ליידי קיטי אלינור ספנסר. GettyImages
GettyImages

נמאס ממייגן וקייט? קבלו עוד נסיכות ששווה לעקוב אחריהן

1.9.2019 / 9:15

פחות צהובות, אבל לא פחות מלכותיות: במשפחת המלוכה הבריטית קיימות עוד כמה נשים חוץ ממייגן מרקל וקייט מידלטון, והגיע הזמן שהעולם ידע מי הן, (כי יום יבוא והן עשויות לספק לנו רכילות, מי יודע)

נכון, אין כיף כרכילות צהובה, וכשמדובר במשפחת המלוכה הבריטית, אין דמויות שיודעות לספק את הסחורה כמו קייט מידלטון ומייגל מרקל. הכל נכון. מודות. כיף להיכנס להן לחיים, לשמוע שהן רבות או מנדות אחת את השניה, זוממות, ומתפייסות רק כדי לריב ריב מתוקשר עוד פעם. אבל אולי נגוון קצת?

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

גם כי זה קצת לא פייר שהבייבי שאוור של מייגן סוקר עד לפרטים הכי קטנים כמו צבע הציפוי של העוגיות שהוגשו, וגם כי יש עוד נסיכות בממלכה, ועליהן לא מספרים לנו מילה. היום נתקן את העוול, ונראה לכם שיש עוד כמה פרצופים מעניינים של נשים לא פחות מרשימות, שבטוח יש להן פוטנציאל לשערורייה מתישהו - אולי הן יצאו לרחוב עם הכובע הלא נכון או משהו. אמן.

ליידי קיטי ספנסר

ליידי קיטי אלינור ספנסר. GettyImages
ליידי קיטי ספנסר - גם מהממת וגם חכמה. אז אחותנו, מה עם איזו שערורייה?/GettyImages

שם מלא: ליידי קיטי אלינור ספנסר (Lady Kitty Eleanor Spencer)

גיל: 28

מצב משפחתי: רווקה

מקום בסדר הירושה לכתר: אין

נתחיל ב-ווואווו, ונמשיך בלספר לכם שליידי קיטי ספנסר, יפה ככל שתהיה, לא יכולה לרשת את הכתר גם אם ימותו אלף איש בבריטניה, אבל היא לגמרי דם מלכותי, היות והיא האחיינית מצד האבא של דיאנה, הנסיכה מוויילס, ובת דודתם של הנסיך וויליאם, הדוכס מקיימברידג' והנסיך הארי, הדוכס מסאסקס. היא נולדה בלונדון, אבל גדלה בקייפ טאון שבדרום אפריקה. ספנסר היא דוגמנית חתומה בחברת Storm Model Management ועשתה את הופעת הבכורה המקצועית שלה בשנת 2015 בגיליון דצמבר של המגזין טאטלר. מאז היא הספיקה לככב בתצוגות של מעצבי על, כמו דולצ'ה וגבאנה, ועל שערי מגזינים נחשבים כמו ווג.

עובדה מעניינת: לא רק יופי, גם שכל - ספנסר למדה פסיכולוגיה, פוליטיקה וספרות אנגלית באוניברסיטת קייפטאון. אבל זה לא הספיק לה, כי בהמשך למדה היסטוריה של האמנות ואיטלקית בפירנצה, איטליה, כל זאת לפני שסיימה תואר שני בניהול מותגי יוקרה מבית הספר האירופי ללימודי אירופה באוניברסיטת רג'נט בלונדון.

ליידי לואיז ווינדזור

לואיז אליס אליזבת' מרי מאונבאטן-ווינדזור. GettyImages
ליידי לואיז ווינדזור/GettyImages

שם מלא: לואיז אליס אליזבת' מרי מאונבאטן-ווינדזור (Louise Alice Elizabeth Mary Mountbatten-Windsor)

גיל: 15

מצב משפחתי: רווקה (דה)

מקום בסדר הירושה לכתר: 14

ליידי לואיז היא הבת של, כלומר הבת של סופי והנסיך אדוארד. היא נולדה בטרם עת ב-8 נובמבר בבית החולים פרימלי בפארק בסורי, לאחר שאמה הובהלה לשם באמבולנס מבית וסקס בפארק Bagshot. אבא שלה, הנסיך אדוארד לא היה נוכח בלידה כי היא הייתה כל כך פתאומית, והוא היה בכלל במאוריציוס. ליידי לואיז נולדה בניתוח קיסרי עקב שיבוש בשליה, מה שגרם לאובדן דם קשה לה ולאם. אם כל זה לא מספיק, לואיז גם נולדה עם איזוטרופיה, פזילה קלה, ועברה שני ניתוחים, שבשני הצליחו לתקן לה את הראיה. הופעתה הרשמית הראשונה הייתה בשנת 2011, בגיל 7, כאשר הייתה שושבינה בחתונתם של הנסיך וויליאם וקתרין מידלטון.

עובדה מעניינת: אין. עדיין...

זארה אן אליזבת טינדל. GettyImages
זארה טינדל/GettyImages

שם מלא: זארה אן אליזבת טינדל (Zara Anne Elizabeth Tindal)

גיל: 38

מצב משפחתי: נשואה (לשחקן הרוגבי מייק טינדל) פלוס שתיים.

מקום בסדר הירושה לכתר: 18

זארה היא בתם השנייה של הנסיכה אן ושל קפטן מארק פיליפס. בתור נכדתה של המלכה מצד אמה, טינדל לא נחשבת לנסיכה ולא נושאת בכל תואר מלכותי אחר, וזאת מכיוון שאימא שלה ביקשה שלא יינתנו לילדיה תארים וחובות מלכותיים. למרות שאין לה תואר מלכותי, יש לה לא מעט תארים אחרים, דווקא בתחום הספורט. מגיל צעיר הצטיינה טינדל בספורט, במיוחד בהוקי, באתלטיקה וברכיבה על סוסים, ענף שבו ייצגה את אנגליה בתחרויות שונות. בשנת 2006 היא אפילו נבחרה על ידי ה-BBC כ"אישיות הספורטיבית של השנה". זארה זכתה בלא מעט מדליות בתחרויות רכיבה ברחבי אירופה, וב-2012 אף זכתה במדליית כסף בתחרות הרכיבה הקבוצתית באולימפיאדה שהתקיימה בלונדון.

עובדה מעניינת: ביולי 2010 הושק קו בגדי ספורט בעיצובה, שנשאו את השם ZP176 - לפי מספרה של טינדל בעת ייצוג אנגליה בתחרות הראשונה שבה השתתפה. לזה קוראים סגירת מעגל.

הנסיכה ביאטריס אליזבת מרי מיורק. GettyImages
הנסיכה ביאטריס מיורק/GettyImages

שם מלא: הנסיכה ביאטריס אליזבת מרי מיורק (Princess Beatrice Elizabeth Mary of York).

גיל: 31

מצב משפחתי: רווקה

מקום בסדר הירושה לכתר: 9 (ומקום שני מהנשים)

ביאטריס היא בתם הבכורה של הנסיך אנדרו, דוכס יורק ושל שרה פרגסון. בשעות הפנאי שלה היא משתתפת באירועים רשמיים של משפחת המלוכה ומסייעת לארגוני צדקה שונים, בעיקר כאלה שקשורים לילדים. בשנת 2002 ביקרה ילדים הנגועים בוירוס HIV ברוסיה, וגם סייעה לאגודה הבריטית ללוחמה בסרטן בקרב ילדים ובני נוער (Children and Teenage Cancer Trust).

עובדה מעניינת: ביאטריס השתתפה בתפקיד אורח בסרט "ויקטוריה הצעירה" שהפיקה אימהּ, שרה פרגסון. מרקל, מאחורייך.

הנסיכה יוג'יני מיורק

הנסיכה יוג'יני ויקטוריה הלנה. GettyImages
הנסיכה יוג'יני מיורק/GettyImages

שם מלא: הנסיכה יוג'יני ויקטוריה הלנה (Princess Eugenie Victoria Helena)

גיל: 29

מצב משפחתי: נשואה לג'ק ברוקסבנק, סוחר יינות לונדוני.

מקום בסדר הירושה לכתר: 10

יוג'יני היא אחותה הקטנה של הנסיכה ביאטריס, והוריהם של השתיים התגרשו כשיוג'יני הייתה בת שש, מה שלא הפריע לה להמשיך קדימה ולהפוך לאישה מצליחה ומשכילה - בשנים 2009 עד 2012 למדה באוניברסיטת ניוקאסל, וסיימה בהצטיינות תואר בוגר אוניברסיטה בספרות אנגלית ובתולדות האמנות. יוג'יני יצאה יחסית בזול, שכן אמנם היא משתתפת באירועים רשמיים של משפחת המלוכה, אך איננה נדרשת למלא "חובות מלכותיות", כלומר לייצג את המלכה בהופעות ציבוריות ברחבי הממלכה.

עובדה מעניינת: הנסיכה הוטבלה בכנסיית מרי מגדלן בסנדרינגהאם שבנורפוק, וזו הפעם הראשונה שהטבלה של בן או בת משפחת המלוכה הייתה אירוע ציבורי. בסדר, נו, "מעניין" זה עניין יחסי.

סופי, רוזנת וסקס

סופי הלן ריס-ג'ונס. GettyImages
סופי, רוזנת וסקס/GettyImages

שם מלא: הרוזנת סופי הלן ריס-ג'ונס (Sophie Helen Rhys-Jones)

גיל: 54

מצב משפחתי: נשואה לנסיך אדוארד, פלוס שניים

מקום בסדר הירושה לכתר: אין

סופי היא למעשה רעייתו של הנסיך אדוארד, רוזן וסקס, בנה הצעיר של המלכה אליזבת השנייה. היא קרויה על שם הלן דודתה (אחות של אבא שלה), אשר נהרגה בתאונת רכיבה כ-10 שנים לפני הולדתה של סופי. לאחר שסיימה ללמוד, החלה סופי לעסוק ביחסי ציבור, וב-1996 הקימה חברת יחסי ציבור משלה, יחד עם שותפה לעסקים מורי הארקין. ב-6 בינואר 1999 התארסה סופי לנסיך אדוארד, ונישואיהם נערכו ב-19 ביוני 1999 בקפלת ג'ורג' הקדוש שבטירת וינדזור. ביום נישואיהם קיבל בן זוגה את התואר רוזן וסקס, מה שהפך את סופי לחלק ממשפחת המלוכה, והעניק לה את התואר "רוזנת וסקס".

עובדה מעניינת: האמת שהבחורה הזאת היא פיסת רכילות מהלכת, והיא היוותה מקור ללא מעט שערוריות ציבוריות. בין היתרכאשר עיתון "הסאן" הבריטי פרסם תמונה שלה בחצי-עירום, קצת לפני שהתחתנה, חטפה לא מעט ביקוררת. בנוסף, נטען כנגדה בשנת 2001 בעיתון "The Mail on Sunday", שהיא משתמשת בקשריה ובמעמדה כדי לקדם את סוכנות הפרסום שלה, בעקבות דברים שאמרה לכתב העיתון שהתחזה לנסיך סעודי, בינהם מספר אמירות בוטות כנגד ממשלת בריטניה. בעקבות הטענות האלה היא עזבה את סוכנות הפרסום בשנת 2002 ובתמורה לכך שאמירות אלה לא יפורסמו, הסכימה להעניק ראיון מסודר לעיתון - ראיון שפורסם לבסוף תחת הכותרת "אדוארד לא הומו".

אן, הנסיכה המלכותית

הנסיכה אן אליס לואיז. GettyImages
אן, הנסיכה המלכותית/GettyImages

שם מלא: הנסיכה אן אליזבת אליס לואיז, הנסיכה המלכותית (Anne, Princess Royal)

גיל: 69

מצב משפחתי: נשואה בשנית (התגרשה ממארק פיליפס וכעת נשואה לטימותי לורנס), פלוס שניים,

מנישואיה הקודמים.

מקום בסדר הירושה לכתר: 14

אן היא בתם של אליזבת השנייה, מלכת הממלכה המאוחדת והנסיך פיליפ. היא לא תמיד הייתה במקום ה-14 לרשת את הכתר. למעשה, בעת לידתה היא הייתה השלישית בסדר הירושה לכתר הבריטי (לאחר אמה, שהייתה אז יורשת העצר, ואחיה הבכור, הנסיך צ'ארלס). בשנת 1987 הוענק לאן תואר נסיכה מלכותית, תואר המוענק באופן מסורתי לבתו הבכורה של מלך אנגליה. מתחילת דרכה, היא נושאת לא מעט אחריות. בשנת 1981, לאחר פרישת סבתה אליזבת מהתפקיד, נבחרה אן לרקטור אוניברסיטת לונדון. בשנת 1996 מונתה על ידי אמה לשמש כבאת כוחה בראש אספת הכנסייה של סקוטלנד. בתפקיד זה הייתה אן חברת משפחת המלוכה הבריטית בעלת החשיבות הגבוהה ביותר בסקוטלנד (לאחר הוריה, ראשי המדינה). אן גם מעורבת באופן ניכר בתחום הספורט, ואף התחרתה ברכיבה על סוסים באליפות אירופה בשנים 1971 ו-1975, ובאולימפיאדת מונטריאול בשנת 1976. היא שימשה, ועדיין משמשת כנציגת בריטניה בוועד האולימפי הבינלאומי ונשיאת ארגוני ספורט שונים.

עובדה מעניינת: בשנת 1974 הצליחה הנסיכה לחמוק מניסיון חטיפה בזמן שנסעה ברחובות לונדון. שומר הראש שלה, לעומת זאת, נהרג בתקרית. קצת יותר מעניין מהריב האחרון של מייגן וקייט, לא?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully