יניב בן בלונד עיצוב שיער. יחצ,
יחצ

צבע הכסף: בכלל לא זול להיות בלונדינית

31.5.2022 / 10:28

יום הבלונד הבינלאומי 2022: תעשיית עיצוב השיער בישראל מגלגלת מיליארדי שקלים בשנה, באמצעות למעלה מ-20 אלף מספרות שונות. אחת משתי הפעולות המבוקשות ביותר, היא צביעת השיער באופן מלא או חלקי לאחד מעשרות גווני הבלונד האפשריים. וכמה זה יכול לעלות? לא מעט

מרלין מונרו, ברבי, סינדרלה או קלאודיה שיפר הן רק כמה מהבלונדיניות האהובות בעולם, שהשפיעו על רבים והציגו לראווה את צבע השיער הצהוב, שהפך בעצם לסמל סטטוס מנצנץ.

כמו כל טרנד אופנתי מוכר, בייחוד אלו שהצליחו לשרוד ועד היום נמצאים כאן אתנו, במשך כמעט שני עשורים במאה הקודמת התהוותה לה תופעה סנסציונית. הבלונדינים הטבעיים התגאו בנתונים שלהם, אחרים החלו לחמצן ולצבוע את שיערם כדי לדמות ולהשתוות לאלו המרקדים על המרקע ובעצם, כמעט לכל אדם שלישי ברחבי הגלובוס הייתה תקופה "בלונדינית". יש כאלה שהתאימו אפילו את צבע הגבות והריסים למראה החדש. אלא שאז, עם פריצת הקידמה והמודעות העצמית לחיינו, הלכה התופעה ודעכה. המחקרים המדעיים והרפואיים התפתחו והצביעו על נזקים, שנגרמים כתוצאה מהליך החמצון לשיער ולקרקפת. הטכנולוגיה דפקה גם על דלתה של תעשיית עיצוב וטיפוח השיער העולמית, כך שלפתע נפתחו אפשרויות חדשות וטרדנים חדשים כיכבו על שערי המגזינים.

ייתכן שמעל הכול, ככל שהפכנו לכפר גלובלי מקושר יותר, גם לא היה מנוס מהיכרות עם אחת הסטיגמות היותר מפורסמות בעולם, שטוענת כי בלונדינים הם איך להגדיר זאת, עפרונות פחות חדים בקלמר החברתי.

יניב בן בלונד עיצוב שיער. יחצ,
זה יכול להגיע לאלפי שקלים - אבל זה שווה/יחצ

בשנת 2009, בשיא המשבר הכלכלי בלטביה, זכה הטרנד הוותיק להכרה רשמית. במדינה המזרח אירופאית הכריזו על ה-31 במאי כעל "יום הבלונדינים הבינלאומי" ואף החלו בהליך רישום רשמי אל מול אונסק"ו. לאחרונה, אף פורסמו מחקרים שטענו כי אחוז הבלונדינים הטבעיים בעולם הולך ומתמעט בשל העדר גנים טבעיים הנובעים בין היתר מריבוי נישואי תערובת במשך עשרות שנים. אולי זאת אחת הסיבות שמעצבי השיער מכריזים בפה מלא, כי הבלונד חזר ובגדול.

"עם סיבה מוצדקת או בלעדיה, טרנד הבלונד תמיד היה כאן וגם בשנים שהווליום שלו היה נמוך בהרבה מתקופות הזוהר שלו, הוא אף פעם לא נעלם לחלוטין", מצהיר יניב בן, הבעלים של מספרת "בלונד עיצוב שיער" בשכונת גילה בירושלים. "מדובר בתופעה אלמותית, שרק עוברת שדרוגים וגלגולים, אך היא כאן כדי להישאר. נכון, לאחרונה אנחנו חווים סוג של רנסנס בנוגע לטרנד הבלונד אבל בעיני, השוני היחיד, שהוא משמעותי מאוד, שהיום אנחנו יודעים הרבה יותר על הצבע, חכמים יותר, מנוסים יותר ואני לא מתבייש לומר שגם מעריכים יותר את עצמנו בכל הנוגע לתעשיית הצבע. כמובן שבניגוד לשנות ה-80 וה-90, אז היה אופנתי לצבוע את כל השיער, או רק פסים בוהקים וחסרי תנועה ושילוב, לבלונד צהוב בוהק או לבן, היום נפרסים עשרות גוונים של בלונד, שיכולים להשתלב בכל צבע שיער טבעי, להתאים לכל סוגי וגווני עור או צבעי העיניים. בעיקר, הבלונד היום טבעי לכל אחד ואחת".

אתי כרייף. דימה קרמינסקי,
הבלונדה הכי מפורסמת בישראל בשנה האחרונה - אתי כרייף/דימה קרמינסקי

תעשיית עיצוב השיער בישראל מגלגלת מיליארדי שקלים בשנה, באמצעות למעלה מ-20 אלף מספרות הפזורות מדן ועד אילת. לא מדובר רק בבתי עסק רשמיים המצויים בכל רחוב מרכזי, אלא גם באלו הקטנים הפועלים בקליניקות וביחידות דיור חבויות. על פי נתונים רשמיים של חברות העוסקות בניתוח המשק הישראלי, דוגמת "דן אנד ברדסטריט", החברות הגדולות בענף הן בעלות מחזור של חמישה עד עשרה מיליוני שקלים בשנה.

ומה הפלא שאלה הם פני הדברים, כאשר המחירונים הרשמיים שמתנוססים על קירות סלוני עיצוב השיער נעים בין 600 ועד לא פחות מכ-2,000 שקלים לפעולה. כשפורטים את היצע האפשרויות במספרות, מגלים כי הצבע והחלקת השיער הן הפעולות המבוקשות ביותר בשנים האחרונות ובהתאמה, גם היקרות יותר. המחירים של אלו נעים החל מ-800 שקלים בממוצע ויכולים להסתכם ב-1,500 שקלים. מעבר לכך, מעצבי השיער ברחבי העולם, כמו גם בישראל, מדווחים כי כ-80 אחוזים מקהילת הלקוחות שנוהגים לצבוע את שערם באופן קבוע, בוחרים באחד מעשרות גווני הבלונד הקיימים כיום בענף.

יניב בן. יחצ,
בתל אביב תשלמו יותר, אבל הוא מבין מדוע. יניב בן/יחצ

"תחילה, צריך להבין שלא מדובר רק על צביעת ראש מלאה, שייתכן והיא הפעולה הפשוטה או הקצרה ביותר מבין האפשרויות", מוסיף ומסביר בן. "כשמדברים על הטמעת צבע הבלונד בשיער, מתייחסים גם לגוונים, לאומברה, לבליאז' או לטכניקת ההייר טאץ' שנכנסה לאחרונה לישראל. ודווקא הטכניקות והפעולות האלו, הממושכות והמורכבות יותר, הן הפופולאריות ביותר בקרב הלקוחות. לבסוף, כמה פרמטרים קובעים את המחיר הנדרש: משך זמן העבודה לראש, איכות החומרים וכמות החומרים לכל פעולה, הידע ואפילו מיקום המספרה מבחינה גיאוגרפית. המחירים שגובים בסלון במרכז תל אביב, יקר בכ-500 שקלים ומעלה, ממחיר שאני גובה לאותה הפעולה בדיוק, ולא בגלל שהם משתמשים בשיטות אחרות, אלא בהכרח בגלל השכירות והמסים הגבוהים שהם משלמים.

"מעל כל זה צריך לומר בפה מלא, כי כל ספר שמכבד את עצמו ואת הלקוח שלו, לא יכול להרשות לעצמו לבצע פעולה כמו צביעת שיער באופן מרושל. לעבודת צבע חפיפניקית יש השלכות, כולל נזק שיורגש לאורך שנים קדימה, בייחוד שאנחנו מדברים על גווני בלונד שחמצון והבהרה הם חלק מהתהליך".

ציור של מרילין מונרו שצייר האמן אנדי וורהול, ניו יורק. Christie's, אתר רשמי
האייקון של כל הזמנים. מרילין מונרו/אתר רשמי, Christie's

בהמשך דבריו מצהיר בן כי למעשה, אין יום עבודה שהוא לא עוסק בגווני הבלונד וכי מדובר בתעשייה שלמה שהיא ללא כל ספק, חלק נכבד מאוד מההכנסות הקבועות שלו, בזכות המגמה העולמית של השנתיים האחרונות, שמובילה טרנד של ראש בלונדיני משולב, הימנעות מצבע מלא והשקעה לטווח ארוך בפעולות טיפוח ושיקום השיער כדי להטמיע היטב את גווני הבלונד הנבחרים.

"בעבר, זה לא היה מקובל וגם הלקוחות סירבו לשלם סכומים גבוהים. אני זוכר ימים רחוקים שגם על 350 ו-500 שקלים לקוחות היו תוהות או מתווכחות. אך בחלוף השנים התמקצענו ולמדנו, הוכחנו את העבודה המאומצת והלקוחות הבינו שבעבור ראש מושלם, בדיוק כפי שחלמו עליו וכזה שגם העבודה עליו תחזיק זמן ממושך קדימה, צריך לשלם לא מעט. אני מאמין שכל הקולגות שלי ברחבי הארץ יסכימו אותי כשאני אומר, שגם עבורנו גוברת ההבנה מפעם לפעם שמדובר באתגר לא פשוט, גם אם אנחנו עוברים אותו בכל יום מחדש. כשזה נוגע לבלונד, תמיד מציפה אותי התרגשות כשאני מתחיל הליך חדש, יש המון חשיבה בטרם העבודה, הרבה הכנות, פתרונות שצריך לשלוף תוך כדי הדינמיות של העבודה והכל מתוך הנחה שהבלונד, על כל גווניו, יכול להביא בחוסר מקצועיות לשריפת השיער, שבירתו ובעצם להרס שמוביל לשיקום ממושך ולפעמים, גם בלתי אפשרי. בשורה התחתונה, חשוב לזכור שבאמצעות הטכנולוגיה שקיימת היום, כל אחת יכולה להיות בלונדינית, לזכות במראה טבעי ולשמור על בריאות השיער במקביל. כדי להגיע לכך צריך לבחור בידיים הנכונות והמקצועיות, גם אם זה יעלה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully