שלומית מלכה יהודה לוי מטיילים. פול סגל, מערכת וואלה!
מערכת וואלה!/פול סגל

זה מה שהיה חסר בזוגיות של שלומית מלכה ויהודה לוי

עודכן לאחרונה: 12.6.2021 / 9:17

בעקבות הפרידה של שלומית מלכה ויהודה לוי שכולנו חשבנו שיישארו יחד לנצח, הנה שתי מערכות יחסים מפורסמות שדווקא כן עובדות, ולאו דווקא בגלל מה שאתם חושבים

הפרידה של יהודה לוי ושלומית מלכה טלטלה את ארצינו הקטנטונת מהיסוד. אשכרה מאז אסון מירון לא התקשרו אלי כל כך הרבה אנשים מזועזעים: "שמעת?!" כן כן שמעתי, כולנו שמענו, וספקולציות הזויות מילאו את האויר במשך 48 השעות שאחרי. מה לא נוחש? הוא רצה ילדים והיא לא, הוא בגד, היא התאהבה במישהו אחר, הוא גיי, היא בכלל ספרדיה בת 45 בשם סלומה, ואמא שלה אימצה אותה כשהייתה קטנה אבל בעצם היא הגיעה מחללית שהוצנחה בטקסס.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

בקיצור, אנחנו חבורה של מציצנים קקות, ותמיד מתים לדעת מה קורה בין בני זוג מפורסמים. אפילו בני זוג אנונימיים מעניינים את המפלצת הצהובה שבקרבנו - אחרת לכו תסבירו את תופעת חתונה ממבט ראשון. אבל הצילומים של חתונמי רק התחילו, ורק עוד כמה חודשים תעלה העונה. עד אז, יש לנו "זוג מנצח", שמאפשר חיטוט מספק בדינמיקות זוגיות של אחרים.

מהו 'זוג מוצלח' זו באמת שאלה שאין הרבה סיכוי למצוא לה תשובה אחת - מוצלחים אלה שמחזיקים מעמד הרבה זמן? אלה שעוברים קשיים ושורדים אותם? אולי אלה שנאמנים עד בלי גבול? אולי אלה שבוגדים וסולחים זה לזו? אלו שמדברים על הכל? אלו שיודעים מתי לסתום? תעלומה. סביב השאלה הזאת בנויה כל התוכנית - צהובון נחמד במסווה של תוכנית על זוגיות.

איגי ועתי. זוג מנצח, צילום מסך
עלו על נוסחת הזהב/צילום מסך, זוג מנצח

אדל ומאץ', איגי ועתי, ואיציק ולאורה הם זוגות שלא סתם שרדו. אדל ומאץ' הם שורדים של כבוד להתחלה חריגה, שבה במשך שבע שנים הוא לא ידע אם הוא רוצה אותה, והיא התעקשה עליו ולצורך העניין הפסידה בכמה קרבות אבל לגמרי ניצחה במלחמה, ומאז היא מתקיימת מקצבת כבוד כמו לוחם בעל כמה עיטורי גבורה, או מישהו שהגיע לירח ולא צריך לעשות יותר כלום כדי להוכיח את ערכו. אז אמנם לקח לו זמן ללמוד לראות אותה ולכבד את מי שהיא, אבל מאד ברור שמאז מאזן הכוחות השתנה. אמנם היא נותנת לו לחשוב שהוא מלך העולם, הוא יודע להקשיב לה כשצריך, וזה עובד. אישית אני סבורה שיימאס לה מתישהו מחוסר האיזון הזה שבו היא נותנת 80 אחוז והוא רק 20, ועוד מצפה לכוכב זהב מאמא, אבל נחיה ונראה.

שני הזוגות האחרים שונים מהם, אבל לעניות דעתי, מאד מזכירים אחד את השני. קודם כל, כי מי שנראה פחות דומיננטי, מנהל את הזוגיות בשני המקרים, וגם בגלל פערי הגילאים. כמובן שהפער של איגי ועתי קופץ לעין למרות שאצל איציק ולאורה הוא גדול יותר, מהסיבה הפשוטה שלגברים מותר לצאת עם נשים בגיל ההתבגרות ואף אחד לא יניד עפעף, אבל אם גבר יוצא עם מישהי שמבוגרת ממנו בעשור, זה ישר מגיע למקומות של "איך הצליח לה, וואו. איזה מדהים הוא, איך הוא מכיל אותה" (סאבטקסט - וואו מעניין אם היא עשתה הצרה וגינלית, הרי ידוע שמשהו מתרופף שם אחרי שתי לידות), כאילו היא ברת המזל היחידה בסיפור הזה והוא בסך הכל איש מאד אצילי ובעל שאר רוח ש"רואה מעבר".

אז קודם כל, מספיק עם זה. זה מרגיז אותי אישית, ולא רק כי יום אחד גם אני ארצה לצאת עם מישהו שקטן ממני, ואני רוצה להכין את הקרקע (אשמח לשיתוף פעולה, תודה). דבר שני, איגי וקסמן היא בחורה חמודה ואינטליגנטית ושווה לא פחות מבעלה, אף אחד לא עושה שם טובות לאף אחד, וזה לא מוריד מהעובדה שהוא קסום לחלוטין. הוא לגמרי חד פעמי, ובקטע טוב, לא של להשתמש ולזרוק. והוא גם הדומיננטי מביניהם, למרות שזה נראה הפוך.

איציק ולאורה. זוג מנצח, צילום מסך
עוברת מאמא, לחברה, לכרמלה סופרנו/צילום מסך, זוג מנצח

בדיוק כמו שנוטים לחשוב שאיציק הוא הדומיננטי במערכת היחסים שלו, נדמה לנו גם שאיגי היא הדומיננטית במערכת היחסים שלה, ושבני הזוג של שני אלה, שנראים יותר רכים, רגועים וגמישים, נתפסים כאלה שמשחקים הגנתי (לכבוד היורו) ועסוקים בלהגיב ולהתמודד עם הקושי. לא רק שזה לא נכון, כי הרי זו דינמיקה שעובדת עבור שני הצדדים (אחרת היא לא היתה מתקיימת), אלא שאם מודדים דומיננטיות אמיתית, התשובה היא הפוכה. אמנם איציק ואיגי הם שני אנשים שעושים יותר רעש וקולות של מובילים, אבל מי שמנווט את הספינה הם דווקא השניים האחרים.

עתי קיבל מאיגי ייפוי כוח מלא, במודע, לנהל את העניינים, לא כי היא לא יכולה, אלא כי היא לא מעוניינת. היא מאד סומכת עליו, והוא לוקח על עצמו את התפקיד בשמחה, וזה מה שגורם לאהבה שלהם לעבוד. ברגע ששניהם השלימו עם עובדת היותם זוג טיפה חריג, הם היו חייבים למצוא את הדינמיקה שמחזקת אותם, ונראה שהם עלו על נוסחת הזהב - היא מרשה לעצמה להיות ה"משוגעת" בקשר, העצבנית כביכול, והוא לקח על עצמו את תפקיד ה"רגוע" והמאזן הלאומי, אבל למעשה הוא מוביל מהלכים לא פחות ממנה, וגם היא יודעת להרגיע אותו כשהוא "משתגע", לא פחות ביעילות ממנו. באותה מידה הוא לוקח את ההובלה בהרבה מאד מקרים, ורואים את זה גם במשחק עצמו.

אצל איציק ולאורה המיסקונספציה הזאת אפילו יותר בולטת - הוא הדומיננטי והיא "סובלת אותו". טעות. באחת הפעמים האחרונות היה איזה רגע שבו הוא התרגז ונעלב כי חשב שהיא מעבירה עליו ביקורת ואומרת לו שהוא לא מספיק טוב במשהו. היא קלטה את הבעיה מיד, ואמרה: "אני יודעת שיש בך את זה - אני פשוט רוצה שתוציא את זה, כדי שאחרים יראו את זה גם". היה אפשר ממש לראות אותו חושב על זה, ולשמוע את האסימון שלו נופל: 'אהה, נכון, בעצם היא צודקת, באמת יש בי את זה, ואנשים באמת צריכים לראות. איך היא מכירה אותי. כמה היא אוהבת אותי.". וזהו. בניהול חכם היא פשוט נטרלה את המפגע והחזירה אותו למקום שבו היא צריכה שיהיה.

איציק ולאורה. זוג מנצח, צילום מסך
אם הם ייפרדו, חבל עליו/צילום מסך, זוג מנצח

על פניו אפשר היה לחשוב שאיציק יוצא עם לאורה כי היא צעירה, נראית טוב וכל הדברים הרגילים שכולם חושבים כשרואים הפרש גילאים - שהיא איזה הזויה עם תסביך אבא, או משהו. למעשה, זה בדיוק ההיפך. הוא ילד קפריזי שלא מבין סיטואציות וצריך השגחת אם, והיא לקחה על עצמה את תפקיד המרגיעה שמכילה אותו - דווקא בגלל שהיא הבוגרת מבין השניים, העוצמתית יותר, ובעלת חכמת החיים. שימו לב בפעם הבאה שאיציק ייתקע בקיר, ואז תוכלו לראות את הקסם - תענוג לצפות בילדונת הזאת מורידה את הגורילה הענקית הזאת ממאה לעשר בשלוש דקות ובלי להזיע בכלל היא גורמת לו להפסיק להתנפח ולאיים, ולהפוך לחמאה.

אין, היא פשוט רובוטריק גאון שמשתנה לפי הצורך - כשהוא לא מבין איזו מורכבות, היא מסבירה לו בשפה שלו מה קורה. אם הוא מתעקש, היא הופכת אוטומטית להיות אמא מכילה ומסירה את ההתנגדויות שלו. אם גם זה לא עובד היא עוברת למוד 'חברה שמציבה גבול' ודורשת את מה שמגיע לה, ואת זה היא עושה בלי לעצבן אותו ובלי להתקרבן. אם זה נכשל והמצב באמת גרוע, היא תהפוך לעלמה במצוקה, תזיל שתי דמעות ותגיד שני משפטים כמו "גם אני פגועה, אני צריכה שתהיה איתי", ותנטרל אותו במיידי. נוק אאוט. זו אומנות, בחיי, וזה פשוט מדהים לראות אותה נעה בין הליכה הצידה לבין עמידה על שלה כמו אומן קונג פו. יש מצב שהבחורה הזאת, שגם יודעת לגייס ערסיות איטלקית של כרמלה סופרנו ברגעי הצורך, היא פשוט בת הזוג המושלמת בשביל איש כמוהו. כולי תקווה שהוא יודע את זה, כי אם הוא מפסיד אותה, חבל עליו. והיא? היא תשרוד יופי.
גם ליהודה לוי אני לא דואגת, אגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully