עומדת להתחתן עם עצמה. instagram.com/kshamachy, צילום מסך
צילום מסך/instagram.com/kshamachy

הבלוגרית הכריזה שהיא מתחתנת עם עצמה ועוררה סערה

11.7.2022 / 23:55

בלוגרית הודית הודיעה שאחרי תקופה ארוכה של חיפושים היא החליטה שהיא מתחתנת עם עצמה בטקס מסורתי גדול ומזמינה את כל מקורביה. ברשת תקפו אותה וציינו שהחתונה בכלל לא תהיה חוקית

הבלוגרית שעומדת להתחתן עם עצמה/instagram.com/kshamachy

בלוגרית הודית הודיעה שהיא מאורסת - לעצמה. היא רק בת 24 וכבר החליטה שנמאס לה והיא מפסיקה לחפש את האחד ומתחתנת עם עצמה בטקס מסורתי גדול שכולם מוזמנים אליו.

משפיענית הרשת קשאמה בינדו הודיעה שהיא תהייה ההודית הראשונה שתינשא לעצמה בטקס הינדי מסורתי - אם כי מביני חוק אינם בטוחים שהחתונה שלה בכלל חוקית. בינדו הודיעה לכל עוקביה שהיא מתחתנת עם עצמה ב-11 ביוני בטקס במקדש בעיר ההודית ואדודארה. ואכן כך היה (אם כי בעקבות הביקורת וחשש מהתגובות במקום היא העבירה את החתונה לביתה) - כולל חינה, תלבושת כלה אדומה ומילוי אחר כל הטקסים המקובלים למסורת, מלבד חתן.

הסטודנטית לסוציולוגיה ויוצרת הדיגיטל מגוג'אראט, הודו, אמרה לתקשורת המקומית שהחליטה להינשא לעצמה מתוך "אקט עמוק של קבלה עצמית". היא אמרה לערוץ החדשות ההודי NDTV: "הבנתי שאני לא צריכה נסיך מהאגדות כי אני המלכה של עצמי. לכן החלטתי להינשא לעצמי. אתלבש כמו כלה, אשתתף בטקסים, החברים שלי ישתתפו בחתונה שלי ואז אחזור לביתי במקום ללכת עם החתן". למעשה לאחר הטקס היא יצאה בעצמה לירח דבש יוקרתי בן שבועיים בגואה. "הרבה אנשים אומרים לי שאני מציאה", היא אומרת, "אז אני אומרת להם: 'מצאתי את עצמי'".

בינדו אמרה ל-BBC: "נישואים עצמיים הם מחויבות להיות שם בשביל עצמך, לבחור את הפרנסה ואורח החיים שיעזרו לך לצמוח ולפרוח לאדם הכי חי, יפה ומאושר שאתה יכול להיות".

עם כל הכוונה הטובה, לא כולם משוכנעים שה"סולוגמיה" של בינדו היא סוג חדש ונועז של מערכת יחסים - אלא יותר צורך בתשומת לב. אחת צייצה בטוויטר: "את יכולה לחיות עם עצמך מבלי להתחתן עם עצמך. את רק מחפשת תשומת לב ושיחקת היטב את המשחק". אחר כתב: "זה נראה כמו תעלול פרסומי" ועוד אחד כתב: "כל יום העולם הזה נעשה קצת יותר טיפשי...".

מביני חוק הודיים אומרים שהנישואים הלא שגרתיים עשויים שלא לעמוד בבחינה משפטית. קרישנאקנט ווקאריה, עורך דין בבית המשפט העליון בהודו, אמר ל-Daily Mail כי בחוק נדרשים שני אנשים כדי לערוך נישואים - וכי "סולוגמיה" לא תוכר כלגיטימית במדינה.

החתונה שלה עם עצמה ספגה ביקורת רב גם מכוכבים מקומיים, כשהשחקן ג'יוטי סקסנה אמר שהמונח "סולוגמיה" בכלל לא מובן לו. "אהבה עצמית ופמיניזם אני יכול להבין, אבל זה לא הגיוני. במקום להיות לבד למשך שארית חייך, נצלי את ההזדמנויות שנקרות בדרכך לחלוק את החיים. קראתי איפשהו את מה שהיא אמרה על סולוגמיה, שזה השראה לאנשים שלא יכולים למצוא אהבה. אבל אני מאמין שהמושג הזה לעולם לא יתקבל על ידי ההינדים מכיוון שלפי כתבי הקודש שלנו, נישואים ממלאים תפקיד כה חשוב בחייהם של אנשים, ולהתחתן עם עצמך ולבצע את כל הטקסים האלה זה פשוט לא הגיוני".

"אנחנו נולדים 'סולו', אז למה לעשות חתונה מפוארת רק כדי להוכיח את האמת בכל מקרה? תהה השחקן וישאל קוטיאן. "כל אחד זכאי לחיות כפי שהוא רוצה, אבל בשבילי נישואים יהיו תמיד שתי משפחות שמתחברות ביחד. שני אנשים יכולים להיות בקשר, זה מקובל עכשיו. אבל הטקסים והמסורות נועדו לקרב בין שתי משפחות, אז נישואים עצמיים זה לא ממש הקטע שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully