גבר במספרה. ShutterStock
ShutterStock

טיפים לתספורת ביתית בימי קורונה: לירז אגם מדגים תספורת קלאסית לגבר

בשיתוף רמינגטון

2.4.2020 / 7:52

אחרי הסרטון שכבש את האינסטגרם, מעצב השיער של רמינגטון מראה לכם שלב אחרי שלב איך עושים זאת נכון ויוצרים מראה יפהפה. הצטיידו במכונת תספורת מקצועית מדגם SALON, זוג מספריים וצאו לדרך

הסגר תפס את כולנו לא מוכנים, ואחד השינויים החדשים שאנחנו מתמודדים איתם בשגרה החדשה שנכפתה עלינו, הוא הטיפול בשיער. זו כנראה גם אחת הסיבות לוויראליות סביב סרטון שהעלה מעצב השיער של רמינגטון לירז אגם. בסרטון האינסטגרמי רואים את לירז מספר חבר בביתו בעזרת מכונת תספורת מקצועית SALON רמינגטון וזוג מספריים. "היו לי המון פניות באינסטגרם ומחברים על תספורות", מספר לירז, "אז עשיתי לחבר שלי תספורת קלאסית שכל אחד יכול לעשות, עם מכונת תספורת שיש לכל אחד".

הסרטון, כאמור, הפך לוויראלי, מה שגרם לנו לפנות ללירז כדי לקבל הסבר מדויק, צעד אחר צעד, איך כל אחד יכול להסתפר בבית. לירז עצמו, אגב, לא מופתע מהעניין. "הגברים הישראלים הם מטרוסקסואלים. אכפת להם איך הם נראים, גם אם זה רק בסטורי. הגבר הישראלי הוא מטופח, והשיער שלו חשוב לו", הוא אומר.

עוד לפני שמתחילים עם התספורת לירז ממליץ לחפוף, לייבש, ולסדר את השיער בדרך שבה רגילים ואוהבים לעשות את זה ביום יום, אך ללא מוצרי עיצוב וטיפוח, ולא להתפתות לתספורת עם שיער רטוב כמו במספרה. "זה מאפשר לאדם שמספר לראות איפה יש יותר או פחות נפח, לעבוד על פי הקווים של התספורת הקיימת ולא ליצור קווים חדשים".

"הדבר החשוב ביותר הוא תמיד להתחיל עם מספר גבוה יותר ממה שאנחנו רוצים", מסביר לירז את הטכניקה, "גם אם אנחנו רוצים מספר נמוך וממש קצוץ, מתחילים גבוה יותר ואז יורדים לאט לאט, אם מתחילים עם קצוץ אז אין אחר כך מקום לתיקונים".

כמו שרואים בסרטון, הוא מתחיל את התספורת ב"טבעת" האמצעית של הראש, כמה סנטימטרים מעל העורף. הטבעת הראשונה מקיפה את הראש מצד אחד לשני כשמכונת התספורת מכוונת למספר גבוה יחסית - 1 או 2. זה הזמן לבחון את האורך, לתקן ולקצר במידת הצורך.

אחרי שמרוצים מהאורך של הטבעת הראשונה מעלים מספר אחד כדי שהשיער ייראה ארוך יותר ככל שמתקרבים לקרקפת (אם היינו ב-1, מעלים ל-2, אם התחלנו ב-2, מעלים ל-3), באורך הזה מספרים טבעת אחת מעל הטבעת שיצרנו, ומקיפים שוב את הראש.

  • מכונת תספורת מקצועית SALON של רמינגטון. יח"צ,

    מכונת תספורת מקצועית SALON

    499
    לחץ כאן לרכישה
  • מכונת תספורת Pro Power Titanium של רמינגטון. יח"צ,

    מכונת תספורת Pro Power Titanium של רמינגטון

    199
    לחץ כאן לרכישה
  • מכונת תספורת Pro Power Titanium Ultra של רמינגטון. יח"צ,

    מכונת תספורת Pro Power Titanium Ultra של רמינגטון

    299
    לחץ כאן לרכישה
  • מכונת תספורת פרימיום בעיצוב רטרו Heritage של רמינגטון. יח"צ,

    מכונת תספורת פרימיום בעיצוב רטרו Heritage של רמינגטון

    399
    לחץ כאן לרכישה
  • ערכת טיפוח לגבר EDGE של רמינגטון. יח"צ,

    ערכת טיפוח לגבר EDGE של רמינגטון

    199
    לחץ כאן לרכישה
  • מעצב זקן Beard Boss של רמינגטון. יח"צ,

    מעצב זקן Beard Boss של רמינגטון, דגם: MB4045

    399
    לחץ כאן לרכישה
  • מעצב זקן Beard Boss של רמינגטון, דגם: MB4125. יח"צ,

    מעצב זקן Beard Boss של רמינגטון, דגם: MB4125

    199
    לחץ כאן לרכישה

אחרי שנוצרו שתי טבעות לירז מוריד לחלוטין את השלבים. "בכל מכונה יש כפתור או גלגלת שמזיזים אותה למספר -1, מכוונים את המכונה ומספרים מהפאות מעלה כלפי הטבעת הראשונה, הנמוכה יותר, כשאנחנו מרחיקים את המכונה ככל שאנחנו עולים. אני עושה תנועה שמרחיקה את המכונה מהראש כשאני מתקרב לטבעת הראשונה ויוצר דירוג", הוא מסביר, "הטיית המכונה כלפי חוץ מטשטשת את המעבר".

"אחר כך אני לוקח מסרק ומחזיק אותו בצורה אנכית, מצמיד אותו לקרקפת ורואה איפה נשארו שיערות בולטות בחיבורים, אותן אני משייף עם המכונה". למראה מדויק חשוב מאוד שהמסרק יהיה ישר ומאונך לרצפה, בשום אופן לא מוטה או באלכסון. לפיניש, מחזיקים את המסרק בצורה מאוזנת, כשהוא מקביל לרצפה, ומתחילים לדרג את השיער עם מספריים עד שהוא משתלב בצורה חלקה עם השיער מלמעלה.

"במקרה החבר שסיפרתי הוא עם שיער קצר, אבל אם צריך לספר גם את החלק העליון אז משתמשים במספריים". כדי לספר את החלק העליון של השיער, ממליץ לירז לעבוד מהחלק האחורי של הראש קדימה, לתפוס קווצת שיער באצבעות ולספר בצורה ישרה ומקבילה לרצפה, כשהחלק הקדמי - הפוני, מעט יותר ארוך. "את העורף של חבר שלי סידרתי עם המכונה, אבל אני יודע שיש אנשים שלהם זה לא מספיק והם אוהבים גימור עם תער. במקרה כזה אפשר להשתמש בסכין גילוח וכדי לרכך קצת את העור לשים קצף גילוח או סבון".

רוצים לספר את הילדים? התהליך זהה

"תנו להם טלפון או טאבלט, כדי שהם לא יזוזו ותתחילו לספר", צוחק לירז ונותן כמה טיפים, "תעשו את זה לבד, רק אתם והילד. אל תתנו לאף אחד לעמוד לידכם. זו אומנות וזה מלחיץ, בטח למישהו לא מיומן, ולכן צריך שקט וריכוז. אם יהיה לידכם עוד מישהו זה סתם יכול לייצר טעויות".

כמובן שכשמדובר בילדים אפשר לחכות קצת, ובשום אופן לא להשתמש בסכין גילוח או חומרים אחרים, אלא רק במכונת תספורת ומספריים. "אין מה לעשות", מסכם לירז, "זה הזמן להתחבר לעצמנו וללמוד לעשות את הדברים האלו לבד, אין ברירה, חוץ מזה שבמקרה הזה חבר או הורה הוא המושיע שלכם". בהצלחה!

בעלי זקנים? כך תעשו זאת נכון

"זקן זה משהו מאוד אינדיווידואלי, וכל גבר אוהב את שלו בצורה אחרת", מסביר לירז למה אין במקרה הזה דרך אחת לסדר זקן. "באופן כללי זקנים ארוכים מתאימים לגברים עם פנים עגולות או רזות, לגברים עם פנים מאורכות יחמיאו זקנים קצרים יותר".

הטיפ הטוב ביותר הוא לשחק עם השלבים של המכונה, להתחיל עם שלב ארוך יותר ולאזן עד שמגיעים למראה הרצוי. "החבר שסיפרתי בסרטון אוהב את שלו ישר, פלס, ולכן השתמשתי במסרק. מסרק מאפשר ליצור סימטריה, פשוט מכוונים אותו עד לאורך הרצוי וגוזמים עם המכונה", אומר לירז. בכל מקרה, לא משנה מה סגנון הזקן הרצוי - חייבים לתת לו תשומת לב. "אם הזקן לא מסודר באזור הלחיים והצוואר מתקבל לוק לא מטופח". וכן, זה גם הזמן לניסיונות - לירז עצמו גילח את הזקן המזוהה איתו ממש לפני כמה ימים. "אני אישית אהבתי את הזקן שלי ארוך יותר עד לפני כמה שנים, ולאחרונה הוא היה יותר קצר, מדובר בתקופות" הוא מסכם.

לאתר החדש של שריג

מעצב השיער של רמינגטון לירז אגם. יח"צ,
"אם הזקן לא מסודר באזור הלחיים והצוואר מתקבל לוק לא מטופח". לירז אגם/יח"צ
מערכת Sheee, בשיתוף רמינגטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully