סיפורה של שפחה עונה 2 פרק 13 ואחרון. צילום מסך
צילום מסך

מפחיד: האנס שלך יקבל עונש קל מהרופא שביצע את ההפלה

19.5.2019 / 8:39

אחרי שמדינת אלבמה החליטה לחזור לימי הביניים עם החוק ההזוי שלוקח מנשים את הזכות להפיל, גם אם מדובר בגילוי עריות או אונס, ג'ני דנסון שואלת איפה טעינו. האם אנחנו הולכים אחורה או שזו תגובת נגד אלימה לתנועת #metoo?

לכתוב טור שכועס על החוק החדש והנוצץ של מדינת אלבמה שאוסר הפלות זה כמו לכתוב טור בעד שלום עולמי. מדובר בחוק שערורייתי ומטומטם, ואולי הדרך היחידה של מדינה כמו אלבמה לגרום לכל העולם לדבר עליה לכמה דקות.
למי שלא מעודכן, נכן להיום העולם כולו כועס על מלכת הצומי החדשה, אלבמה, שעד לפני כמה ימים הייתה סתם עוד אחת ממדינות ה - "לא ניו יורק, מיאמי או לוס אנג'לס" ומכאן לא מעניינת. אבל מסתבר שבאלבמה יש רוב נוצרי אדוק שמאמין שהפלה היא רצח, ולפני כמה ימים נחתם חוק שאוסר על אישה לעבור הפלה, גם במקרים של אונס או גילוי עריות, והרופאים המפרים אותו עלולים לקבל עונש מאסר של עד 99 שנים בכלא. תחשבו על זה, אם אישה עוברת אונס, נכנסת להריון ומחליטה להפיל, האנס שלה יקבל עונש קל ממנה ומהרופא שעזר לה.

ראית את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו

וברור שכולם נגד. בכל העולם סלבס קופצים על הזדמנות לעמוד מאחורי מטרה שברור שכולם מסכימים איתה - ריהאנה מעלה פוסטים זועמים, קיילי ג'נר כותבת שהיא מפחדת וביזי פיליפס מספרת על כך שההפלה שעשתה היתה ההחלטה הקשה והחשובה בחייה.
לא נעים לי להגיד אבל, אהם, דההה.

ריהאנה: "אלה האדיוטים שמחליטים לנשים מה לעשות עם הגוף שלהן. תתביישו!"

ברור שלנשים צריכה להיות זכות לבחור מה לעשות עם הגוף שלהן. כן, גם אם יש שם חיים נוספים שמתחילים להתפתח. כן, גם אם אלו כבר חיים וגם אם זה לא מוצא חן בעיני אנשים אחרים - זו זכותן. עם כל הכבוד, אף אחת לא מדלגת עם חיוך בדרך לקליניקה ומזמזמת לעצמה "ננה בננה, עוד מעט כבר לא שמננה". נשים מבינות את מהות החיים שמתחילים בתוכן הרבה מעבר לרמה שגברים יכולים לתאר לעצמם, ואם יש משהו שמאה השנים האחרונות הוכיחו לנו הוא שנשים מסוגלות להחליט החלטות בעצמן, אז באמת לא ברור מה לעזאזל קרה כאן.

תרגום חופשי: "אם הפלות זה רצח, מציצות זה קניבליזם"

ומצד שני, מדובר בחוק, לא איזה ציור שצייר ילד בן 4 וההורים החליטו לתלות על המקרר עד שהוא ישכח. אם כולם מבינים שמדובר במשהו שמחזיר אותנו לתקופה בה נשים היו משהו שאפשר היה לקנות בשוק הקרוב לביתך והפרק הבא נראה כמו סיפורה של שפחה - איך לעזאזל זה קרה? ניסיתי להבין מה מניע את אותם סנטורים להיכנס לנשים לא רק לתוך התחתונים, אלא עד לרחם, והתשובה שהכי אהבתי היתה "כשאלוהים יוצר את נס החיים ברחם האישה, אסור לנו, כבני אדם, לבטל את הנס הזה". לא נעים לי להגיד אבל הרבה פעמים לא מדובר בנס, אלא בכוס טקילה אחת יותר מדי או גלולה אחת פחות מדי, אבל נניח. הסיבה היחידה שאני יכולה לחשוב עליה היא שזו מעין תגובת נגד אלימה לתנועת #metoo. הרי מאז שהתעוררה המחאה הנשית הגדולה בהיסטוריה, גברים מסוימים, בעיקר כאלו שהאינטליגנציה שלהם משחקת פינג פונג עם האיי קיו ומפסידה, כועסים.

הם כועסים על כך ש"המחאה הלכה רחוק מדי", ש"כבר אי אפשר להחמיא לבחורה" או "שהן נזכרות 15 שנה מאוחר מדי". ובגלל שהם לא יכולים להילחם בדבר העצום והמלחיץ הזה שנקרא כוח נשי, הם מוצאים דרכים יצירתיות לבסס לעצמם מחדש עמדת כוח שתגרום להם להרגיש קצת יותר עוצמתיים ופחות מסורסים. אבל הבעיה בתחושת כוח שבאה על חשבון דריסת ה"חלש" היא שמדובר בשיכרון רגעי, כזה שמזכיר יותר בלון הליום שמטפס למעלה ואז מתפוצץ או סתם שוקע, רפוס, בחזרה לרצפה עד שהוא מתכווץ לתוך עצמו ונעלם.

תרגום חופשי: "לא הגוף שלכם, לא עניינכם"

עם כל הכבוד לכך שכמה עשרות גברים החליטו שהם יודעים טוב יותר מכל אישה, המציאות היא שאישה שתחליט שהיא לא מעוניינת להיות בהריון, תמצא דרך להפסיק אותו. זו יכולה להיות דרך חוקית ובטוחה, בבית חולים, וזו יכולה להיות גם דרך אחרת, שתכלול וטרינר עם קולב. מה שבטח, אם היא החליטה - זה יקרה. אם יש משהו שלמדנו הוא שנשים מסוגלות לספוג הרבה, אבל כשהן מחליטות שדי, אף אחד לא יצליח לעצור אותן. אז אלבמה יכולה לחוקק כמה חוקים שהיא רוצה, וחשוב לעצור אותם, למחות ולצעוק, אבל הדרך היחידה לבנות עתיד הגיוני חוץ מלתת כבוד בסיסי לאנשים ולהבין שלכל אדם יש זכות להחליט איך ייראו חייו, מה שאנחנו באמת צריכים לעשות זה לנסות לעודד אנשים חכמים ומתקדמים להגיע למקומות שבהם חותמים על חוקים ומחליטים על מלחמות, במקום כל מי שנמצא בעמדות כוח עכשיו. כי ניסינו את זה, ותראו לאן זה הוביל אותנו.

תרגום חופשי: "אילו גברים יכלו להיכנס להריון, היה אפשר לעשות הפלה בכספומטים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully