מצעד הגאווה בחיפה 24.06.22. שלומי גבאי, שלומי גבאי
שלומי גבאי/שלומי גבאי

מחקר חדש: כמעט אחוז מהישראלים מגדירים עצמם כא-בינאריים

27.6.2022 / 11:57

כך עולה ממחקר של מאסטרקארד שנערך ב- 16 מדינות בעולם אשר בוחן מגמות בקרב קהילות א-בינאריות כחלק מתוכנית ה- True Name של החברה. במסגרת התוכנית כל אחת ואחד יכולים לבחור את השם והזהות שלהם בעת הנפקת כרטיס אשראי. ומה קורה באירופה?

עם מעט נתונים מחקריים זמינים אודות הקהילה הא-בינארית, מאסטרקארד ביקשה לנתח ולזהות את החוויות וההרגלים של המספר ההולך וגדל של אנשים המזדהים כא-בינאריים, או אנשים שחווים את זהותם המגדרית ו/או את הביטוי המגדרי שלהם כנמצאים מחוץ למגדר הבינארי; קטגוריות של "גבר" ו"אישה", כפי שהוגדרו על ידי GLAAD, ארגון התקשורת של LGBTQIA+.

בשנת 2019, השיקה החברה בארה"ב את תוכנית ה- True Name, אשר מאפשרת לאנשים להציג את שמם הנבחר על גבי הכרטיס שלהם. תכנית זו הושקה מתוך צורך שעלה אצל רבים מקהילת ה- LGBTQIA+ שטענו שהשם על גבי כרטיס האשראי שלהם אינו משקף את זהותם האמיתית והדבר גורם לתזכורות יומיומיות כואבות של קונפליקט בין שמם המזוהה לבין השם המופיע בכרטיסם.

מצעד הגאווה בחיפה 24.06.22. שלומי גבאי, שלומי גבאי
יש לנו לאן להתקדם/שלומי גבאי, שלומי גבאי

מאסטרקארד ערכה מחקר על אי-שוויון וחוויות מגדריות עבור אנשים א-בינאריים וביחס לאוכלוסייה הרחבה יותר ב-16 מדינות באירופה כולל בישראל ובצפון אמריקה. המחקר בדק את חוויות החיים של אנשים א-בינאריים ושל LGBTQIA+ בכל ההיבטים, כולל בבית ובעבודה, תוך כדי קניות ומפגשים חברתיים, עם מסמכי זהות ונקודות כאב אחרות, כולל רגעים של אפליה.

התוצאות בישראל מצביעות על כך כי 0.9% מהאנשים מזדהים כא-בינאריים לעומת כ- 1.4% מדור ה- Z אשר מזדהים כא-בינאריים - הנתונים הנמוכים ביותר ביחס לשאר המדינות. לפי המחקר הממוצע במדינות שנסקרו עומד 2.8% שמזדהים כא-בינאריים ועל 5.3% מדור ה- Z שמזדהים ככאלה. צ'כיה, אוסטריה וגרמניה מובילות בעולם בדור זה עם 11.4%, 9.5% ו- 9.4% בהתאמה שמעידים על עצמם ככאלה.

עוד עולה מהמחקר בישראל כי 38% מהאנשים אומרים שהם מבינים אם אנשים לא רוצים להזדהות כזכר או נקבה, 36% מהאנשים אומרים שהם מבינים אם אנשים לא רוצים שיפנו אליהם כזכר או נקבה, 37% מהאנשים ציינו כי הם מעדיפים לעבוד בחברה שבה מתקבלים אנשים א-בינאריים ו- 16% מהאנשים מעדיפים לקנות שירותים ומוצרים מחברות שמתחשבות באנשים שאינם בינאריים.

ממצאים נוספים מהמחקר מעלים כי 59% מהאנשים המזדהים כא-בינאריים אומרים שהם מרגישים לא בטוחים בזמן הקניות. 34% מציינים כי זה מעצבן אותם שהמגדר שלהם מצוין בתעודת הזהות או כרטיס האשראי, 74% של האנשים הא-בינאריים עברו בריונות, הפליה לרעה והתעללות לרבות התעללות מילולית, 63% מרגישים לא בטוחים בזמן שהם יוצאים מהבית, 51% מרגישים לא בטוחים בביתם שלהם, ו- 44% בדיכאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully