עו"ד איימי בוני. ענבל מרמרי,
ענבל מרמרי

סגר פסח: זו התופעה המפחידה שמתרחשת אחרי חג הפסח

עו"ד איימי בוני

20.4.2022 / 12:26

חג הפסח והחופשה שהוא מביא איתו יכולים להוות קטליזטור לסיום היחסים אם לא תשימו לב לסימנים המקדימים, ולא תתנהלו באופן חכם בזמן החופשה. בדומה לסגרים, גם חופשות ארוכות דורשות יחס מיוחד. המנטורית ועורכת הדין חולקת מנסיונה בתחום

פסח הוא חג משפחתי. חג של משפחה מורחבת, ארוחות משפחתיות, מפגשים, טיולים למשפחה ועם המשפחה. על פניו מדהים. ועם זאת, מה שמהווה באופן סימבולי ואירוני גם חג החירות, הפך במרוצת השנים גם לתקופה הכי עמוסה בשנה שבה קיימת עליה גבוהה מאוד באחוזי הגירושין ובבקשות לגירושין.

קצת בדומה לסגר שכפתה עלינו הקורונה, שאף הוא הביאה לעלייה דרמטית באחוזי הגירושין, המשפחתיות האינטנסיבית והלעיתים כפויה (בין אם זה לחמות או לדודים) לפחות על חלקינו, שלא ששים תמיד לפגוש את כולם, מייצרת מתח רב בזוגיות ולפעמים מובילה למדרגות הרבנות. יודגש מיד - אירוע חד פעמי כמו ליל הסדר והתקופה שסביבו, לא מהווה בהכרח עילה לפירוק התא המשפחתי אלא קטליזטור שמקורו בתשתית רעועה ולרוב מוקדמת אשר הייתה קודם וצברה תאוצה.

מטרת הכתבה הזו היא למנוע את הסיטואציה הזו בדיוק. אם לא תהיו ציניים ותיישמו את הדברים שמנסיוני כמנטורית ועורכת דין לענייני משפחה למעלה משני עשורים, סביר שיעלו הסיכויים שתעברו את הפסח בשלום, ובעיקר בשלום בית. וגם אם לא, אז יש עבורכם טיפ בסוף הכתבה, מה בכל זאת צריך לעשות.

זוגיות. ShutterStock
לפני שמקבלים החלטה להתגרש, דעו שניסיתם הכל/ShutterStock

אז איך בכל זאת להימנע מחיכוכים, ויכוחים, מתחים וכל מחוללי הגירושין למינהם בפסח?

תבינו מה זה אומר "להתגרש" ותשאפו לא להגיע לשם.
להתגרש זה השינוי הכי מטלטל שתעשו בחיים שלכם. שום דבר לא יראה אותו דבר ביום שאחרי. לא איפה שתגורו, לא מספר חשבון הבנק שלכם, שעות העבודה שלכם - הכול כולל הכל, ישתנה מקצה לקצה. לצערי לא כל האנשים מבינים את גודל האירוע הזה מראש. מדובר במשבר ענק וצריך להשתמש בו רק כמוצא אחרון. אדגיש כי אין הכוונה לעורר פחד, אלא להציג בפניכם תמונת ראי ברורה של המציאות שאליה אתם צועדים על סה"כ כל השלכותיה.

אנשים לא לוקחים בחשבון כמה קל לפרק וכמה קשה לבנות, ולכן לפני שמקבלים החלטה להתגרש, דעו שניסיתם הכל, והיו במודעות לגבי ההשלכות ארוכות הטווח. מודעות היא תחילת הדרך כדי לא לדרדר את היחסים למקום שאתם לא באמת רוצים להגיע אליו.

תכננו את החודש כולו
כן, לתכנן. תעשו טבלה, לכל חודש אפריל, גם לחול המועד, לזמן שהילדים בחופש מהמסגרות לשבתון להכול. שיהיה ברור מי מגיע ומתי. מה צריך להכין או לקנות. כמה אנרגיה זה דורש מכם, איזה עזרה אתם זקוקים בדיוק מבן הזוג שלכם. מתי מטיילים, מתי עם הילדים. תכנון מוקדם מכניס סדר למערכת. כשאתם מוכנים לבאות יותר קל להתמודד עם הצפוי.

תקבעו בלו"ז זמן חופשי אחד מהשני
אהבה אמיתית, ובעיקר חברות זה גם לדעת לשחרר ולתת זמן חופשי לצד השני. תקבעו מראש ימים בהם כל אחד מכם נמצא עם עצמו ועושה את מה שהוא אוהב. זה יהפוך אותכם להרבה יותר נחמדים זה לזו ויגרום לכם להוקרת תודה הדדית על הזמן הפרטי. בנוסף יאפשר לכם לאסוף אנרגיות להתמודד עם עוד מחויבויות משפחתיות...

זוגיות. ShutterStock
קבעו לכם זמן בנפרד, וזמן ביחד/ShutterStock

תעשו ספורט
אל תוותרו לעצמכם כי חג וממילא אכלתם הרבה. אכילה מרובה וכבדה מחוץ לשגרה לעיתים מדכדכת וגורמת לנו להרגיש רע עם עצמנו. וכשרע לנו עם עצמנו, רע לסובבים אותנו. צאו להליכה,
ריצה, שחיה או כל ספורט בחוץ. זה יעשה לכם טוב, ימלא אותכם באנדורפינים ויחזיר אותכם הביתה רגועים.

תכננו זמן משותף, ואת מה שתעשו בו
בזמן הזה השתמשו כדי להתעניין, להקשיב, לשאול שאלות, לשתף במה שעובר על כל אחד, בנדיבות, באהבה, בהקשבה. לא חייבים לעשות תוכניות גרנדיוזיות - אפשר סתם לצאת לבית קפה לשעה של ביחד או לשבת בגינה עם בקבוק יין. גם לכם מגיע זמן זוגי בתוך המשפחתיות הזו.

ובכל זאת...
אם עשיתם הכל וכלום לא הלך, ואתם לא מאושרים, לא מרגישים קרבה חברות או אהבה והחג רק הבהיר לכם שאין לכם איך להמשיך ביחד. זה הזמן לפנות ליעוץ. החוק היום מחייב פתיחת הליך של יישוב סכסוך ולא מכוון ישר הגשת תביעות. חפשו עורך דין שמאמין בגישור ובהסכמים והתיעצו איתו. כי גם להתגרש צריך לעשות נכון.

לא צריך להתפשר על זוגיות לא טובה בכל מחיר. מותר להיות מאושרים בחיים בכלל וגם בזוגיות.
וזה בסדר לרצות שאושר יהיה חלק מהעוגן והחיים שלנו בזוגיות ובבית וזה אפשרי.
ואם רוצים לצאת לחירות בעיקר בחג החירות אז עדיף תחת יעוץ מקצועי בתחום. וכזה שיוביל אותכם באסטרטגיה הכי טובה לכם ולמשפחה שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully