פין-אפ בים. ShutterStock
ShutterStock

תהיי יפה ותשתקי: הטיפים הכי מרתיחים למציאת זוגיות

21.8.2021 / 10:45

השווינו בין טיפים ממגזין נשים משנות החמישים לטיפים שנשים מקבלות היום, וחוץ מזה שצחקנו מלא, גם קצת בכינו. כשתקראו תבינו

בסרטון: תולדות דייטים, פעם ועכשיו

עוד לפני כל הקורונה הזאת, שמבקשת שנשמור על "ריחוק חברתי" לא היה קל למצוא זוגיות. לפעמים נדמה שלא משנה כמה אפליקציות ימציאו, בסופו של דבר נצטרך לנשק הרבה מאוד צפרדעים עד שנמצא את הנסיך, או לפחות צפרדע שנוכל להסתדר איתה. גם ערוצי הטלוויזיה והנטפליקס, שמפוצצים בסדרות על שידוכים, לא באמת נותנים יותר מדי תקווה. לפעמים אנחנו מסתכלות בערגה על איך החיים פעם היו יותר פשוטים, דווקא בלי כל האפליקציות והמניפולציות, אבל בהסתכלות אחורה הדברים לא היו כל כך שונים מהיום.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

מגזין MIRROR פרסם לאחרונה רשימה שמצא במגזין נשים משנת 1958, של לא פחות מ-129 טיפים וטריקים שיסייעו לנשים להשיג גבר. לפני שנתחיל בכלל להתייחס לטיפים עצמם, בואו נדבר על הכמות הזאת. גברת, אם הגעת עד טיפ 85 ולא הצלחת להשיג בחור, מה הסיכוי שעוד 44 טיפים יעזרו לך?

טיפים לזוגיות. מתוך מגזין משנות ה-50, צילום מסך
"שבי על ספסל בפארק והאכילי את היונים"/צילום מסך, מתוך מגזין משנות ה-50

בכל מקרה, אי אפשר שלא להעריך את המגזין McCall's משנות החמישים, על העובדה שהוא טיפ טיפה מתקדם, ולו רק בזכות העובדה שהוא נותן לנשים טיפים להשיג גברים. הייתן מצפות שבתקופה הזאת נשים יהיו די פסיביות בכל התהליך הזה של מציאת זוגיות, וכל מלאכת החיזור תהיה מונחת על כתפי הגברים, אז אולי מדובר בניצנים של פמיניזם אחרי הכל.

עם זאת, כשמסתכלים על הטיפים בכתבה, מבינים שכנראה שהם לא היו עוברים היום, כי יותר מאשר שהם טיפים או טריקים, הם עצות פשוט ממש מוזרות כמו "לכי לאיבוד במגרש כדורגל" (איך לעזאזל?) או "תרוויחי הרבה כסף" - נשמה אם אני מרוויחה הרבה כסף, שהוא יתאמץ למצוא אותי. או שהם פשוט שוביניסטיות ברמות, כמו "לכי רוב הזמן עם נעלי עקב, זה סקסי יותר", "תשאירי את החנות שלך פתוחה במכנסיים ב'טעות'" או "תעשי דיאטה, אם את צריכה". תודה רבה באמת.

אבל אם באמת נסתכל לעומק ונבחן את ה"טיפים" האלה, אולי נגלה שהם לא באמת שונים מהטיפים שאנחנו מקבלות עד היום, שנת 2020, ממגזיני נשים, תוכניות לייף סטייל, ואפילו מהאימהות והחברות שלנו.

איפה למצוא אותו

פין-אפ עם משקפת. ShutterStock
"תסתכלי במודעות אבל, אולי יש אלמנים שווים"/ShutterStock

זה אולי נשמע מצחיק, כאילו גבר הוא חיה מיתית שמסתתרת ביערות הרבה ידע וכמה לחשים כדי לאתר אותו, אבל אם אנחנו באמת חושבות על זה, כמה פעמים שאלנו את עצמנו "איפה לעזאזל מוצאים גברים בימינו?". אז אולי לא הייתי הולכת על טיפ מספר 5 - "תסתכלי במודעות אבל, אולי יש אלמנים שווים", אבל יש שם כמה טיפים שבהחלט עדיין מקובל לתת בימינו, כמו "קחי כלב ולכי לטיול" - תכל'ס, הכי טרנדי עכשיו להכיר מישהו בגינת כלבים. או - "תשאלי את הבעלים של חברות שלך אם יש להם גברים רלוונטיים במשרד שלהם". וואלה, טיפ לא רע, כי מה יותר טוב מהיכרות שבין חברים. "במטוס, רכבת, או אוטובוס - אל תשבי ליד אישה, שבי ליד גבר" אלא אם את מתעניינת בנשים, שזה אולי עדכון שצריך להוסיף לזמננו.

איך לגרום לו להבין שאת מעוניינת

גם כאן יש לא מעט טיפים שלא קשה לנחש שהגיעו מהפיפטי'ז, כמו "תמעדי כשאת נכנסת לחדר שהוא נמצא בו", כאילו אנחנו חיים בקומדיה רומנטית, או "תלכי עם קופסת כובעים". מה זה קופסת כובעים לעזאזל, ואיך היא אמורה לעזור לי לגרום למישהו להבין משהו? ואיזה צבע? כי יש לי כמה. כמו בקטגוריה הקודמת, גם כאן יש כמה טיפים שלא יביישו אף מגזין נשים של ימינו. "תצחקי מהבדיחות שלו" - עד היום ידוע שגבר אוהב להרגיש מצחיק ושהאישה מרימה לו. או - "לכי אליו ותגידי לו שאת צריכה עצה" - זה לא השתנה - גם כיום זה טיפ שאנחנו מקבלות, או בגרסה הגרועה שלו - "תני לו להרגיש יותר חכם ממך". עוד טיפ שקראת בכתבה ההיא הוא: "שימי תחבושת, אנשים תמיד ישאלו מה קרה" - האמת שזה טיפ מעולה, בתנאי שאת גם מצליחה לחשוב על סיבה הגיונית למה באמת יש לך תחבושת ולא תתחילי לגמגם שקרים משונים. אם אין לך אחת כזו, הנה תשובה מומלצת שהיא גם סוג של נקמה קטנה: "נפלתי מגן עדן".

איך למצוא חן בעיניו

פין-אפ עצבנית מגהצת. ShutterStock
"לכי רוב הזמן עם נעלי עקב, זה סקסי יותר" כן, גם כשאת מגהצת, מה קרה/ShutterStock

הכותרת אמנם בעייתית לזמנים שלנו, כי כיום אם אישה בוחרת להתגנדר או להתייפייף - היא עושה זאת (או לפחות טוענת כך) בשביל עצמה, אבל גם כאן יש כמה טיפים שמזכירים לנו דברים שאנחנו שומעות כל יום כמו "תשתזפי", "תעשי דיאטה" ו"תעברי לעדשות מגע". יש שם גם טיפים על התנהגות הולמת ונשית שתגרום לך להיראות טוב בעיניו, כמו "תגידי לו שהוא חתיך". באופן כללי עניין ה"הרמה" הוא מוטיב חוזר. "אל תהיי בכיינית, גברים לא אוהבים נשים בכייניות" - ובתרגום לשפתנו - אל תחפרי. אהבתי במיוחד את הטיפ "אל תספרי לו על האלרגיות שלך". נשמע כמו רעיון ממש ממש רע אם תשאלו אותי, בייחוד אם יש לך אלרגיה קטלנית לבוטנים והוא מחליט לבשל אסייתי. אבל נראה לי שהכוונה הייתה "אל תתבכייני על הבעיות שלך" שזה טיפ מעולה גם להיום, ואם אפשר לבקש - לא רק עם גברים, גם עם חברות. תודה.

איך ללכוד אותו

אז מצאנו אותו, משכנו את תשומת ליבו, הראנו לו כמה אנחנו בחורות נהדרות ויפות, ועכשיו כל שנותר הוא לסגור את העסקה. בקטגוריה הזאת תוכלו למצוא טיפים שמתייחסים לחברים, כגון: "תגידי לחברים שלו דברים טובים עליו" - בהנחה שאם התקבלת לחבורה אז את לגמרי עוברת בתור בת זוג. בנוסף, יש טיפים שמתייחסים למשפחה: "בקשי מאמא שלו מתכונים" - כי הדרך לליבו של הגבר עוברת דרך קיבתו, ומה פונה יותר לתסביך האדיפלי של הבחור, בין השילוב של אמא שלו, לאוכל של האמא שלו? חוץ מזה, תמיד טוב להתחנף לחמותך לעתיד, וזו אמת אוניברסלית שתמיד עובדת ותמיד תעבוד. יש גם טיפים ממש טובים לגבי ההתנהלות במהלך הקשר: "אף פעם אל תגרמי לו לחשוב שהוא היחיד בחייך, גם אם תצטרכי להישאר לבד בבית לילה או שניים בשבוע" - ובמילים אחרות - תגרמי לו קצת לקנא, ותני לו קצת ספייס, וזה הטיפ המנצח "ספרי לו ששיעור התמותה של גבר רווק הוא גבוה פי שניים מזה של גבר נשוי". זה טיפ מצוין, שייקצר את תוחלת החיים שלו בעוד כמה שנים, אז אם הוא ישרוד את זה, הוא בטוח שלך.

ובפינתנו "לא, כי אין גבול" הנה עוד כמה רעיונות מוזרים

זוג עושה כלים, שחור לבן. GettyImages
"שיעור התמותה של גבר רווק גבוה פי שניים משל גבר נשוי. אז כלים זה בריא לך"/GettyImages

עוד כמה רעיונות שלא באמת צריכים הקדמה, אז פשוט קחו ציטוטים נבחרים, כי באמת לא ברור אם כתבה את זה אישה, גבר או חייזר שלא באמת מכיר את המין האנושי: "תשיגי רישיון ציד", "תשכרי שלט חוצות ותפרסמי תמונה שלך עם מספר הטלפון", "תשחדי מפעיל של גלגל ענק כדי שיתקע אתכם בקצה העליון שלו", "תעמדי בפינת רחוב סואן עם לאסו", "תכתבי עם צבע את שמך ומספר הטלפון שלך על גג ותוסיפי 'תתקשר אליי, טייס!'", והפוליטיקלי קורקט הנהדר "אם אמא שלך שמנה, תגידי לו שירשת את הגנים שלך מאבא. אם גם הוא שמן - תגידי שאת מאומצת!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully