חבר קונגרס תועד מנשק את שדי חברתו בשיחת זום. TN, צילום מסך
צילום מסך/TN

פוליטיקאי ארגנטינאי נתפס מנשק את החזה של חברתו בזום של הקונגרס - והתפטר

5.10.2020 / 0:01

מחוקק ממחוז סלטה, ארגנטינה, נתפס מנשק את החזה של חברתו בזמן ישיבת זום שנערכה בקונגרס - ונקרא להתפטר מתפקידו. הוא טען להגנתו שהאינטרנט שלו גרוע ושהוא לא ידע כי הוא עדיין מחובר ולכן בדק את תוצאות ניתוח הגדלת החזה של חברתו

חבר קונגרס ארגנטינאי תועד מנשק את שדי חברתו בשיחת זום/TN

מחוקק מבית הקונגרס התחתון של ארגנטינה נאלץ להתפטר לאחר שנתפס מנשק את שדיה החשופים של חברתו במהלך דיון מקוון בקונגרס. הרגע השערורייתי, שתועד במהלך דיון על השקעות בקרנות פנסיה, הועבר בשידור חי בערוץ היוטיוב של הבית התחתון ועל גבי מסך ענק שהוקם בקונגרס לצורך דיונים שנערכים באופן מקוון במהלך מגפת הקורונה. בעוד שכמה מהמחוקקים הארגנטינאים משתתפים בישיבות באופן אישי מבית המחוקקים, רבים עובדים מהבית. זה מה שעשה חואן אמיליו אמרי ,שטען כי חשב שהחיבור התנתק ולכן הרשה לעצמו לנשק את חברתו במהלך הישיבה, אך נאלץ להתפטר בחמישי שעבר לאחר שנקרא לסדר בידי נשיא הבית התחתון, סרחיו מאסה. מאסה קרא להשעייתו המידית ודרש להקים ועדה שתחקור את המקרה.

בראיון לערוץ החדשות TN אמר מאסה: "אירע מקרה שאין לו שום קשר לתפעול הרגיל של בית המחוקקים. מעשיו של אמרי הכפישו את המעמד הפוליטי". לדבריו, כמה מחוקקים כבר "חרגו מהגבולות" במהלך ישיבות מרוחקות, והביא דוגמאות למחוקקים שנצפו שותים ויסקי או נרדמים במהלך הישיבה.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

המחוקק חואן אמיליו אמרי. TWITTER @JUANEMILIOAMERI, צילום מסך
המחוקק/צילום מסך, TWITTER @JUANEMILIOAMERI

ככה זה נראה בזום של הקונגרס

בקטע ששודר בלייב נראית חברתו של המחוקק ממחוז סלטה נכנסת לחדר ויושבת על ברכיו. אמרי נראה נוגע בגוף שלה, מוריד מעט את חולצתה ומנשק את החזה שלה. "יש לי חיבור אינטרנט גרוע בבית", אמר אמרי בן ה-47 בראיון לרדיו "איתך" מאוחר יותר. הוא סיפר כי השיחה התחדשה אוטומטית ללא ידיעתו וכי חברתו, שעברה ניתוח להגדלת חזה עשרה ימים קודם לכן, במקרה נכנסה לחדר ולכן קרא לה. הוא סיפר: "לפני עשרה ימים היא עברה ניתוח להגדלת חזה. 'בואי נראה איך השתלים נראים', אמרתי לה, 'תראי, זה יותר למטה, זה פחות, בואי נסתכל על הצלקות', והיא הייתה לידי אז נישקתי את החזה שלה וזה הכול", אמר אמרי. הוא הוסיף: "אני מתבייש בזה, אני מרגיש רע מאוד לגבי זה. כאן, בכל רחבי הארץ, חיבור האינטרנט רע מאוד".

על אף טענותיו, בסרטון שפורסם ברשת ומיד הפך לוויראלי, נראה כי המחוקק מסתכל ישירות למצלמת המחשב שלו לפני שהוא מוריד את החולצה של בת זוגו, והכל לעיניהם של שאר חברי הקונגרס והצופים המקוונים. גם לא נראה שהוא מדבר איתה לפני או בוחן את שדיה כפי שסיפר.

צפו בו מנסה להסביר מה קרה

המחוקק, ממפלגתו הפרוניסטית של הנשיא אלברטו פרננדז, התחנן תחילה שרק ישעו אותו, אך בסופו של דבר נכנע לדרישות להתפטרותו. "אנחנו לא יכולים לאפשר חוסר אחריות בסדר גודל כזה, ולכן נבטיח כי כל הכללים יוחלו כך שהעניין יטופל בדרך המתאימה בהתאם לחומרת מעשיו", נכתב בהודעה שפרסם גוש הממשלה בבית התחתון מיד לפני התפטרותו של אמרי. אחת מחברי המפלגה הפרוניסטית השלטונית, מחוקקת מועצת העיר בואנוס איירס, מריה ראכיד, הגנה ביום חמישי על אמרי בציוץ ואמרה כי התנהגותו אינה גרועה יותר מאשר המחוקקים שמשחקים בקנדי קראש בטלפונים הניידים בזמן ישיבות.

זו לא הפעם הראשונה שאמרי מתמודד עם מחלוקת במהלך הקריירה המחוקקת הקצרה שלו. עיתון המקומי ריל-פוליטיק פרסם סיפור בדצמבר 2019, ימים לפני שהחל את כהונתו בתפקיד, לפיו הסגן הטריד מינית פעילה פוליטית בת 17. הסיפור התבסס על טענות שפרסמה הצעירה בחשבון הפייסבוק שלה, שכללו צילומי מסך לכאורה משיחות וואטסאפ בין השניים, בה אמרי ניסה לפתות אותה. המחוקק הכחיש את הטענות ואמר כי מדובר בפייק ניוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully