חתונה ממבט ראשון 25.6.2022. מתוך "חתונה ממבט ראשון", צילום מסך
צילום מסך/מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אילו בן ומעין היו מנסים קצת נידה: חשיבותו של ריחוק

רותי לבייב יליזרוב

עודכן לאחרונה: 1.7.2022 / 18:22

אם סינדרלה הייתה לוקחת את כל הכלות ב"חתונמי" להדרכת כלות לפני החתונה, הנושא העיקרי שהיתה מתעכבת עליו הוא להבין איך להשתמש במרחק כדי לעודד את הקרבה והאינטימיות. רותי לבייב פותרת את בעיות הזוגיות של הזוגות

חתומנו עם מנו כהן ולירון פז/מערכת Sheee

אם סינדרלה הייתה קיימת, סביר להניח שהיא הייתה לוקחת את כל הכלות ב"חתונמי" להדרכת כלות לפני החתונה, והנסיך היה עושה הדרכות לחתנים, והנושא העיקרי שהם היו מתעכבים עליו הוא להבין איך מרחק האחד מהשנייה יוצר בסופו של דבר קרבה אינטימית.

חתונה ממבט ראשון. מתוך "חתונה ממבט ראשון", צילום מסך
חייבים לריב/צילום מסך, מתוך "חתונה ממבט ראשון"

קטיה וליאור: מצליחים בגלל המרחק, אבל צריכים לריב

לפני סופ"ש הזוגות, קטיה עצבנית כי היא לא מעוניינת להגיע למפגש בעוד ליאור ממשיך לרצות אותה ולומר לה כמה הוא אוהב אותה כי הוא מאוד רוצה להגיע למפגש הזה. במפגש עצמו ליאור לא מפסיק לנשק את קטיה בכדי לשדר לשאר הזוגות שאצלם זה עובד טוב. אבל שהמתיקות הזאת לא תטעה אתכם. אצל קטיה מתעוררים ניצני התנגדות לליאור. היא מרגישה שמשהו אצלו לא טבעי, לא אמיתי, שהוא יותר מדי מחליט בשבילה החלטות מבלי לשאול אותה - כאילו הוא חי בעולם משלו והיא צריכה רק למלאשם איזו משבצת.

אם זה יוביל למריבה ביניהם שתגרום להם להשתחרר ולהגיד מה הם באמת חושבים על כל הקשר הזה, זה יהיה מצויין. אם הם לא יריבו וישאירו את הזוגיות על ניוטרל, אני לא רואה את המשך הקשר, כי קטיה היא אישה חכמה שעומדת על שלה ולא אוהבת שמוליכים אותה בעיניים עצומות, גם אם אתה הייטקיסט.

אגב, בהמשך הוא גם אומר ליתר החתנים שהוא זכה בכל הקופה כי קטיה רופאה. אז ייתכן שהאהבה שלו אליה נובעת בגלל מה שהיא ולא בגלל מי שהיא. הבעיה אצל ליאור שהוא מעט ילדותי שחי באיזו שהיא אגדה שהוא נסיך שפגש נסיכה בלונדינית ורופאה והוא מנווט את הקשר לפי צרכיו מבלי להתחשב באיך קטיה רואה את הקשר הזה.

הקשר הזה מצליח בנתיים, בעיקר כי קטיה וליאור חיים בריחוק פיזי מתמיד. מתוקף תפקידה כרופאה, קטיה עושה משמרות בבית חולים שניים- שלושה לילות בשבוע, וזה אומר שחצי שבוע הם בכלל לא נפגשים. הוא אומנם טוען שהמשמרות הארוכות שלה יכולות להוות קושי, אבל הוא לא באמת מתכוון לזה - ככל שהיא רחוקה, כך יש לו סיבה להתגעגע, לאהוב, לרצות להתקרב יותר, ואולי זו אפילו הסיבה בגללה החליט כל כך מהר שהיא האישה של חייו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חתונמי חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
פחות - הרבה פחות מאמץ/צילום מסך, קשת 12

מעין ובן: הוא מתרחק כי היא מגזימה

בצד השני של הסקאלה, מעין עובדת קשה מדי, ומרימה לבן הפקת יומולדת שלא מביישת חתונת כסף. קנתה לו מתנות, חולצות מגניבות, הכינה לו עוגה, קישטה עבורו את הדירה וסגרה להם סוויטה במלון יוקרתי. אבל כשבן נכנס הביתה וראה את כל מה שעשתה למענו, הוא עשה פרצוף. ללא ספק הוא מפחד שמעין מתאהבת בו והוא אומר למצלמה שהוא לא "סגור עליה", ועושה לה שיחה על הפער ביניהם בגלל שהיא לא "הטייפקאסט" שלו, בעיקר בהקשר של הצורה החיצונית שלה.

עכשיו אגלה לכם סוד. בשביל גבר, המתח והכיבוש חשובים, אפילו יותר מהצורה החיצונית. בחורה יכולה להיות דוגמנית על, אבל אם היא תהיה מלכתחילה מובנת מאליה ו'מתאמצת', זה יוריד לגבר. תזכרו את סיפור סינדרלה. הנסיך העדיף אותה כי היא נתנה לו סיבה לעבוד קשה עבורה - ככה הראש של הגבר עובד. אם הייתי יכולה ללחוש על אוזנה של מעין, הייתי אומרת לה לא להתאמץ בשביל בן. לקנות לו מתנה ממש קטנה ולתת לו להבין שהוא צריך להתאמץ בכדי לכבוש את ליבה, גם אם היא הכי בעניין שלו.

בהמשך, לקראת מפגש הזוגות, הם מגיעים לדני ובן אומר שמעין לא תחתוך איתו את הקשר בחיים גם אם הוא יהיה מכור לוופל לימון. אבל ברגע שמעיין העלתה מול דני את ספקות שיש לה כלפי בן, זה גרם לו להתקרב אליה ולהפסיק להתייחס אליה כאל מובנת מאליו.

חתונה ממבט ראשון 31.5.2022. מתוך "חתונה ממבט ראשון", צילום מסך
לא מוכנה שיקחו אותה כמובן מאליו/צילום מסך, מתוך "חתונה ממבט ראשון"

מאי ומשה: אוהבי אתגרים

מאי עושה את זה קצת אחרת. היא מציבה תמרור עצור גדול לבן זוגה, משה, כדי שיבין שהוא צריך להתאמץ מאוד כדי לכבוש את ליבה, כי היא לא מובנת מאליה. היא מכניסה את ריי הכלב שלה למערכת היחסים שלהם למורת רוחו של משה, היא שמה את השעונים המעוררים שלה, כשמשה מציע לה לצאת לסיבוב בכיכר רבין היא רוצה להסתובב במקום אחר בכלל.

כשהם הולכים לאכול חומוס ביפו, משה מתכנס בתוך עצמו והיא רומזת שכדאי לחזור הביתה, ואז צוחקת לו על הגלגלת הרביעית להסרת שיער שקנה. משה נעלב, מתגונן, מתעצבן מהביטול של כיכר רבין, מדבר אליה באגרסיביות וגם אומר לה את המשפט שלכל גבר יש בארסנל, מוכן לשליפה: "אני צריך זמן". אבל מאי רוצה להישאר כמו שהיא ולא לרצות אף אחד. הם רבים, ולבסוף כשהיא בוכה הוא מחבק אותה, כי הרי לזה הוא חיכה ארבעה פרקים. שמשהו יישבר אצל האישה הבלתי מתרצה הזאת, שהוא יצליח לגעת בליבה בעזרת חיבוק חם.

הפתרון: אפקט סינדרלה

המצבים שהזוגות בתוכנית 'נופלים' בהם כל הזמן מוכרים לי מאוד כיועצת זוגיות, כיוון שאחד הנושאים הכאובים שזוגות רבים מתלוננים עליהם הוא חוסר התרגשות, תשוקה שהולכת ונחלשת שגורמת לבני הזוג להשתעמם. על כך אני רוצה להתעכב, בייחוד כשבתוכנית הזאת, הזוגות לא עברו תהליך חיזור, שהוא חיוני לתחילת קשר, והחיזור קורה במהלך הקשר שנרקם ביניהם.

כזכור, סינדרלה הייתה "קשה להשגה" עבור הנסיך. היא רקדה איתו ערב שלם ובסוף ברחה לו מבלי להשאיר אף קצה חוט כמו כתובת או שם. הוא השתגע מחיפושים אחריה, ועד שמצא אותה, כבר היה משוכנע שהיא האחת והיחידה שלו. זו חוכמה פשוטה שמלווה את האנושות משחר ההיסטוריה, וראוי שגם הזוגות ב"חתונמי" יאמצו אותה.

הכותבת הינה רותי לבייב יליזרוב, יועצת זוגית ומינית, מייסדת שותפה "שעשני אישה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully