חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
צילום מסך/קשת 12

דניאל יכול לעשות רק דבר אחד כדי להפוך לראוי בעיניה

עודכן לאחרונה: 29.5.2022 / 16:26

הזוגות ממשיכים להסתדר. מאי ומשה מתגברים על המכשולים, קטיה וליאור כבר בוחרים שמות לילדים, דניאל ורינת מדברים על פתרונות בונים למצב, גיא ומתן מודעים ומוארים - רק התבשיל שקוראים לו בן ומעין מתחיל לבעבע, בתקוה שעוד מעט יגלוש

חתומנו - פרק 1/מערכת sheee

לא נעים להודות, ויש סיכוי שזה גם בגלל שקמתי מוקדם באותו יום ושהספה החדשה שלי ממש נוחה, אבל אתמול, בפעם הראשונה מאז העונה הראשונה, נרדמתי תוך כדי שידור הפרק. לא בטוחה שאני הסמן הימני של כך הפרוייקט הזה, ושלהירדמות שלי מול הפרק יש כל כך הרבה משמעות כמו שאני מייחסת לה, אבל העובדה היא שזה לא קרה מעולם לפני כן, וחייבים להודות גם שיחסית לפרק שלא הייתה בו חתונה (קבלת ההזמנה, מדידת השמלה, מכתבים, ומתנות), זה היה פרק קצת משעמם. כולי תקווה שעוד מעט יתחיל הבלגן. נכון שאנחנו רוצים שהזוגות יצליחו, אבל חשובה לנו גם העלילה.

מאי ומשה

חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
חתונה ממבט ראשון/צילום מסך, קשת 12

דווקא הזוג הזה, הכי מוצלח בתוכנית כרגע, לא פחדו להתמודד עם השאלות הקשות. למרות ששניהם נראים די בטוחים שהם נשארים יחד לעולמי עד ושכל בעיה שתצוץ היא בגדר מכשול זמני שבוודאות יצליחו ליישב, הם עשו שיחה קשה בהקשר לכלב עוד בירח הדבש, מאי חוששת שמשה עושה לה אידאליזציה, ושיום בהיר אחד ייפול לו האסימון שפותח את העיניים והוא יגלה שהיא לא מושלמת, וזה מתחבר לי די טוב עם האנשים שבטוחים שעוד רגע ממש משתחרר ממנו הרוצח הסדרתי שמתחבא מאחורי הנחמדות. אני דווקא רוצה להרגיע - אין פה אידאליזציה למאי - לדעתי הוא פשוט אכל כל כך הרבה שיט בעניינים רומנטיים שהוא מתקשה להאמין שההתאמה ביניהם עובדת כל כך הרבה יותר טוב מהמצופה. הבעיה של שניהם היא שזה טוב מכדי להיות אמיתי.

בדרך כלל כשמשהו הוא טוב מדי מכדי להיות אמיתי - הוא לא אמיתי, אבל יש פעמים נדירות, שזה פשוט עובד עד כדי כך טוב. הוא כל כך מתקשה להאמין שזה כזה טוב, שהוא ממש בוחן אותה כמו ילד בן ארבע. הרי הוא יודע שהכלב הוא נושא רגיש - ומה הוא עושה? אומר סדרה של משפטים שעלולים לגרום לה לקום וללכת. משפטים כמו "אנחנו לא נעשה משמרות", "אני לא בוייב של לגדל דברים", ו"זה הכלב שלך תגדלי אותו מה את רוצה ממני". הרי הוא לא מטומטם, הוא יודע מראש שבעניין ריי אין משא ומתן. הוא פשוט בדק עד כמה היא קולטת אותו ומרשה לעצמו לשחרר תסכול.

הוא צודק, זה מבאס להתפשר. אף אחד לא נהנה מזה, או משערות של כלב על הספות, אבל משה מבין שאין ברירה, ובתוך תוכו יודע שמאי יודעת שהוא מתכנן להיכנע לה בעניין הזה. ואכן היא ידעה להסתכל מעבר למשפטים המרתיחים האלו ולקבל אותם כשירת הברבור של הרוקות ההיגיינית שלו, ובאה לפייס אותו למרות שהיא צדקה, ועשתה מה שצריך כדי לנחם ולהעביר את זה.

ואחרי שזה נאמר - באמת היא חייבת להתעקש כל כך שהכלב יישן איתך במיטה? אולי נשחרר קצת מהטרלול? לא יקרה לכלב כלום אם תהיה לו מיטה משלו למרגלות המיטה הזוגית - תשאלי כל מאלף - גבולות דווקא יועילו לו.

עוד בוואלה!

לא מתרוממים: זוג הגברים של חתונמי מרוחקים וחרדתיים

לכתבה המלאה

קטיה וליאור

חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
מאלחשים אותה. קטיה וליאור/צילום מסך, קשת 12

נו ועל שני אלה מה תגידו? מחזיקים ידיים, מדברים על רבנות וילדים ותוכניות לעתיד כאילו אין דרך שצריך לעבור. שניהם אנשים משימתיים, ולכן זה הגיוני, הרצון להסתכל קדימה ולראות את העניינים מסודרים, אבל עם כל מציאת החן ולמרות העובדה שכל אישה אוהבת שמתכננים איתה לעתיד כי זה מרגיע אותנו ומשחרר אותנו מהמגננות, קטיה מנסה להרגיע. בוא נהיה שניה ביחד, היא אומרת במילים אחרות, לפני שאנחנו סוגרים על רילוקיישן ועל שמות הילדים.

לכאורה הם נראים מתואמים, נהנים ורוצים לנסות להיות ביחד, אבל אני צופה שמשהו בביטחון של ליאור יתחיל להיראות לקטיה כמו הגזמה שנמצאת שם כדי להסתיר משהו - והמשהו הזה הוא העובדה שהוא לא רואה אותה ממטר, אלא שהיא פשוט נופלת לו בול לתבנית (חוץ מהעובדה שהיא לא מסורתית מספיק בשביל המשפחה שלו).

קטיה היא אישה יותר מורכבת מלהסתפק בכדורים המטשטשים שהוא נותן לה. היא רופאה, היא תעלה על זה שמאלחשים אותה מתישהו, והיא תרצה יותר מזה. היא תרצה שהוא יראה אותה על מורכבויותיה, ולא רק כבלונדינית האינטיליגנטית שמשלימה לו הפאזל בראש בצורה מיטבית, שיעריך את מה שהיא מביאה וישמח על הייחוד שלה.

בנתיים היא נהנית מהביטחון התנ"כי שהא משרה, והוא אוהב את זה שנפלה עליו אישה מושלמת מהשמיים וגם אושרה על ידי הסמכויות העליונות עזריאל ויקוטיאל, סליחה, דני ויעל. יכול להיות שהוא מנהל ככה את החיים שלו - משימה אחרי משימה - ואחרי שהשיג את מטרותיו החומריות עד גיל שלושים הוא באמת חושב שכל מה שהוא צריך עכשיו זה לסגור את נושא אישה ולהתחיל לייצר משפחה, כדי שעד גיל ארבעים הונו יושלש והבן הגדול שלו (זכר, בטוח הוא רוצה זכר) יהיה כבר בן לפחות שש (השניים האחרים, לא חשוב ג'נדר, יהיו בני ארבע ושלוש), אבל מה לעשות? החיים יותר מורכבים.

דניאל ורינת

חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
תריבו כבר! דניאל ורינת/צילום מסך, קשת 12

אפילו רינת ודניאל לא מואילים בטובם לריב כמו בני אדם. הם מסתדרים ברוב הזמן, ומודעים ומכילים בשאר הזמן, והכל כך כך נורמלי ומואר שבא לצרוח. הכלב נקניק מסתפק בנשיכות קטנות למרות שהוא רוצה לבלוע את הראש שלה, בדיוק כמו הבעלים שלו שעושה מאמצים למנן את עצמו למרות שמטבעו הוא רוצה ליפול עליה בחיבוקים מוגזמים כדי לשכנע אותה לאהוב אותו.

בנתיים היא מחייכת ומהנהנת כאילו היא מצליחה לדמיין את החיבור הזה קורה מתישהו בעתיד, אבל האמת היא שהיא רחוקה מלהאמין שיקרה הנס שיגרום לדניאל להיראות כמו מישהו שהיא מעוניינת בו. הדבר היחיד שיכול לשנות את מאזן האימה ביניהם הוא שדניאל יהפוך למה שהיא מבינה כ"באד בוי". מי שאוהבת בחורים "רעים" היא אישה ששבויה בפרדיגמות הרומנטיות של הגבריות הרעילה הישנה, ומגיבה בהתאהבות, לגברים שאינם מסוגלים להתחייב, שמתנהגים באופן מזלזל, ושלא מספקים ביטחון.

דניאל יוכל להתנהג ככה רק אם יכעס מספיק, אם פתאום יחליט שנשבר לו להרגיש דחוי ויבין שאין סיבה שהוא ירגיש ככה, כי היא ממש לא יותר טובה ממנו - שאף אחת שדחתה אותו לא יותר טובה ממנו. הוא חייב להפסיק להיות כזה נואש, ללמוד להעריך את עצמו ולהפוך את היוצרות. כי עם כל הכבוד לרינת ולחברות שלה - במקום להיות באודישן מתמשך אצלה, הוא צריך לברר אם היא מה שהוא רוצה בחייו, ואז אולי, רק אולי, גם הראייה שלה אותו תתחדד, והיא תצליח לראות בו את הגבר שהוא יכול להיות ותיתן לזה צ'אנס אמיתי.

בן ומעין

חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
חתונה ממבט ראשון/צילום מסך, קשת 12

אפילו בן, שבאמת מלחיץ אותו שהאבא הנלהב (שממנו ירש את הצחוק) מאוהב במעין יותר ממנו, קיבל אותה למשפחה מעל הראש שלו, ושניהם זוממים לעקוף את בן כדי לקדם את ענייניהם.

האבא מעוניין לקבל מידע אותנטי מהשטח לגבי חיי האהבה של הבן המסתורי שלו, ומעין מעוניינת לקצר תהליכים אל ליבו של בן ולייצר מכבש משפחתי שישטח את ספקותיו של בן זוגה באמצעות סטרים קבוע של מחמאות מכל הכיוונים היישר לתוך אוזנו שישכנע אותו כמה מזל יש לו, כמה חמודה היא וכמה יפה ומדהימה.

זו שיטה מאד מקובלת אצל מניפולטורים, לכבוש את ליבם של החברים וההורים, ולקבל אישורים דרכם. גם אני השתמשתי לא פעם בכל החברה מסביב כדי להעלות את ערכי בעיני המטרה, ודווקא מהסיבה הזו אני יכולה לומר בוודאות שזו התנהגות שמעידה על לחץ גדול מצידה.

אז אמנם שם הפרק הוא "בן בלחץ", אבל מי שיותר בלחץ היא דווקא מעין, שמנסה להאיץ את התהליך בכל אמצעי שעומד לרשותה, ולא להשאיר לבן ברירה אלא להודות שאין לו אפילו סיבה אחת לפסול את הזיווג הזה, אבל משיגה את האפקט ההפוך. בן הולך ומאבד אויר, ולמרות שעשה עם עצמו החלטה לא ליפול באיתמריות ולצאת טוב ויהי מה בתוכנית הזאת, אפשר להרגיש את הבעבוע של התבשיל שקוראים לו בן ומעיין, ולא רחוק הרגע שיגלוש ויכבה את האש. כיף, צחוקים ופירה טעים הן תוספות נהדרות למשיכה מינית, אבל אם היה כל כך קל להפוך כל אינטראקציה כיפית לזוגיות ארוכת טווח, לא הייתה נולדת חתונמי.

אחרי שהחברים חסרי הרגישות שלה שאלו אותו בדיוק את אותה שאלה שהיא שאלה אותו (הרי הם יודעים בדיוק מה קרה - היא סיפרה להם הכל) והוא שוב נאלץ לענות את התשובה הכנה שמעמידה אותו במקום לא נעים, התחיל לעלות לו. ועוד כועסים עליו בטוויטר! חצופים. הוא הרי לא תרם את האינפורמציה הזאת מרצונו החופשי, אלא שאלו אותו, פעם אחר פעם. מה רציתם שהוא יעשה? ישקר?

הגיע הזמן שכולנו נפנים - היא לא הטיפוס שלו. הוא נמשך אליה, אבל היא שמנה לו מדי, והוא צריך ליישב את הסתירה הזאת בינו לבין עצמו. זה לא פשוט, ולפני שאתם שופטים אותו, בואו ניזכר ביחד בפעם האחרונה שפסלתם מישהו כי הוא נמוך מדי, עני מדי, או שיש לו ידיים קטנות מדי. בקיצור, בנתיים בן בסדר גמור. סתמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully