סדנת אורגזמות במדיטציה. OneTaste, אתר רשמי
אתר רשמי/OneTaste

עדויות מחרידות חושפות מה קרה באמת ב"כת האורגזמות" עליה המליצו גווינית' פאלטרו וקלואי קרדשיאן

27.11.2020 / 12:17

הכוכבות התלהבו והמליצו על הסדנאות של חברת OneTaste, בהן לומדים איך להגיע לאורגזמה דרך מדיטציה, אולם עדויות של משתתפים ועובדים חושפות כת מין שעודדה אלימות, תקיפה מינית ומגוון פשעים, החל מעובדים שנאלצו לקיים יחסי מין עם לקוחות, וכלה בהפסדים כספיים עצומים

כך הבטיחו בכתב ש"תגיעו לאורגזמה מדיטציונית"/OneTaste

"מצאי שלווה פנימית באמצעות אורגזמות שיפוצצו לך את המוח" - זו בהחלט נשמעת הצעה מפתה, ואכן, כוכבות רבות כמו גווינת' פאלטרו וקלואי קרדשיאן שיבחו את הטרנד הבריאותי המכונה "המדיטציה האורגזמית". הדבר כלל מפגשים קבוצתיים שבהם המשתתפים מתחברים זה לזה ומתפשטים מהמותניים למטה כדי לעסוק בגירוי אצבעות של איברי המין. OneTaste, החברה הגדולה שעומדת מאחורי הטרנד הסתבכה. היא משכה את תשומת הלב של ה- FBI שפתח בחקירה בחשד לניהול כת מין יוקרתית, שלכאורה מתרחשות בה התעללויות מיניות ומניפולציות כלכליות.

חברת OneTaste נוסדה ב-2004 בידי ניקול דיידון בת ה-50, מרצת TED ומחברת הספר "Slow Sex" (סקס איטי). דיידון החלה לפתח את שיטת המדיטציה האורגזמית לפני כ-25 שנים, לפיה הסוד לחיים מאושרים טמון באורגזמה קבועה ויומיומית, על ידי מדיטציה אורגזמית, שיטה שלמדה מידיו של נזיר בודהיסטי אותו פגשה במסיבה. על פי הפרסומים, המעוניינים לקחת חלק בבית הקהילתי הסגור של OneTaste היו צריכים ללמוד את השיטה בשלל קורסים בתשלום, לשכנע לקוחות פוטנציאלים להצטרף לקהילה ולענג זה את זה 3 פעמים ביום במשך 15 דקות בכל פעם.

בפייסבוק ובאינסטגרם שלנו כבר היית?

החברה הואשמה בעידוד צוות המכירות לקיים יחסי מין עם לקוחות כדי לפתות אותם לשלם 45,000 ליש"ט עבור חברות לאורך שנה. על פי עדויות של לקוחות ועובדים עלה חשד שחלק משיטות הטיפול של החברה הן למעשה תקיפה מינית ועידוד אלימות במשפחה. כך לדומגא "טיפול הסלידה" אותו הם מלמדים תואר ככזה בו לקוחות משתתפים במעשים מיניים שאינם מרגישים בנוח איתם או שוכבים עם אנשים שהתווכחו איתם. בנוסף נטען כי בסדנה הוסבר שאלימות בין פרטנרים מיניים היא בסך הכל שיחרור "החיה הפנימית" של המשתתפים.

מה זה מדיטציה אורגזמית?

צילום מחתרתי של ניקול דיידון בשיעור

כבר ב-2018 העלו חברי קהילה לשעבר טענות מחרידות על הטרנד העולמי וטענו שמדובר בכת לכל דבר ועניין. מספר רב של גברים ונשים הודו שנקלעו לחובות כבדים ושנאמר להם לקיים יחסי מין עם לקוחות פוטנציאלים כדי לכסות את החובות. כתבי המגזין "בלומברג ביזנסוויק" שוחחו עם 16 חברי קהילה לשעבר וגילו כי אלו עודדו לקחת שיעורים יקרים והודרו מיתר חברי הקהילה כשבחרו שלא לשלם. מתאמני OneTaste התבקשו לשלם 499 דולר לקורס קצר שנערך בסוף השבוע, ארבעת אלפים דולר להשתתפות בכנס לימודי, 12 אלף דולר על מקום בתכנית אימונים ו-16 אלף דולר על מקום בתכנית אימונים מוגברת ואינטנסיבית יותר, עם אופציה של "הכול כלול" ב-60 אלף דולר.

רוואן מיפגאלה, חבר קהילה לשעבר, סיפר שנקלע לחובות של 30 אלף דולר, סכום ששילם תמורת שיעורים ומפגשים. הוא סיפר שננזף אחרי שלא יכול היה לשלם את חובותיו והוכרח לקיים יחסי מין עם אישה מבוגרת ממנו כדי לשכנע אותה לשלם על שיעורים נוספים. הוא טוען ששמע על נשים שקיימו יחסי מין עם גברים במטרה דומה, "נשים אמרו 'אני הולכת לשכב עם הגבר הזה בשביל כסף'. הן היו משוויצות בזה", הוא אמר.

צפו בעדויות של חברי הכת

חלק מהמרואיינים ביקשו להישאר בעילום שם מהפחד שחברי הקהילה יתקפו אותם או כי חששו שיפרו את החוזה עליו חתמו בעבר. "רבים מחברי הצוות והקהילה לשעבר טוענים ש- OneTaste היא רשת זנות שמנצלת קורבנות טראומה ואחרים שמחפשים ריפוי", נכתב ב"בלומברג", "החברה משתמשת באמצעים כמו פלירטוט וסקס כדי לפתות מטרות רגישות. הם מנחים עובדים לעבוד בחינם או במחיר נמוך כדי להראות מסירות. מנהלים מזמינים לעיתים קרובות אנשי צוות כדי לקיים יחסי מין עם לקוחות".

מיכל, חברת קהילה שהלכה רחוק מדי בתהליכי השכנוע ונישאה לאחד הגברים על פי הצעתם של בכירי OneTaste, עזבה את הקבוצה אחרי שהשניים הוציאו מכיסם 150 אלף דולר על שיעורים ומפגשים. "ככל שהלכתי עם זה רחוק יותר, ככל שעשיתי יותר קורסים, ככל שעבדתי עבורם יותר, ככל שהתקרבתי יותר לניקול - ידעתי שאני עושה משהו שמאוחר יותר יהיה לי קשה מאוד לצאת ממנו. ידעתי שאני מאבדת שליטה", היא סיפרה.

"עבדתי שם גם כאשת מכירות. בכל בוקר בסביבות השעה 7, התכנסו הצוותים לשני סבבים של מדיטציה אורגזמית והחליפו באמצע פרטנרים. הם שיתפו אחד את השני בפחדים שלהם. עובדים התבקשו לדווח להנהלה אם שמעו אחרים מביעים ספקות לגבי OneTaste". היא הוסיפה: "מעבודתי כאשת מכירות הרווחתי 200 או 300 דולר לחודש אם היה לי מזל. הייתי מוציאה גם הרבה מאוד כסף על שיעורים. מצאתי את עצמי מובלת בידי מניפולציות פסיכולוגיות. הארגון הזה באמת מסתמך על חולשות של אנשים".

ב-OneTaste הכחישו את הטענות שהמליצו לחברי צוות לקיים יחסי מין עם לקוחות פוטנציאלים וטענו ששינו את מדיניות החברה כדי למנוע מלקוחות להיקלע לחובות כספיים. ניקול דיידון עצמה התרחקה מהשיעורים בשנים האחרונות, אינה גרה עם אנשי הקהילה וסירבה להגיב בנושא.

גווינית' פאלטרו השתפכה על השיטות של דיידון

מה שקרה שם באמת מאחורי הדלתות הסגורות הוא כעת הנושא של פודקאסט של BBC, בן תשעה חלקים, שנקרא "כת האורגזמה". בפודקאסט נאמר כי "במשך שנים היו שמועות ש-OneTaste הוא בעצם כת מין, עם מנהיגה משיחית שכולם העריצו וסגדו ושציפתה לנאמנות מלאה". המגישה של הפודקסאט, מסטארן טווקולי-פאר סיפר ש"בשנת 2017 דיידון דיברה במסגרת פאנל בפסגת בריאות שקיימה גופ, חברת הלייף סטייל של גווינת' פאלטרו, כאשר הכרטיסים עולים מעל ל-1,000 דולר למשתתף. בדצמבר 2018, גווינית' השתפכה על השיטות של דיידון בפודקאסט של גופ - חודש בלבד לאחר שפורסם כי ה-FBI התחיל בחקירת החברה. גווינת' פתחה את השיחה ואמרה: "אתה תשמעו אותי מראיינת את הנשים שאני הכי מעריצה בעולם. האורחת של היום היא ניקול דיידון הממגנטת".

בשיא הפופולריות שלה, ל-OneTaste, הממשיכה להכחיש כל עוולה, היו 30 מרכזים ברחבי העולם. הטרנד הגיעה לבריטניה בשנת 2014, שם הוא מותג כ- TurnOn Britain, וקויימו "מפגשי הנאה קבוצתיים" בצפון לונדון. הלקוחות באותן פגישות "הפעלה" לוטפו - בדרך כלל על ידי גברים מהצוות או לקוחות - שעינגו את הלקוחות הנשים במשך 15 דקות בכל פעם.

לאחר מפגש היכרות עליו שילמו 150 ליש"ט שאר המפגשים בכיתה היו בחינם, כאשר החברה הרוויחה את כספה באמצעות קורסים מיוחדים ואירועים אקסלוסיביים שנמכרו לחברים. לקוח לשעבר שזוהה בשם ג'ון אמר כי OneTaste מכרו קורסים בעלות של עשרות אלפי ליש"ט ללקוחות הפגיעים ביותר שלהם. הוא סיפר: "הם היו מוכרים קורסים לאנשים כשהם היו בהתעלות בגלל המפגשים ומלאים באוקסיטוצין מסוף שבוע מלא באורגזמות. עבור אנשים מסוימים פירוש הדבר היה שהם צברו חובות עצומים, כי בשלב זה הם איבדו את הקשר עם המציאות, אז היה קשה לקבל חזרה את הכסף שלך".

ב-"SUN" הבריטי דווח שלפני שפעילותה דעכה באפריל השנה, התגאתה TurnOn בריטניה שהיו 2,000 מתרגלי מדיטציה אורגזמתית בבריטניה. אבל ג'ון מתאר את החברה יותר כמו תוכנית פירמידה, עם היררכיה של אנשי מכירות ולקוחות. הוא טען: "האווירה הייתה של - מי יכול למכור הכי הרבה? לאילו משתתפים שווה לתת תשומת לב, בהתחשב בכך שיש להם את המשאבים הכספיים? אתה רוצה להיות חזק כמו האנשים העומדים בראש החברה? אם כן, היית צריך לתת יותר, להוציא יותר, לקדם את המטרה שלהם. הכל נעשה במסווה של עזרה ו'זה לטובתכם', ולמעשה הם ניצלו אנשים כשהם היו פתוחים ופגיעים במיוחד בכדי למכור להם".

האזינו לפודקאסט של ה-BBC על כת האורגזמות

קרדשיאן ממליצה: זה המפתח לסיפוק אולטימטיבי

אחד מהמנהלים הבכירים ב- OneTaste פוטר לאחר שתקף את חברתו במהלך ריב ב -2014, אך מאוחר יותר הוא התקל לעבודה מחדש לאחר שעבר שיקום. בשנת 2015 החברה שילמה סכום של שש ספרות לעובדת שאמרה כי הוטרדה מינית והותקפה בעבודה. למרות המוניטין הדועך של החברה, OneTaste עדיין נחשבת ללהיט מועדף על ידי אושיות בריאות גוף ונפש מפורסמים.

בשנת 2017 המליצה קלואי קרדשיאן באתר שלה על ספרה של דיידון "סקס איטי: האמנות והמלאכה של האורגזמה הנשית". לדבריה, "מדיטציה אורגזמית היא המפתח לסיפוק אולטימטיבי". בנוסף, דיידון עדיין רשומה כסופרת באתר גופ של פאלטרו, ובפברואר חשבון היוטיוב שלה פרסם ראיון שנערך איתה בשנת 2018.

גווינית' פאלטרו ממליצה ומדברת עם דיידון

דובר מטעם OneTaste אמר ל-SUN:" כל ההאשמות בנוגע לפרקטיקות פוגעניות הן שקריות לחלוטין. OneTaste הוא ארגון שסייע לאנשים להגביר בריאות, אושר וחיבור באמצעות שיטות המשלבות תשומת לב ומיניות. יותר מ -300,000 אנשים מתרגלים מדיטציה אורגזמית ברחבי העולם ורבים מהם חוו ריפוי ושינוי עמוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully