ניקול ראידמן. צילום מסך
צילום מסך

נשים קטנות עם כסף, או: שיט שנשים עשירות יכולות לעשות

25.9.2019 / 8:10

נכון, כולנו פערנו פה בתדהמה למשמע תחילתה של הקריירה המוזיקלית של ניקול ראידמן, אבל מאז החלטנו שההלם שלנו לא מוצדק. ראידמן היא לא האישה הראשונה עם כסף שהחליטה לקנות לעצמה מקצוע חדש, ואנחנו סתם קנאיות

בגלל שכבר עברו כמה ימים, כולנו הספקנו להירגע מהשקת המיליונים של קריירת השירה של ניקול ראידמן. ללא ספק החיים שלנו השתנו והם מתחלקים לחיים שלפני שהופיעה ראידמן הזמרת בחיינו ואחרי. היום אנחנו יודעים שיש סוג חדש של כוכבים, או, אם תרצו, זמרים: כאלו שמרימים את ההפקה המושקעת ביותר שנראתה כאן אי פעם וגורמת גם לטרנטינו להרגיש כאילו הוא צילם את הסרטים שלו במתנ"ס קהילתי, מגה סטארים ענקיים ונוצצים שכולם מכירים, ועם זאת, לא יצליחו להביא יותר מכמה עשרות מעריצים משלמים להופעה. האנשים שהם כל כך עשירים שיכולים להרשות לעצמם קריירה שלמה כתחביב באותה קלילות שאנחנו אחת לשנתיים עושות קורס אפייה, סתם להעשרה.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

ניקול היא אולי כוכבת, ואין ספק שמאות האנשים שהגיעו להופעה/השקה שלה נהנו באירוע, אבל רוב בני האדם לא ישלמו כמה מאות שקלים כדי לראות אותה בהופעה. למרות ההשקעה הכספית המטורפת, וללא ספק ההשקעה האישית של ראידמן בקריירת השירה שלה, לא ברור האם בשבילה מדובר בעוד תחביב חדש ונוצץ שאפשר לשפוך עליו טונות של כסף, או בתשוקה אמיתית. נכון, היא אומרת שהיא אוהבת לשיר ומגבה את זה בכסף, אבל בואו נודה בזה - מדובר באישה שנהנית להשתעשע עם תחביבים ולהראות לכולם שהיא עושה את זה הכי טוב, אבל היא לא באמת החליטה עדיין מה היא באמת: האם היא בעלת בוטיק, מעצבת תכשיטים, מפיקת אירועים, יחצ"נית, פליטת ריאליטי, יצרנית בשמים, מנחת רדיו, סופרת, אשת עסקים או אשת אוליגרך. מאז שהיא הופיעה בחיינו היא קיפצה בין כל הקריירות האלו על עקבי סיכה כשהיא מגהצת את האשראי לכל עבר, והיום זו קריירת שירה, אבל במקביל יש גם קומת משרדים במגדל תל אביבי שאמורה לאגד בין היתר גם חברת הפקות מוזיקליות ואולפנים. אנחנו בספק אם ניקול עצמה יודעת למנות את כל הקריירות האלו.

מצד שני, ניקול ממש לא המציאה את השיטה, ממש כמו הקליפים שלה, הבגדים והמכוניות, גם ההשראות שלה לקוחות מהאנשים העשירים ביותר בעולם. אתם יודעים, אנשים עם מלא מלא כסף מיותר שהחליטו שזה מה שהם עושים איתו, במקום לתת למישהו שצריך (אנחנו! אנחנו!)

המלכה האם, פריס הילטון
הילטון היא האמא והאבא של כל הריץ' ביצ'ז שרוצות שיעריכו אותן בזכות עצמן ולא בזכות הכסף שהן ירשו, התחתנו לתוכו או מצאו ברחוב. הילטון רצתה להיות מפורסמת ובעצם היתה זו שהתחילה את תרבות ה"אני מפורסמת כי אני עשירה". מאז עברו המון שנים והאינסטגרם גרם לכולנו להבין שלהסתכל על אנשים עשירים נוהגים במכוניות פאר וטסים במטוסים פרטיים זה כיף. אבל פריס לא התחילה בתקופת האינסטה, הו לא, פריס התחילה בריאליטי' ואז היתה צריכה למצוא דרך להישאר בתודעה. אז גם היא, ממש כמו ניקול, התלמידה המצטיינת שלה, פנתה לעבר שירה - היא לקחה את המפיקים הטובים ביותר, זרקה ערמות של דולרים לעבר המון אנשים מוכשרים ובסוף קיבלה שיר בינוני לחלוטין וקליפ די מדהים בו היא שרועה על חול ומתפתלת בחושניות של עכביש גוסס. איך לומר, גראמי היא לא קיבלה, אבל פריס היא ממש לא וותרנית, ברזומה שלה תמצאו בשמים, מותג בגדים, ארנקים וצעצועים, תקלוט במועדונים, בניית מלון בוטיק, משחק, הקמת סוכנות דוגמנות כושלת וליין מוצרי איפור ואפילו כתיבת ספר. מאז היו עוד כמה שירים שאף אחד לא זוכר והשנה אפילו שיר חדש - גם הוא נהנה משת"פ עם השמות הגדולים בתעשייה. היא אפילו גררה את קים קרדשיאן להופיע בקליפ, ועדיין - האם אתם שומעים את "התחת של החברה הכי טובה שלי" מאת פ. הילטון כשאתם נוסעים באוטו? ניחשנו שלא.

טורי ספלינג
מי שסחטה עד הסוף את לימון הקשרים והכסף של המשפחה היא טורי ספלינג, לנצח דונה מרטין, ואפילו יותר לנצח "זו שקיבלה את התפקיד כי אבא שלה הפיק את הסדרה". לספלינג אין ממש כשרון משחק, מראה, או באופן כללי, משהו. אבל היא התברגה לתוך אחת התוכניות הגדולות ביותר של הניינטיז והפכה למגה מפורסמת. לצערה, אבא שלה לא הכניס אותה לעוד סדרות, כי יש גבול למה שגם הוא מסוגל לעשות, מה שזרק אותה לתוך עולם מלא בתוכניות ריאליטי, צהובונים וחובות כלכליים. היא אמנם הצליחה לקבל כמה תפקידים קטנים בטלוויזיה אבל תכל'ס, אולי יש משהו שהיא יכולה ללמוד מניקול.

קלי אוסבורן
זוכרים את אוזי אוסבורן, ואת הילדים שלו, ג'ק וקלי? ובכן, קלי היא הבת המוזרה שהסתובבה בעולם עם שיער שהחליף צבעים וניסתה למצוא את עצמה בכל מיני אופנים. לא נעים להגיד, אבל הכישרון היחיד הגדול שלה היה לקבל הזמנות לשטיחים אדומים ומסיבות הוליוודיות, וגם הנסיונות שלה לשלם עבור קריירה לא צלחו. הנחייה של אינספור טקסים, הופעה במחזמר, הופעה ב"רוקדים עם כוכבים", כתיבת ספר, שירה, כתיבת שירים, משחק ואופנה. למזלה, היא הצליחה בסוף להתברג לתוך הקאסט של "משטרת האופנה" המיתולוגית עם ג'ואן ריברס, מה שנתן לה מעין תוקף הזוי של אושיית אופנה שלא מתלבשת יפה ולא ממש מבינה באופנה. היום היא בעיקר עושה כסף מלהעלות לאינסטגרם מוצרים שהיא לעולם לא תשתמש בהם, שזה, בואו נודה בזה, גם סוג של קריירה.

עוד בוואלה!

למרות הכל, לא יעזור לכם: אופירה אסייג היא פורצת דרך

לכתבה המלאה

ג'יידה פינקט סמית
משפחת סמית, שכוללת את וויל סמית, אשתו ג'יידה וזוג ילדיהם, ג'יידן וווילו (כן, לבת של וויל קוראים ווילו ולבן של ג'יידה קוראים ג'יידן) היא משפחה מוצלחת יחסית. שני הילדים במשפחה עושים מוזיקה מגיל צעיר וזכו להצלחה מסוימת ושירים שקיבלו מיליוני השמעות ונוכחות במצעדים. מי שלא ממש מצליחה היא ג'יידה. גם היא קנתה לעצמה אינספור קריירות, רובן לא מאוד מוצלחות. האישה שהתחילה (ודי סיימה) את קריירת המשחק שלה בתור ניצבת בפרק של "הנסיך המדליק מבל אייר" הספיקה להשיק קריירת שירה עם להקת הבי מטאל בה היא שרה וכתבה שירים, הקימה חברת הפקות וכתבה ספר. בשלב מסויים היא גם כתבה, ביימה ושיחקה בסרט בשם "חוזה אינטימי". היום היא מנחה תוכנית אירוח אינטרנטית שנקראת "דיבורים סביב השולחן האדום" בה היא, ובכן, מראיינת אנשים כשהיא ישובה מאחורי שולחן אדום, וההצלחה הגדולה ביותר שלה היא ראיון נוקב ומלא שקרים עם ג'ורדן וודס. זוכרים אותה? החברה לשעבר של קיילי ג'נר שהפכה להיות מפורסמת כי היא ניהלה רומן עם טריסטן תומפסון, החבר ואבי הילדה של קלואי קרדשיאן.

אז כן, כסף זה נחמד, וכישרון שיגרום לכסף הזה לגדול זה אפילו יותר טוב, הבעיה היא שלעיתים אנשים עם המון כסף חושבים שמחובתם להצליח ומתבלבלים בדרך למציאת הקריירה הנכונה, כזו שהם גם טובים בה. וזה כנראה ההבדל בין להתחיל מלמטה או להתחיל מהפסגה - כי כשאתה צריך להילחם על המקום שלך אתה מקבל ביקורת, לומד ונאבק, ובעצם חוצב לעצמך דרך חדשה. אבל כשאתה יושב בנינוחות על פסגת הר וכל האנשים סביבך מקבלים משכורת כדי להפוך אותך למדהים אתה לא חווה ביקורת אמיתית וכנה, כי אנשים שאתה משלם להם לא באמת אובייקטיבים. ככה קשה להשתפר ולהתעצב בהתאם לפוטנציאל האמיתי שלך ולמה שהקהל באמת רוצה לראות, כך שיוצא שהמעריץ הכי גדול שלך וזה שמאמין בך הוא בעיקר אתה עצמך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully