אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock

כמה שמנה את בעצם? הגבר שבגללו מחקתי את הטינדר

עודכן לאחרונה: 24.6.2022 / 11:11

לכל רווקה בישראל יש אינספור סיפורי זוועה על גברים דוחים באפליקציות ההיכרויות. חלק מהן החליטו לשים לזה סוף, ואנחנו לגמרי בעד. פרויקט קיץ מיוחד: הגבר שגרם לי למחוק את האפליקציות. ז'אנר: אימה וקרינג'

אין אישה שלא מחקה את כל אפליקציות ההיכרויות שלה בזעם לפחות פעם אחת בחייה, או לפחות חשבה על זה. חלקנו החזרנו אותן אחרי שבוע, יומיים או שעתיים, החזקות שבינינו החזיקו יותר ואולי אפילו ויתרו על התענוג לצמיתות.

בקבוצת הפייסבוק "מחליקות שמאלה", שבה נשים משתפות צילומי מסך משיחות מעצבנות, משפילות ומטרידות באפליקציות ההיכרויות השונות, פורסם לאחרונה פוסט שקורא לחברות הקבוצה למחוק את האפליקציות לשבוע. החלטנו להצטרף למחאה ולקרוא גם לכן להפסיק לספוג את היחס הדוחה ולהוציא את האפליקציות מחייכן. פנינו לנשים שמחקו את האפליקציות ושרדו כדי לספר, וביקשנו מהן לשתף אותנו מה הייתה ההודעה שגרמה להן לוותר, ואיך נראים החיים נטולי התענוג.
פרק ראשון: הגבר שניסה להבין כמה אני שמנה באמת

שם: נוי
גיל: 30
מקום מגורים: חיפה
קשר אחרון: הסתיים לפני שמונה חודשים
אפליקציות מועדפות: טינדר
סה"כ זמן באפליקציות: שבע שנים ברוטו, "עם הפסקות בתקופות שהייתי במערכות יחסים"
סה"כ זמן בלי אפליקציות: כמעט שלושה חודשים והיד עוד נטויה

מקריפים באפליקציות. באדיבות המרואיינת, צילום מסך
ליאור? אנחנו נספר לקטיה/צילום מסך, באדיבות המרואיינת

לנוי דווקא יש היסטוריה די מוצלחת עם הטינדר. את רוב הקשרים שהיו לה עד כה היא הכירה דרך האפליקציה, וחלקם הגיעו אפילו למגורים משותפים. הקשר האחרון שלה נגמר לקראת סוף 2021, וגם הוא התחיל בטינדר. אבל לפני קרוב לשלושה חודשים היא החליטה שנמאס לה ושהיא מוחקת את האפליקציה. לפחות כרגע - אין לה שום כוונה לחזור.

את המיאוס שלה מהאפליקציות כולנו מכירות. מצד אחד שיחות חסרות תועלת שמרגישות כמו דו קרב של מי יותר סרקסטי וציני, מצד שני פחד להיות חשופים וכנים ולהיראות נואשים, ובתוך כל זה תחושה שאת רואה כל הזמן את אותם אנשים, חושבת לעצמך איזה לוזר הבחור הזה שנמצא פה כבר חמש שנים, ואז תוהה אם גם הוא חושב עלייך בדיוק אותו דבר. "זה הפך להיות כדור שלג של תסכול", היא אומרת. "אני לומדת לתואר שני ועובדת תוך כדי, הזמן שלי מאוד קצוב ומאוד חשוב לי, והרגשתי שאני מבזבזת אותו, נשאבת לזה שעות ולא יוצא מזה כלום".

אפשר להניח שאם רוב האינטראקציות באפליקציות היו נעימות או מכוונות להיכרות אמיתית, התחושה של נוי הייתה אולי קצת אחרת, אבל כידוע, זה ממש לא המצב, וגם לנוי, כמו לכל אישה שעברה כברת דרך באפליקציות, יש עשרות סיפורי זוועה - להלן צילומי המסך שמתעדים אותם ומצורפים פה.
"הומור היה ממש הדרך שלי להתנהל מול הדברים האלה, ובשלב מסוים התחלתי להטריל אותם בחזרה, כי את מקבלת הודעות שאת אומרת: די, אין מצב שהוא מצפה לתשובה רצינית", היא מספרת. "אבל לאט לאט כבר לא יכולתי להכיל שם שום דבר. גם כשהיו מגעילים אליי זה עיצבן אותי וגם כשהיו בחורים ממש אחלה והרגשתי שעפים עליי זה עיצבן אותי, כי מה אתם עפים? אתם לא מכירים אותי בכלל. הכל מרגיש כמו זיוף אחד גדול".

מקריפים באפליקציות. באדיבות המרואיינת, צילום מסך
ערה? ערה? ערה?/צילום מסך, באדיבות המרואיינת

והחבר האחרון שלך? הכרת גם אותו בטינדר, היה באינטראקציה איתו משהו שונה מלכתחילה?
"כן. חזרתי מיציאה בשישי בלילה ועניתי להודעה שהוא שלח לי לפני כן, ואז הוא מיד ענה. הייתי בטוחה שאם הוא מחזיר לי הודעה בשעה כזאת אז זה יהיה איזה ניסיון להזרים אותי, כי יש אנשים שחושבים שאם את כותבת להם ב-3 לפנות בוקר זה נותן להם לגיטימציה להיות בוטים, אבל הוא פשוט הגיב לי ממש ברצינות והתפתחה איזו שיחת נפש. זה הרגיש לי מאוד אינטימי, הרגשתי ממש בטוחה, שהוא פשוט רוצה לדבר רגע. זה קצת עצוב אבל אחר כך כתבתי לו תודה שהוא התייחס אליי כמו לבנאדם ולא ראה את ההודעה שלי כמו איזה הזמנה למשהו מעבר לשיחה. בסוף לא הסתדרנו, אבל הוא בנאדם זהב. יש מציאות. ואני רוצה להאמין שאני יודעת לזהות אנשים ולבחור כאלה שנראו עם ראש על הכתפיים, לא דושים ולא ילדים, אבל בסופו של דבר הרגשתי שאני בעיקר נפגעת שם".

מה הייתה ההודעה ששברה אותך?
"בתור בחורה שמנה, באפליקציות את צריכה להיות ממש עם עור של פיל. אני זוכרת שהייתה לי שיחה מאוד טובה עם מישהו, ואז הוא כתב לי שבכל תמונה אני נראית במשקל אחר, ושאני אדרג לו את העדכניות של התמונות. ממש דמיינתי אותו, כמו בסדרות האלה על חקירות של ה-FBI, שעושים לוח ענקי ומנסים לחבר את הנקודות ולפענח את הפשע, יושב ומנסה לחשב כמה אני שמנה באמת. אני חושבת שזה היה הקש ששבר את גב הגמל מבחינתי. אמרתי לעצמי: אני לא מוכנה יותר. גם ככה כל תמונה שהעליתי זה היה אחרי מלחמה עם עצמי, ואני מגדירה את עצמי כבחורה יפה, אף פעם לא הייתה לי בעיה של מחזרים. אבל זה שבר לי את הביטחון. התחלתי להסתכל על עצמי קצת כמו שהרגשתי שמסתכלים עליי וזה הזיק לערך העצמי שלי בטירוף".

מקריפים באפליקציות. באדיבות המרואיינת, צילום מסך
שלחי מיקום/צילום מסך, באדיבות המרואיינת

ואז החלטת שאת מוחקת את האפליקציה?
"כן. וזה היה הזוי, כי אשכרה היו לי תסמיני גמילה. הייתי עצבנית, כל שניה רציתי לבדוק מה קורה שם, ואני יודעת שלא מחכה לי שם שום דבר חדש, זה כמו לקום כל רגע לפתוח את המקרר. אבל את רגילה לשקריות הזאת, לתחושה שקמת בבוקר ומישהו שלח לך הודעה ופתאום אין לך למה לצפות. הרגשתי שאני ממש צריכה להילחם בעצמי כדי לא להוריד את האפליקציה מחדש, נורא פחדתי שאני מפסידה פתאום את אהבת חיי, ואני יודעת שלא, אבל הייתה חסרה לי האינטראקציה, אפילו השיחות הטיפשיות האלה שהיו מעצבנות אותי. איך אפשר להתמכר למשהו שעושה לך כל כך לא טוב? אני ממש הופתעתי מכמה שזה היה חסר לי".

היום זה כבר לא חסר?
"היום תודה לאל אני נקייה", היא צוחקת, "התפנה לי המון זמן לעשות דברים אחרים שאני באמת נהנית מהם ושהם באמת מועילים לי. זה עדיין חסר קצת לפעמים, אבל אני מרגישה שיותר ויותר אנשים איכותיים, גם גברים וגם נשים, מצביעים ברגליים ועוזבים את האפליקציות. בסוף, הטינדר לדעתי יהיה כמו אחרי פצצת אטום, שיישארו רק הג'וקים. מי שמחפש קשר רציני לא סומך על הטינדר".

אז איך מכירים מחוץ לאפליקציות?
"אפשר להכיר בפאבים או דרך חברים, יש בחיפה קבוצות של טיולים או ריקודים, יש קבוצות שלא קשורות להיכרויות אבל מעלות שרשורי היכרויות מדי פעם כי אנשים באמת רוצים. אפילו אם אני אראה מישהו חמוד בפייסבוק, אני יכולה לשלוח לו הודעה ולמרות שזה מרחב וירטואלי זה עדיין ירגיש לי יותר טוב מאשר האפליקציה כי אני אגיב על איזה נושא עניין משותף או משהו כזה, אז זה הרבה יותר אינטימי. אבל אני ממש לא חושבת שמי שממשיכה היום להיות באפליקציות צריכה להרגיש רע עם עצמה. אני מצדיעה לנשים שממשיכות ומנסות, אני חושבת שצריך המון סבלנות, אופטימיות ואמונה בעצמך ובעולם. ובכל מקרה, שהערך שלך לא יהיה תלוי במה שגבר רנדומלי בטינדר חושב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully