השחקנית סימון אשלי. David M. Benett/Dave Benett/Getty Images, GettyImages
GettyImages/David M. Benett/Dave Benett/Getty Images

ככה עושים לפני הסקס - מה שלמדנו מברידג'רטון

8.5.2022 / 13:00

הסדרה ברידג'רטון מציגה בפנינו סיפור אהבה שאסור לו להתממש, שלמעשה מגלה את כל הסודות של פור פליי כשעושים אותו כמו שצריך. קבלו את החוקים הכי חשובים לפור פליי ארוך, משמעותי, ויעיל

הם אפילו לא מחבבים אחד את השני' אבל יש ביניהם משיכה כל כך חזקה, שהם לא יכולים להתנגד לה - היא משתלטת על כל הוויתם. עד כדי כך שהם עומדים משני הצדדים של אותו החדר (הענק, יש לציין, זה אולם נשפים במאה ה-15 או משהו) ואין מי שמצליח להתעלם מהמבטים שהם מחליפים ביניהם למרות שהתכוונו להתעלם זה מזה לחלוטין.

זה מפתיע אותם, מפריע להם לישון ומכלה את נפשם כשהם ערים. זה מנוגד לכללים, זה אסור, ואם הם יעזו לממש את המשיכה ביניהם, זה ימיט עליהם חרפה ויקרו דברים נוראיים - כשל חברתי מוחלט, שיהיה קשה להתאושש ממנו. לא רק להם אלא גם לבני משפחתם האומללים.

הרגש העז הזה בא לשניהם בכזו הפתעה כי שניהם ויתרו כבר על הסנטימנט הזה, שקוראים לו אהבה, ושניהם השלימו עם הפרגמטיות המוחלטת שמנחה את הבחירות שלהם. הוא הבכור, ומוטל עליו להפוך לראש המשפחה - זה כולל להתחתן עם בחורה מושלמת ממשפחה טובה, כזו שיכולה להיות אשתו של ויקונט - הוא לא מצפה מעצמו לאהוב אותה - נהפוך הוא - אהבה היא דבר מסוכן, מסקנה שהגיע אליה כבר בילדותו, כשאביו מת ואימו הפסיקה לתפקד והשאירה אותו לבדו. (נכון שזה רצף אסוציאטיבי של בן אדם אדיוט שבכלל אמור להוריד לה ממנו, אבל זו לא הנקודה.

גם היא לא איזו אישה מרשימה באמת, ואותם מחשבות ראשוניות מגדירות גם אותה. היא "חזקה", יש לה חשיבה עצמאית, שלא כמו לרוב הנשים, שהן כדיוע הבלות, ובעיקר - היא מורדת במוסכמות החברה, ואינה ראויה לו, לויקונט. וזה מה שכל כך מושך בה - זה, והעובדה שהיא לא מצפה לאהבה - האפרודיזיאק האהוב על כל גבר באשר הוא. היא בלונדון רק בשביל אחותה הקטנה והמשעממת, גנרית אפילו יחסית לסטנדרטים של אותה העת, לה היא מחפשת את השידוך המושלם שיציל את המשפחה מעוני וחיי דלות מביישים נטולי נשפים.

המשעממת היא דמות שלה הקדישה את חייה, כי היא גם קדושהו אלטרואיסטית, בנוסף לחדת שכל וסופר סקסית. ולכן היא פוסלת את רגשותיה מיד ומודה רק במשיכה חייתית ותו לא (תרגום ל-2022 - אני רק אזיין אותו ולא אפתח רגש. יש לי צרכים) וממילא מועלת באמונה של אחותה, אלא גם כי מאחר והיא כבר עברה את הגיל שבו בנות מתחתנות. היא כבר בת 26, אחרי הכל, ואין לה ברירה אלא לפרוש מן החברה הגבוהה ולהפוך לדבר האחד שרווקה יכולה לעשות - להיות מורה.

זיהיתם? ברידג'רטון, וכל סיפוק אהבה אחר ששווה משהו.

הסדרה "ברידג'רטון" של נטפליקס. Giphy
הסדרה "ברידג'רטון" של נטפליקס/Giphy

אמנם יש המון סקס בטלוויזיה, אבל אין הרבה משיכה (כמו במציאות בערך) ובטח שלא ציפינו שזה יקרה בין גבר גיי לבין אישה סטרייטית. אנטוני וקייט בעונה השנייה של ברידג'רטון זו הכימיה הטלוויזיונית הכי טובה של השנים האחרונות. זה הנרטיב הקבוע של כל סיפור אהבה שאי פעם שמענו וגרם לנו לרצות את זה לעצמנו בדיוק ככה, וכמובן שזה גם לא יקרה לעולם, אבל אם אנחנו מוכנים לחכות כל החיים לאיזה רעיון אמורפי שהמציא תסריטאי, למה לא ללמוד ממנו גם על סקס? בסדר, בסדר, ברידג'רטון זה טראש מהסוג הנחות ביותר - אבל זה כל הכיף - מי רוצה אהבה פרגמטית כזאת של "שותפים וחברים טובים שסומכים זה על זה"? איכס!

כל כך ברור שאישה כתבה את הסצינות האלה, כי גבר בחיים לא היה מבין את הדקויות המחרמנות האלה בסצינות הסופר תמימות של הזוג. למעשה זה סוג הפורפליי שמחרמן בעיקר נשים, אבל הפעלת חרמנות גברית אף לא הייתה בעיה של אף אחד.

בסך הכל לא רואים שם יותר מדי עירום, ובכלל אסור להם לשכב כי הוא מחזר אחרי אחותה ויהיה סקנדל נוראי שבסופו.הם יאלצו להתחתן אם יחזיקו ידיים ללא מלווה. הסצינות המחרמנות הן של שיחה באמצע אולם נשפים ליד מיליון איש, רגעים של דיבור קרוב שבו השפתיים כמעט נפגשות, אבל כל מה שבאמת קורה זה שהם נושמים אחד לשני לתוך הפנים, וזה עושה להם את זה באופן שקורה רק אם יש משיכה מינית סופר חזקה ופור פליי מאד מאד ארוך, שהלוואי והמציאות שלנו הייתה מאפשרת.

מתח מיני כזה יכול להיבנות רק תחת איסור מוחלט על מגע, או הרבה מאד סבלנות, שני דברים שאין ברשותינו כבר עשורים. אבל עדיין, אם בא לכם לשפר מאד את החוויה (לפחות שלה) ואין לכם מושג מה זה פור פליי, תראו את העונה השניה ותבינו בדיוק איך עושים את זה כמו שצריך. ואם לא הבנתם אחרי צפייה, הנה ברייקדאון של כל הצעדים ההכרחיים לפור פליי המושלם לפי אנטוני וקייט. רק אל תחשבו שזה יוביל לנישואים, טוב? בכל זאת, תקופה קצת שונה.

חוקי הפור פליי

הסדרה "ברידג'רטון" של נטפליקס. Giphy
הסדרה "ברידג'רטון" של נטפליקס/Giphy

סודות הטיזינג
טיזינג טוב הוא הרבה יותר מורכב ואינטליגנטי מאשר לרמוז רמזים סקסיים או לייצר מצבים שבהם מתאפשרת הצצה למחשוף, או נשלחת תמונה כבכיכול מגרה. מראה עיניים יכול לעשות את העבודה בשביל גבר, אבל גם שם זה יחרמן אותו רק במידה מספקת כדי להספיק עד הסקס ולא בטוח שהרבה אחריו. אצל נשים זה קצת שונה - הגירוי כמעט לא מגיע ממראה עיניים. יסלחו לי כל המצטלמים ללא חולצה ושולחי הדיק-פיקס, אבל לנשים זה לא עושה את זה. גבר יכול להיראות מעולה בעינינו, אבל כדי לרצות אותו ממש, אנחנו צריכות שהדמיון יהיה מעורב. טיזינג טוב מגרה קודם כל את הדמיון - והדמיון כמעט תמיד טוב יותר מאשר המציאות, אז אל תפתחו הכל יותר מדי מהר - נהפוך הוא. תנו לכוס להתמלא ממש ממש לאט.

אפקט המגיפה
כמו שהגוף הולך לכיוון שאנחנו מסתכלים אליו, ההרגשה הולכת לאיפה שהכוונה נמצאת. מה זה אומר? שברמת המגעים הפיזיים זה לא ממש משנה מה בדיוק עושים, כי הטכניקה נמצאת בפנים, והיא משתמשת באותם כלים מחשבתיים שבעזרתם אנחנו יכולים לעצום עיניים ולדמיין כל דבר. כששניים נמצאים בקשר, הם בונים סיפור, ואם הסיפור הזה כולל גם סקס, או לפחות משיכה, הסיפור שתבנו לכם צריך להיות מלא כוונה, כי הכוונה מייצרת הרגשה ומחשבות, וזה מידבק. מישהו מרגיש את זה ומשדר את זה, השני נדבק ומקיים סרט נגדי, וכל הדבר הזה עובד כמו משק אוטרקי שמפרנס הזייה משותפת, שבשלב הבא שלה, אולי תהיה משותפת בהסכמה.

עיניים
מבט לתוך העיניים, לא מבט חולף, ולא מבט חודר, אלא עמוק, ישיר, ולא מטייל - קשה מאד שלא להגיב אליו, והוא הבסיס לכל מגעי הפור פליי. אם מוסיפים אליו מגע שלא מתממש זה ממקסם את הכמיהה. קייט ואנטוני הם אלופי הכמעט נשיקה+נשימות, שזה מוב שדורש הרבה איפוק וקצת חוש דרמטי. הרעיון הוא להתקרב עד כדי כמעט מגע של שפתיים, אבל לא לעשות את זה, ואם אפשר גם לדבר תוך כדי. אבל לא על סידורים או על אמא שלכם.

אצל קייט ואנטוני הרגעים האלה מתרחשים כשהיא נותנת לו את היד לנשיקה, או כשהוא עוזר לה לרדת מכרכרה, או סוחב אותה בזרועותיו בגשם סוחף כי היא הסתומה נפלה מסוס. הרגעים האלה, בלי קשר לאיזה איבר מככב בהם, הם בעלי חוקיות דומה - מגע אקראי שיש בו גוון אסור, שמסתיים בהתרחקות, רק בשביל לעשות את זה שוב. המגע יכול להסתתר בתוך מילים שלא נאמרות בוואטסאפ, במבט, בתנוחות גוף, ולהבין שאם הכוונה המינית קיימת, היא הופכת כל התנהגות וכל תזוזה לסקסיים.

הוא מתחיל הרבה לפני שנדמה לכם
החוק הראשון בפור פליי הוא שהוא מתחיל הרבה לפני הפור פליי. אני אסביר. רוב האנשים, גם גברים וגם נשים, חושבים שפור פלי מתחיל במיטה, כשלמעשה סקס טוב חייב, אבל חייב להתחיל הרבה לפני הסקס. סתם כדוגמה, לרובנו קרה שפלרטטנו עם מישהו באחת האפליקציות או ברשת, ויודעים איך זה מרגיש כשיוצרים ציפייה למשהו שעומד להתגלות.או שלא.מסתורין. זה מחרמן, חוסר ביטחון טוב לליבידו. למעשה אין דבר פחות סקסי מלהיכנס למיטה עם בן הזוג ולדעת מראש בדיוק מה הולך לקרות, וכדי לבנות חרמנות כמו שצריך האויר שביניכם צריך להיות ספוג בפרומונים.


ערכו של טאבו
לשמור על איפוק ולקחת את הזמן עד שמממשים מגע מיני עם מישהו שמאד נמשכים אליו זו משימה מאד מאד קשה, ובדרך כלל לא יהיה לנו מספיק כוח להתאפק מספיק זמן כדי למקסם את החוויה. זו הסיבה שמערכות יחסים שנוצרות באופן אורגני בין אנשים שמכירים זה את זו בכל קונסטלציה חוץ מדייט מכוון רומנטית הן כל כך הרבה יותר מרגשות. מצב ה"טאבו" יכול להיווצר כשיש מתח מיני שנבנה בין שני חברים שמסתובבים באותם מעגלים, קולגות בעבודה, יחסים שנוצרים ברשת, כאלה שנבנים ממש לאט (למרות שכאן הבילד-אפ גם יכול להרוס את הפגישה עצמה אבל זה נושא אחר). איך בונים את המתח הזה כשאין שום טאבו או מחסום, בדייט רגיל, או במערכת יחסים זוגית. זה כבר יותר מאתגר.

הוא דורש סבלנות, איפוק ושליטה בדחפים
דמיינו שאתם צמאים, וכוס המים שלכם מתמלאת מולכם, אבל ממש לאט. בטיפות. אתם יושבים ומסתכלים על הכוס הזאת, ואסור לכם לגעת בה עד שהיא מתמלאת. עם כל רגע שאתם מתאפקים הצמא שלכם גובר מרגע לרגע. אתם מדמיינים את המים נוגעים בשפתיים, מחליקים לתוך הגרון, קרירים ומספקים, אבל אסור לכם לגעת בכוס הזאת עד שהיא מתמלאת. כשהכוס תהיה מלאה לבסוף, המים כבר לא יראו כמו מים אלא כמו נקטר אלים, והחוויה של השתייה תהיה מהנה במאות אחוזים יותר. נכון? אז פור פליי זה ככה, רק במקום מים - חרמנות, ובמקום כוס - ובכן - כוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully