קים קרדשיאן מחטב מחטבים קימונו. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

הדיווה הפמיניסטית מקדמת שנאת גוף: מי את קים קרדשיאן

22.7.2019 / 9:10

קשה להחליט. מצד אחד היא מקדמת דימוי גוף מעוות שמעודד שנאה עצמית וסטנדרטים בלתי אפשריים, ומצד שני היא אומרת "פאק איט - זה הגוף שלי, אני עושה איתו מה שאני רוצה וזה הכוח שלי". האם קים קרדשיאן היא אישה מיזוגנית או מגה פמיניסטית

הנשים של משפחת קרדשיאן הן תמיד נושא למחלוקת. יש כאלו שאוהבים אותן ומעריצים כל ליפגלוס או גופיה שמופיעים באינסטגרם שלהן ואחרים שחושבים שהן לא מבינות שהן מודל לחיקוי למיליוני נשים שסובלות בגלל המראה וסגנון החיים שהן מקדמות. אבל השאלה האמיתית היא האם מדובר במשפחה פמיניסטית שחולשת על עולם האופנה והביוטי ומייצרת טרנדים בהתאם לסטנדרטים הפרטיים שלהן או גולדיגריות שהתיישבו בטעות בראש פירמידת האינסטגרם ומוכרות את גופן ובעצם את כל מה שהן יכולות כדי לקנות לעצמן עוד תיק. או בית.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?
חושבים שג'ני דנסון זה שם בדוי? הנה ההוכחה שלא

מצד אחד מדובר במשפחה שהתחילה את הונה מתוך קלטת סקס ומתפרנסת משערוריות כמו תמונות עירום, בגידות ומכירת שפתונים, מצד שני מדובר בתוכנית ריאליטי שלא מפחדת לקחת צד ולגעת בנושאים נפיצים כמו פיקוח הנשק בארה"ב, פונדקאות, זכויות להט"ב ואפילו נושא הזוגיות הבין גזעית. ויש שם גם מיליארדרית בת 21 שעשתה את הונה בשפתונים, כך שדי מובן למה אנשים לא כל כך יודעים מה לחשוב עליהן. כדי לנסות ולהבין את חידת הקרדשיאנז, הדבר הראשון שצריך להבין הוא מה בדיוק הן מקדמות:

הערצה אובססיבית לגוף מושלם

בין אם מדובר בתה "לבטן שטוחה" שמגיע באריזה ורודה ויפה רק כדי שלא תבינו שמדובר בתה משלשל, סוכריות על מקל שמדכאות תיאבון או פוסטים עמוקים שאומרים: מהם 2 דברים שאישה רוצה: 1. לרדת במשקל 2. לאכול. והן עומדות מאחורי זה.

הקרדשיאנז רוצות להיות כוסיות והן לא מסתירות את זה. קלואי עושה את זה בעזרת שגרת אימונים שלא מביישת ספורטאים אולימפיים, קים מתאמנת כל יום עם בודי בילדרית ושומרת על המשקל בעזרת דיאטה קפדנית וקורטני אוכלת חסות אורגניות אותן היא מתבלת בעיקר במים וקולגן נוזלי אותו היא שותה בכל בוקר. הן לא מתביישות ואפילו גאות בשינויים שעובר הגוף שלהן, ומספרות בכל מקום מה הן עושות כדי להגיע לגזרה המושלמת. לאחרונה קים אפילו הוציאה סדרת מחטבים שחטפה ביקורות דווקא בגלל השם שניתנה לה - קימונו (הבנתם? קים? עיטוף הגוף?) היא הואשמה בניכוס תרבותי, התנצלה ואמרה שתחזור עם שם חדש - למזלה השם הבעייתי גרם לאנשים להתעלם מהעובדה שהיא מצאה עוד דרך לעודד אותנו להיראות רזות יותר.

ומצד שני: כל אישה רוצה להרגיש טוב עם הגוף שלה, והשאלה האמיתית היא איפה עובר הגבול? הרי לכולנו ברור שהשילוב הקדוש הוא ספורט ואכילה בריאה ומאוזנת, אבל מתי מדובר בהגזמה? האם 5 אימונים בשבוע הם יותר מדי? ולמה טבעונות זה בריא והומניטרי אבל אם מישהי תגיד שהיא טבעונית למען תחת קטן יותר היא אישה עלובה ופאתטית? ובואו נודה בזה, כולנו רוצות לאכול ולרדת במשקל, קלואי אפילו השיקה תוכנית ריאליטי בה היא עוברת לאנשים ללמוד לאכול נכון ולהתאמן, והדוגמה הראשונה שלה למישהי שהגיעה ליעד זו היא עצמה. האם קלואי צריכה לחשוב על כל אותן נערות שיפרשו משפט משועשע בסטורי כטריגר לבולמיה או שהן היו רצות להקיא את המלפפון שאכלו גם אם היו רואות פתאום את גל גדות נלחמת באמזונות?

עירום

בט מידלר העירה פעם שאם קים רוצה להראות לציבור חלק שהוא לא ראה, היא תצטרך לבלוע את המצלמה. ואכן, נראה שאנחנו מכירים את הגוף של כל אחת מהקרדשיאנז טוב יותר מאת הגוף הפרטי שלנו, ללא ספק ראינו אותו ביותר זויות צילום. והן מקבלות אינסוף ביקורת בנושא - בין אם אלו כינויי גנאי סתמיים או כעס על כך שהן מקדמות את המוצרים שלהן בעזרת סקס, הדבר היחיד שאנחנו יכולים להיות בטוחים בו הוא ששטף תמונות העירום לא הולך להפסיק בקרוב. וזה מוזר, כי לאחרונה קים עושה צעדים כדי לגרום לנו לקחת אותה יותר ברצינות - היא לומדת עריכת דין, מקדמת הצעת חוק שמטרתה לקצר את זמן המאסר לעבריינים לא אלימים עם התנהגות טובה. היא הגיעה עד הבית הלבן כדי להשיג חנינה לאישה שנידונה למאסר עולם ודיברה בפתיחות על כך שהיתה מוכנה לשלם שכר דירה לאסיר משוחרר למשך שנה שלמה ועדיין לא הצליחה למצוא בעל בית שישכיר לו דירה. ואת כל זה היא עושה בזמן שהיא מעלה לאינסטגרם תמונות בביקיני ורוד.

ומצד שני: הבנות אמרו לא פעם משפטים בסגנון "אני נראית טוב, אני גאה בגוף שלי ואני רוצה שכולם יראו". הן עובדות קשה ומתחשק להן להשוויץ, מה ההבדל בין קים שמעלה תמונה בה היא מרגישה כמו 10 מיליון דולר (סורי, מיליון זה לעניים) לעומת כלה שמרגישה מדהים ואונסת את פיד האינסטגרם שלנו בעשרות תמונות בהן היא מסתכלת במבט נוגה לעבר החלון או לעבר בעלה הטרי? או אישה שרזתה 30 קילו ומעלה תמונה בבגד ים? חוץ מזה, הייתכן שמדובר בפוסט פמיניזם מהזן החדש? מיניות IN YOUR FACE ושליטה במה שהן עושות עם הגוף שלהן כדי להראות שאף גבר לא יכול להגיד להן מה לעשות (וזה שיגיד עלול להפוך לאישה בעצמו) הרי לא מדובר בדוגמנית צעירה שנופלת למלתעותיו של צלם שדורש ממנה להתפשט, אלא באישה שמרוויחה באופן ישיר מהמכירות ושולטת באופן מלא באולפן, בצלם ובריטוש שהתמונות עוברות לאחר מכן, ומחליטה באופן מודע להתפשט.

עוד בוואלה!

שווה או לא שווה: האם מוצרי האיפור האלה שווים את הכסף

לכתבה המלאה

אידיאל יופי מוגזם

יום אחד הילדים של הקרדשיאנז יגדלו, יראו את התמונות של האמהות שלהם בשנות ה-90 וישאלו "מי הכונפות האלו?". הרי לפני שקים נראתה כמו רובוט שזוף ממאדים היא הסתובבה בעולם כבת האבודה של ג'אפאר מאלאדין ודרקולה, וקלואי נראתה כאילו היא הולכת להרוס את ניו יורק יחד עם גודזילה. היום כל אחת מהן מתהדרת בשיער וריסים שנקנו בעשרות אלפי דולרים, מוכרות מייקאפ לגוף, כי מסתבר שלאפר את הפנים זה ממש לא מספיק, והן משפצות כל חלק שעושה סימנים של לזוז ממקומו. לו היו קיימות בימי הזוהר של מייקל ג'קסון ונותנות לו כמה טיפים יש סיכוי שהוא לא היה צריך להסתובב עם סינר על הפנים במשך כל אותן שנים.

ומצד שני: אי אפשר להתווכח עם זה שהן נראות טוב. ולעומת מיליוני נשים שנכנעות לאידיאל יופי ספציפי, הקרדשיאנז יצרו אידיאל יופי חדש משלהן. אף אחת מהן לא בוכה על זה שיש לה תחת ענק או על זה שהיא גבוהה או נמוכה מדי (מישהי אי פעם שמעה את קורטני מתלוננת שהיא חייבת עקבים כי היא לא מגיעה ל1.60?) והן לא חושבות שיש משהו שהן לא יכולות ללבוש, צבע שיער שהן לא מנסות או סגנון איפור שנראה להן מוגזם. הן אפילו גרמו למותגי על כמו בלמין וורסאצ'ה שעד להגעתן עיצבו אך ורק בגדים במידה 0 לעצב בגדים למידות הייחודיות שלהן וקו הג'ינסים של קלואי מותאם במיוחד לנשים בכל המידות והצורות. זה הלוק שלהן והן נהנות ממנו, האם העובדה שלאנשים מסוימים זה לא נראה טבעי מספיק הוא סיבה מספקת לשנות את איך שהן אוהבות להיראות? או שאנחנו צריכים לאפשר לכל אחת להיראות בדיוק איך שהיא רוצה ופשוט לחיות את חיינו בעולם בו יש בלונדיניות כחולות עיניים ונטולות חזה שמעולם לא שמו מסקרה ויחד איתן נשים שקמות בבוקר ועוברות שעה וחצי של איפור ושיער רק כדי ללכת לסופר?

נראה שהדבר העיקרי שהקרדשיאנז עושות הוא לבלבל אותנו - הן מדברות על נושאים כמו חרדות או נוער גאה בזמן שהן מצלמות תוכנית ריאליטי במלדיביים ויוצאות לריבי טוויטר עצבניים יום אחרי שהן מצטלמות עם טראמפ בבית הלבן. אבל האמת שלא ברור למה כולם כל כך מבולבלים, כבר שנים שנשים יפות מנסות להוכיח שהן יכולות להיות גם חכמות, ריס וויתרספון עשתה את זה ב"לא רק בלונדינית" הרבה לפני שקיילי ידעה למלמל "מילוי שפתיים", ואפילו ברוס ג'נר נדבק ברצון שלהן להיות אישה חזקה ומצליחה, אז אולי גם אנחנו יכולים ללמוד מהן משהו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully