סמנתה פוקס. GettyImages
GettyImages

אל תגע בי: סמנתה פוקס מדברת לראשונה על ההטרדות המיניות, הסטוקרים, בת הזוג ואביה המתעלל

27.6.2020 / 11:07

הזמרת והדוגמנית לשעבר, סמנתה פוקס, חושפת פרטים חדשים על צילומי העירום בגיל 16, ההטרדות המיניות שעברה ("הוא דחף לי לשון לפה"), הסטוקרים ("איים להתאבד מחוץ לבית שלי"), אביה המתעלל ("הוא הכה אותי ומעל בכספיי") וההחלטה לצאת מהארון ("סוף סוף יכולתי להיות אני")

צילום: אדריאן הרבשטיין עריכה: רן צימט

הדוגמנית והזמרת לשעבר, סמנתה פוקס, כיום בת 54, הייתה לאחת הנשים המפורסמות ביותר בעולם בשנות ה-80 ולמשך כמעט עשור. את קריירת הדוגמנות שלה היא החלה ב-1983, כשהייתה רק בת 16, לאחר שאמה רשמה אותה לתחרות דוגמנות כשנכשלה במיונים למשטרה (כי הייתה נמוכה מדי). כשהצטלמה לתחרות ה"סנדיי פיפל", הצלם החמיא לה וביקש לצלם תמונות טופלס שלה, שהבטיח לה שלא נועדו לפרסום. באישור ההורים היא נענתה לבקשתו - וכצפוי, על אף שהגיעה רק למקום השני בתחרות, ולמרות ההבבטחה - תמונות העירום שלה פורסמו במגזין.

בריאיון ל"גארדיאן" לציון 50 שנה לעמוד 3 של הסאן היא סיפרה, "הצלם אמר לי שיש לי פנים של ילדה אבל גוף של אישה. כשאני חושבת על זה עכשיו, זה נשמע די קריפי, אבל הוא אהב שהייתי מאוד טבעית, בלי איפור". האקט המלוכלך שלו העניק לה חוזה לשלוש שנים כנערת עמוד 3 של הסאן הבריטי, שם התפרסמו באופן קבוע תמונות של נשים ערומות. פוקס נחשבת כיום לנערת "עמוד 3" הפופולרית ביותר בכל הזמנים ולאחת הנשים המצולמות ביותר בשנות ה-80, לצד הנסיכה דיאנה ומרגרט תאצ'ר. וכל זה קרה כאמור כשהיא בת 16. תנו לעובדה הזו לחלחל רגע.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

סמנתה פוקס. GettyImages
סמנתה פוקס בימי התהילה/GettyImages
סמנתה פוקס. GettyImages
סמנתה פוקס היום/GettyImages

על אף שהחלה בקריירת הדוגמנות שלה בגיל מאוד צעיר, היא מספרת שתמיד הייתה בוגרת לגילה: "הייתי די פקחית. למדתי בבית ספר לדרמה, שיחקתי לצד מבוגרים וכבר הייתי בלהקה. התבגרתי מהר מאוד והגעתי ממשפחה של סוחרי שוק ממעמד הפועלים". עם ההצלחה, סיפרה פוקס, הגיעו גם ההטרדות מצד גברים. זה התחיל כשבבית הספר תלמידים היו עוקבים אחריה לאוטובוס ומורים היו מעירים לה הערות שלא במקום. לדבריה, היא חוותה שתי הטרדות מיניות במהלך הקריירה. האחת התרחשה ב-1985, כשנשכרה לככב בקליפ חדש של הזמר דיוויד קאסידי. בספרה, סיפרה פוקס כיצד קאסידי היה מחכך את זקפתו ברגליה במהלך הצילומים וכי אחריהם, כשישבו במסעדה, הוא עקב אחריה לשירותים, דחף אותה לקיר, מישש אותה ודחף את לשונו לפיה. "לא חיכיתי שנייה נוספת. פשוט נתתי לו בעיטה בביצים ואמרתי לו יפה לאן ללכת מפה". היא סיפרה שמיד אחרי התקרית היא פשוט חזרה לשולחן, שם היה גם אביה ששימש כמנהלה האישי, והתנהגה כאילו שום דבר לא קרה. אירוע דומה התרחש במסעדה במאוריציוס עם גבר שלא הכירה וגם שם היא החזירה לבחור: "הגבתי באותה צורה. התאמנתי באומנויות לחימה מגיל צעיר, כך שהתגובות שלי היו ממש מהירות", היא מספרת.

על אף שמאז לא הוטרדה מינית, היא מספרת שהייתה צריכה לשכור שומרי ראש כבר בגיל 18, בעיקר בגלל מעריצים פנאטיים שלה שהפכו את חייה לסיוט. אחד הסטוקרים שלה אפילו ניסה להתאבד מחוץ לדירתה. היא סיפרה לגארדיאן: "הבנתי כמה אנשים יכולים להיות קיצוניים. הוא היה צרפתי ובמכתבים שלו הוא אמר שאני אשתו והוא מתכוון להתאבד אם לא אצא לדבר איתו". אחד ממעריציה הקיצוניים, תושב ארה"ב, שינה את שמו לסם פוקס, מכר את כל חפציו ועבר לבריטניה כדי להיות קרוב לכוכבת. היא אמרה: "הוא נשאר בהוסטל קרוב לדירה שלי כדי שיוכל לצפות בי".

בעוד הוריה של סמנתה היו בודקים את מכתבי המעריצים שקיבלה לפני שקראה אותם כדי לוודא שאין בהם שום דבר בלתי הולם, היו מקרים בהם הייתה חייבת להתמודד עם המציאות. היא הסבירה: "הייתה היסטריה. באירועי מעריצים גברים היו עושים הכל רק בשביל להתקרב אלי. רובם היו נוגעים בשערי. הם לא היו נוגעים במקומות לא הולמים. חלקם היו שוברים חלונות ומסכנים את חייהם. היו פעמים שנאלצתי לברוח במסוק מהגג. לפעמים הייתי צריכה לצבוט את עצמי כדי להאמין למה שקורה סביבי".

סמנתה פוקס עם הלהיט הגדול שלה - Touch Me

צפו בה מגינה על ההחלטה להצטלם בעירום בגיל 16

הסכסוך עם אביה

עוד לפני שהגיעה לגיל 20, עשתה פוקס הפסקה מעולם הדוגמנית לטובת קריירה חדשה ככוכבת פופ. סינגל הבכורה שלה Touch Me (I Want Your Body) הגיע למקום הראשון ב-17 מדינות ולעשירייה המובילה של מצעד הבילבורד האמריקאי. הסינגלים המצליחים הבאים שלה היו Naughty Girls (Need Love Too) ו-I Wanna Have Some Fun. בגיל 21 היא הוציאה את האלבום הראשון שלה, שנמכר ב-30 מיליון עותקים ברחבי העולם. בשנת 1988 פוקס הייתה מועמדת לפרס האמנית הבריטית הטובה ביותר בטקס פרסי הבריטס ומאז הספיקה להתנסות גם במשחק. בשנת 1995, סמנתה חזרה לדגמן וניסתה את מזלה לצד להקתה Sox בתקווה לייצג את בריטניה באירוויזיון.

למרות ההצלחה האדירה שלה בדוגמנות, במוזיקה ובמשחק, היה זה אביה של סמנתה פוקס, פטריק, שכמעט שם סוף לקריירה שלה. פטריק שימש כמנהלה האישי בתחילת הקריירה על אף שהשקיע יותר זמן בהתמכרותו לאלכוהול ולסמים מאשר בייצוג בתו. פוקס משחזרת: "אם אבא רצה שאחתום על משהו, חתמתי על זה. אם רציתי לקנות משהו, הייתי צריכה לבקש ממנו כסף. הוא היה הכל בשבילי". בילדותה, היא מספרת, אמה החזיקה מזוודה ארוזה בארון למקרה שאחד הוויכוחים עם אביה יסלים והוא יגיב באלימות. בסופו של דבר, בשנת 1991, הוא הכה את סמנתה והשאיר לה פנס בעין. התגובה האלימה שלו דחפה אותה לפטר אותו ולהשתלט בעצמה על עסקיה, רק כדי לגלות שאביה גנב מכספה ולא שילם מסים בשמה במשך שלוש שנים. היא תבעה אותו בסכום של מיליון ליש"ט, קיבלה פיצויים בסך 363 אלף ליש"ט ואת כל הכסף נאלצה להעביר כתשלום מס על כל התקופה שהחסירה.

כעבור שנים, אביה חזר להיות עמה בקשר אך מעולם לא התנצל. מאוחר יותר התברר לה שהוצעה לו עסקה לכתיבת ספר שבמסגרתו יוכל לכתוב שהם "מצאו את הדרך חזרה אחד לזרועות השני והשאירו את כל ההיסטוריה האפלה מאחור". כשזה נודע לה הם ניתקו שוב את הקשר עד שפטריק הלך לעולמו בשנת 2000.

היציאה מהארון

סמנתה פוקס יצאה עם סדרה של סלבריטאים מובילים לאורך ימי התהילה שלה, כולל גיטריסט קיס, פול סטנלי. אחרי כמה מערכות יחסים קצרות, החלו להתפרסם בתקשורת שמועות לפיהן פוקס החלה לנהל מערכות יחסים עם נשים. עד שנת 1999 נכתבו שמועות על חיי האהבה שלה, כשאלה התחזקו לאחר ששפטה בתחרות מלכת היופי הלסבית ונצפתה לצד הגיטריסטית הראשית מלהקת הרוק, גירלסקול, כריס בונצ'י.

בשנת 1999 היא הכירה את מיירה סטראטון שנבחרה לשמש כמנהלת האישית שלה. בין השתיים התפתח רומן שהמשיך לכדי זוגיות ארוכת טווח. בשנת 2003 יצאה סמנתה מהארון, אישרה את הקשר עם כריס בונצ'י וסיפרה שנמשכה לנשים מאז שהייתה צעירה אך תמיד הייתה מבולבלת בנוגע למיניות שלה, "אני לא חושבת שהבנתי את זה עד שפגשתי את מיירה סטראטון. פחדתי לצאת מהארון אבל אז חשבתי לעצמי שאני לא יכולה לחיות בשקר. הייתי עם נשים אחרות, אבל מעולם לא הייתי מאוהבת לפני שהכרתי את מיירה. אני אוהבת את מיירה ורוצה לבלות לצידה את שארית חיי. כשאני איתה, אני לא מרגישה צורך להיכנס לדמות של סמנתה פוקס, לא במיטה ולא בחיי היומיום שלי. מספיק לי להיות אני".

סמנתה פוקס ומיירה סטראטון. REX, ShutterStock
סמנתה פוקס ומיירה סטראטון/ShutterStock, REX

פוקס סיפרה שהופתעה מהתגובה האוהדת של הציבור ליציאתה מהארון, על אף שאחד הסטוקרים שלה איים לפרוץ לביתן ולרצוח את מיירה. היציאה מהארון הובילה אותה להתחבר גם לצד הפוליטי ולשתף פעולה עם סר איאן מקלן ואחרים כדי לקדם את קרן אלברט קנדי, התומכת בלהט"בים שנזרקו מבתיהם.

בני הזוג הופיעו בריאליטי "אמא מחליפה" והיה נראה שפוקס מצאה את הסוף המאושר שלה. אולם אז, בשנת 2015, מיירה נפטרה מסרטן. סמנתה נותרה שבורת לב וסיפרה שזו הייתה הנקודה הנמוכה ביותר בחייה. עם זאת, לפני כ-4 שנים פוקס מצאה אהבה חדשה, הסופרת לינדה אולסן, והשתיים התארסו השנה. מוקדם יותר השנה, מקורב סיפר ל"סאן":" סאם ולינדה כל כך מאושרות יחד ורוצות לבלות את שארית חייהן יחד. הן מאוהבות ורוצות להפוך את זה לרשמי".

סמנתה פוקס וארוסתה. אינסטגרם, צילום מסך
סמנתה פוקס וארוסתה לינדה אולסן/צילום מסך, אינסטגרם
סמנתה פוקס וארוסתה. אינסטגרם, צילום מסך
סמנתה פוקס וארוסתה לינדה אולסן/צילום מסך, אינסטגרם

פוקס דיברה לא פעם גם על היותה פמיניסטית ומקווה שהצליחה להעניק השראה לנשים שנחשפו אליה לאורך הקריירה, "תמיד הייתי אישה חזקה ומיירה הייתה המנהלת שלי, אישה בתעשייה שנשלטת בידי גברים. היא לא ספגה שום חרא מאף גבר וזה עשה אותי חזקה יותר. מעולם לא נתתי למישהו לנצל אותי ומעולם לא דחפו אותי למשהו או גרמו לי לעשות משהו שלא רציתי". כיום היא לא הייתה מייעצת לנשים להיכנס לעולם הדוגמנות. "פעם זו הייתה עבודה ראויה", היא אומרת, "אבל זה נגמר עכשיו בגלל האינטרנט". בעברה נהגה לומר שאם הייתה נראית טוב בגיל 50, היא הייתה עושה שוב צילומי עירום ל"פלייבוי", אולם לדבריה "אין יותר פלייבוי. נערים צעירים מעדיפים למצוא תכנים בטלפון שלהם. אם היה לי בן, הייתי מעדיפה שהוא יקנה מגזין בטוב טעם מאשר שיחפש דברים ברשת".

עמוד 3 הבריטי כבר בן 50

סמנתה פוקס עם Naughty Girls Need Love Too

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully