זוג מתחבק ושותה יין. ShutterStock
ShutterStock

לא בשביל הכיף: 5 הסיבות העיקריות בגללן נשים עושות סקס

7.6.2019 / 20:19

אנחנו יודעים שאנשים עושים סקס גם בלי חשק או מכל מיני סיבות מוזרות יותר ופחות - מה שהפתיע אותנו במחקר הזה הם האחוזים הגבוהים של נשים שעושות סקס מסיבות לגמרי פרגמטיות. מצמרר

כולנו שמענו, וחלקינו גם חווינו - לפעמים אנחנו עושות סקס, בין אם זה עם בן הזוג ובין אם זה עם בחור חדש, בלי לרצות את זה ברגע זה ממש במאה אחוז. "חשק תגובתי" שכיח בנשים יותר מ"חשק ספונטני", בעיקר במערכות יחסים ממושכות. נשים בעיקר, על פי המחקרים, עושות סקס פעמים רבות ללא משיכה מינית כלל.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אין לי ספק שזה קורה גם לגברים, אבל מהמחקר הזה עולה כי התופעה נפוצה יותר אצל נשים. לא שזה כזה מפתיע - לוקח קצת יותר מכמה עשרות נשים של תהליך הבראה כדי לצאת מהדפוס המרצה הזה, ולעבור ממצב שבו לנשים בכלל אין זכות לבחור את הפרטנר שלהם לסקס כי אף אחד לא שאל אותן, למצב שבו הבחירה לגמרי שלנו. אולי זה ייקח עוד כמה שנים. בנתיים, המחקר הזה נותן לנו תמונת מצב, ואני חייבת לציין שהיא די עגומה.

בגידה. Giphy
בגידה/Giphy

עבור תמורה

ד"ר דריה מעוז, אחת מבין שלושת מחברי הספר "אמנות הזוגיות" מסבירה כי לפי מחקר מפורסם של הפסיכולוגים פרופ' דיוויד באס ופרופ' סינדי מסטון, שארך חמש שנים וכלל יותר מאלף נשים (!), מסתבר שלנשים יש 237 סיבות לעשות סקס, שחלק בלתי מבוטל מהן הן שיקולים תועלתניים וקרים, בניגוד לגברים, שרוצים סקס בלי סיבה מיוחדת.

זו הסיבה שנשים הבינו שהם יכולות "לסחור" בסקס כדי להשיג משהו, מעין חליפין חברתי שמקובל כבר מאות שנים, עבור תמורה כלשהי. זה יכול להיות כל דבר החל מרצון לקרבה, אינטימיות (בעוד אצל גברים הסקס עצמו הוא האינטימיות) מניעת קונפליקטים, ריצוי בן/בת הזוג, עזרה בבית, שותפות בגידול הילד, ואצל 10% מהנשים (שהודו), גם בגלל שיקולים כלכליים. להבדיל מנשים שעוסקות בזנות לאלה שמקבלות תמורה כלכלית אגבית, אם לא בכסף אז בשווה ערך (קניות, מתנות, בילויים), במסגרת הרצון הטוב של הגבר שרוצה סקס, וזה קורה בעיקר בתוך זוגיות. אגב, גם הבטחה סמויה לסקס שנרמזת בהתנהגות של האישה, יכולה לתת את אותן תוצאות, כמו קניית משקאות, פינוקים, נסיעות ושופינג, במקרים מסוימים למשך תקופה ארוכה, על סמך הבטחה מרומזת שאולי לא תתממש.

מתוך חובה

חלק גדול מהנשים רואה בסקס "חובה" שהן צריכות למלא במסגרת הקשר הזוגי שלהן, בעיקר בנישואין, ולא כבחירה חופשית, או כדבר שהן עשויות לרצות. כבר יצא לכולנו לשמוע נשים, בעיקר מבוגרות יותר מדברות על סקס כאילו זו מטלה מטרידה ואפילו מגעילה ש"צריך" לבצע אותה. מכאן כנראה נוצר המיתוס על האישה ששוכבת שם בלי לזוז וחושבת על אנגליה. מדובר בתופעה אבולוציונית - שהחלה בגלל שהאשה הייתה צריכה להשיג גבר חזק גנטית ולשמור אותו קרוב לצורך הגנה עליה ועל צאצאיה, ומשום מה זה נדבק ונשאר עד עכשיו. כשהתנאים השתנו לחלוטין. פסיכולוגים אבולוציוניים טוענים ששום דבר לא ממש השתנה מאז ועד היום, והדברים רק מולבשים במילים יפות יותר.

עוד באותו נושא

בלי ידיים: 5 התנוחות הסקס הכי אפקטיביות לנשים

לכתבה המלאה
בגידה. Giphy
בגידה/Giphy

כדי שהוא לא יבגוד

זה נכון שחלק מהסיבות שגברים בוגדים בגללן, קשורות לסיפוק המיני שלהם בתוך מערכת היחסים, אבל זה חלק הרבה יותר זניח ממה שנדמה. המחקר מצא גם שנשים משתמשות בסקס כדי לשמור על הגבר שלהן שבע רצון ומסופק, כדי שלא יפזול הצידה ויממש תשוקה עם נשים אחרות, וכדי להזכיר לו מה הוא יכול להפסיד אם ייפרד מהן. במחקר דיווחו 84% מהנשים כי הסיבה העיקרית והנפוצה ביותר לכך שהן עושות סקס היא רצונן לתחזק ולשמר את היחסים שלהן.

מתוך קטנוניות

31% נשים אמרו שהן עשו סקס עם גבר שאינן אוהבות, רק כדי לעורר את קנאתו של גבר שהן כן אוהבות. כנראה שלא סתם נוצרו הסיפורים ההוליוודיים האלה בהם היא שוכבת עם החבר הכי טוב שלו - הם מבוססים על מציאות עגומה. עוד נתון מפתיע הוא יצר הנקמה של הנשים, שהוביל 51% מהן לקיים יחסי מין בעיקר כדי לנקום על בגידה של בן הזוג. במחקרי המשך התגלו ממצאים דומים. יחסי מין, כך עלה מהם, נתפסים אצל נשים רבות כדרך מקובלת להעברת מסרים - חיוביים וגם שליליים, והן משתמשות בו בעיקר כתחזוקה, גם אם הן אינן מרוצות מיחסי המין שלהן (כמו שנמצא לגבי מחצית מהן).

בשביל לצבור ניסיון מיני ולהתקדם

עוד נמצא במחקר כי חלק מהנשים עושות סקס רק כדי לצבור ניסיון בתחום, וחלק אחר מתוך סקרנות גרידא (למשל הרצון לראות איך נראה בחור מסוים בעירום, או מה גודל איבריו המוצנעים). גם לא נדירות הן הנשים שעושות סקס עם גבר מסוים רק כדי להשיג גבר אחר. לאחר ש"השיגו" גבר מוצלח בשוק, עולה הערך העצמי שלהן בעיניהן, מה שמאפשר להן להשיג גבר עוד יותר מוצלח (יותר חזק, יותר יוקרתי, כלומר יותר עשיר). עוד סיבה מעניינת שנמצאה במחקר לכך שנשים עושות סקס היא הרפתקנות. נשים לוקחות בחשבון שסקס עלול להיות מסוכן (בשל מחלות וכניסה לא רצויה להריון, בעיקר), אך יצר ההרפתקנות שלהן גובר על החשש.

גווינית. Giphy
גווינית/Giphy

סייעה בהכנת הכתבה ד"ר דריה מעוז, המכללה האקדמית הדסה. מבוסס על הספר "אמנות הזוגיות" בהוצאת כנרת-זמורה, שנכתב על ידי ד"ר מעוז, פרופ' עמי שקד ופרופ' עמירם רביב (מטפלים זוגיים, חוקרים ומרצים על זוגיות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully