטרף לכנופיית אופנוענים מתחיל לקרוא לעצמו האריסון.

למה הוא לא קיבל תואר נסיך?

דווקא כאן מייגן והארי היו בסדר כשלא הצמידו לילד תואר (כאילו הוא היה צריך עוד מילה בשם הממילא ארוך שלו). עקרונית, רק הילדים והנכדים של המונרך מקבלים את התואר "נסיך" או "נסיכה", אבל המלכה יכולה להחליט שרירותית לתת תואר כזה לכל ילד שהיא רוצה, וזה מה שהיא עשתה עם הילדים האחרים - הנסיך ג'ורג', הנסיכה שארלוט, והנסיך לואיס. עוד משערים המומחים לממלכת 'מדינה שלמה שחיה בסרט' שהוריו של ארצ'י האריסון מאונטבאטן וינדזור פשוט דחו את הצעתה של המלכה לתת לו תואר נסיך, כדי שיהיו לו חיים יותר נורמליים. כן, בטח, יהיו לו חיים סופר נורמליים בחצר המלוכה כשהנסיכה שארלוט תביא לו נגחה וכולם ישירו לו אנחנו נסיכים ואתתתתתהההה לא. וגם, אם רציתם שיהיו לו חיים נורמליים, אולי תתחילו בלא לקרוא לו ארצ'י האריסון מאונטבאטן וינדזור. רק אומרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully