גווינית' פאלטרו בתוך עיצוב פרחים בצורת שפתי ואגינה במסיבה של GOOP. GettyImages
GettyImages

מעניין את הוגינה: התיקונים שישדרגו את חיי המין שלך

פאני בר לוי

עודכן לאחרונה: 29.5.2022 / 11:18

תחום האסתטיקה הווגינלית מבין את הצורך הקריטי בשיפור ה"וולנס" הנשי, ובראשו האופציה של כל אישה ליהנות מיחסי מין בריאים - אלו הטיפולים הטובים ביותר לחיזוק ושיפור העונג המיני של נשים

לא מעט מחקרים מראים שיש קשר ישיר בין מצב הרוח והבריאות לבין חיי המין ולמידת ההנאה שלנו מהם. קיימים אלמנטים המשליכים באופן ניכר על ההתנהלות המינית שלנו (מונעים או מדרבנים אותה), ואחד משמעותי הוא הביטחון העצמי מול המראה - האהבה לגוף שבו אנו מביטות, וההשלמה שלנו עם שינויים שמגיעים עם הזמן היא מניע משמעותי.

תחום האסתטיקה הווגינלית מבין את הצורך הקריטי בשיפור ה"וולנס" הנשי, ובראשו האופציה של כל אישה ליהנות מיחסי מין בריאים ומהנים וווגינה בריאה ומתפקדת. ד"ר פאני בר לוי, רופאה בכירה ומומחית בגינקולוגיה, מחלוצות תחום האסתטיקה הנרתיקית בישראל טוענת כי מראה ומצב הוגינה לא פחות חשובים ממראה ומצב הפנים שלנו:

"אלו הפנים האחרות שלנו, ועל כן יש לטפל בהן כאילו היו הייצוג הראשוני שלנו במפגש חברתי, ברחוב, על הבמה. הידיעה שבושה היא מה שמנהל אותנו, אותן נשים קרייריסטיות חזקות ועוצמתיות, כשמדובר בשיפור חיי המין שלנו, הגברת האורגזמה שלנו, אפילו הנוחות היומיומית שלנו בתחתונים או בבגד ים, ביננו לבין עצמנו - זה אבסורד אחד גדול, ואני שמחה וגאה שהנושא הזה הופך מדובר, מוכר, לא מביך יותר, ומכאן שנשים נוהרות לטפל ולהחזיר לעצמן את הנשיות, ולא רק כלפי חוץ, עם ליפסטיק אדום".

הטיפולים הקיימים היום

אילוסטרציה פות. ShutterStock
שיפור איכות הרקמה משפר את הרגישות/ShutterStock

העצמת האורגזמה

עם השנים והשחיקה הנרתיקית יש נה ירידה בתחושתיות באזור הארוגני, הדגדגן. טיפול IPRF מתקדם וייעודי לוואגינה, מהווה מעין 'תוסף לדגדגן', ומבוסס על שימוש בפלסמה של הדם העצמי של המטופלת, לטובת שיפור הרגישות ברקמה והגברת ההנאה.

מעבירים את דמה של המטופלת למכשיר צנטריפוגה המפריד בין הדם לבין החלבונים ופקטורי הצמיחה הנמצאים בו (הפלסמה) וומחזירים את אלו לחלק החיצוני של הנרתיק, בפרט לאזורים הידועים כארוגניים (כמו הדגדגן). הם ישפיעו על זרימת הדם המהירה לרקמה ובכך משפרים את איכות הרקמה ובכך מחזקים את עוצמת הרגישות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

שפתיים חושניות

תחושת ביטחון עצמי קשורה בהשלמה עם המראה החיצוני של הנרתיק, ונשים אוהבות לרוב את השפתיים שלהם כשהן מלאות. הזרקות חומצה היאלורונית ייעודית המותאמת לאזור הנרתיק היא פתרון מעולה בהיבט האסתטי. מילוי לעיצוב והשבת נפח לשפתי הנרתיק יכול לנבוע ממגוון סיבות - לידות רבות או קשות, אסימטריה בהתפתחות בגיל ההתבגרות, טיפולים רפואיים, שינויים הורמונליים, או גיל מבוגר.

בריחת שתן בזמן יחסי מין

מספיק שחווית לידה אחת בחייך או שפשוט הגעת לגיל מסוים, אבל הקשר בין טיפול בבריחת שתן לבין הנאה בסקס הוא ישיר. כשאישה מודעת לבריחת השתן שלה בזמן אקט היא לא תשחרר לגמרי, פן תחווה את הרטיבות הלא נכונה במיטה. לצד פתרונות מסורתיים כמו גמילה מקפאין ומיצי הדרים ועד טיפולי בוטוליניום טוקסין לשריר השלפוחית, טיפול לייזר נרתיקי הוא הפתרון החדשני ביותר שקיים היום. לאחרונה פותחו טיפולים מתקדמים בלייזר, ללא ניתוח, המשפרים את סיכויי ההחלמה מהבעיה הלא נעימה הזו כאשר בטיפול, קרני הלייזר מחממות בצורה עדינה את רקמות השרירים השולטים בפעילות שלפוחית השתן ומעודדות את ההתחדשות שלהן. הטיפול אינו כרוך במתן הרדמה, או כאבים, ואינו מצריך התאוששות מיוחדת.

אישה בתחתונים. ShutterStock
אישה בתחתונים/ShutterStock

הפסקת תחושות כאב ואי נוחות בזמן יחסי מין

אחת הבעיות הנפוצות בקרב נשים בגילאי בשלות או אחרי לידות, הוא יובש נרתיקי המביא עימו אי נוחות כללית בנרתיק, שלפעמים מתבטאת בגרד ותחושות חיכוך לא נעימות, עד כאבים של ממש בזמן יחסי מין שאמורים להיות מהנים. יובש נרתיקי ניתן לפתור כיום באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית.

הצרת פתח הנרתיק לחיכוך עצמתי

התרחבות הנרתיק עם השנים הוא גורם משמעותי לחוסר שביעות רצון מינית. גם אבדן נפח ופגעי פיגמנטציה באזור נוספים עם השנים, וכל אלו לבסוף מביאים לחוסר תחושה, לאי נוחות אינטימית ולשפתיים מדולדלות. כל מי שתפנה ותקדים לטפל כשהבעיה רק החלה, תזכה לשיפור משמעותי ללא ניתוח. במקרים של שנים רבות בהן הבעיה הלכה והחריפה, יהיה צורך לשקול התערבות כירורגית של הצרת הנרתיק בניתוח.

למכשיר הלייזר יכולת להסיר שכבת עור כדי להקטין את השפתיים הפנימיות, עם ידית ייעודית חד פעמית, באמצעותה הרופא המטפל מחליט בדיוק לאן לשגר את פולס הלייזר ובאילו מרווחים. המכשיר מטפל גם בפיגמנטציה חיצונית, ובכיווץ השפתיים. נדרשים 3-2 טיפולים (של 15-10 דקות) וטיפול תחזוקה שנתי אחד. הידית המתכלה נוחה מאד לשימוש, ללא כאב ועם זמן החלמה קצר מאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully