משלם בדייט. ShutterStock
ShutterStock

שאלנו ועניתם: מה זה אומר כשהוא לא משלם על הדייט

מראיינת: נטשה קירצ'ק

13.9.2019 / 10:23

פמיניזם הוא רעיון קסום, אבל העובדות בשטח הן שקשה להתרגל לחוקים החדשים בכל הנוגע לדייטינג, וספציפית בעניין התשלום ובמיוחד על הדייט הראשון - אז הנה מה שזה באמת אומר אם הוא לא משלם עלייך בדייט הראשון

משאל רחוב מי משלם בדייט/אבי כהן

ביננו, אולי פעם היתה לתשלום בדייט הראשון משמעות כלשהי, אבל כיום זה לא אומר כלום. מי משלם בדייט הראשון זו תהייה שהופכת להיות הרבה יותר נפוצה והרבה יותר לגיטימית כיום, כי זה כבר לא מובן מאליו שהוא צריך לקחת את זה על עצמו. אנחנו בעד, רק צריך לטפל בעניין המלצריות שעדיין מניחות את החשבון מול הגבר ולא באמצע השולחן, כאילו בסתר ליבן הן מתמרמרות על השינוי שחל בחלוקת התפקידים המגדרית שלנו.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

כל המיתוסים שאומרים שאם הוא לא מציע לשלם את החשבון זה אומר שהוא לא מעוניין, כבר מזמן לא נכונים. אולי הוא בין עבודות? אולי הוא סתם לא מרויח המון, או חוסך ללימודים (בואו נסכים שזה קצת יותר חשוב מדייט, אפילו איתך), ואולי הוא פשוט פמיניסט כמוך. כמובן שתמיד קיימת האופצייה שהוא לא מעוניין בך, אבל מי משלם בדייט ובאיזה אופן הוא לא מה שיכריע את הסוגייה הזאת. אז גם אם עדיין לא עשינו את המעבר לשוויון מוחלט, החלו להסתמן כמה הרגלים חדשים בסצינת הדייטינג. הנה כמה "חוקים" חדשים שמקובלים על הרוב:

1. מי שיזם את הדייט הראשון, משלם בדייט הראשון. אחר כך זה כבר תלוי בכל זוג.

2. הבחורה תמיד צריכה להציע לשלם את חלקה. למה? קודם כל, כי זה מנומס, וזה לא אמור להיות מובן מאליו שהוא חייב לשלם, וגם כי אם רוצים שוויון צריך להיות מוכנות לשלם את המחיר. גם בכסף.

3. אם הולכים למקום יקר, מי שצריך לשלם עליו זה מי שבחר אותו. אם הוא בחר, הוא מזמין. אם היא בחרה - היא מזמינה.

4. תמיד אפשר להתחלק בחשבון - זה אמנם קצת פחות רומנטי, אבל זה הכי הוגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully