חגית קוזי. באדיבות המצולמים
באדיבות המצולמים

"הרגשתי במתחזים": הגבר שגרם לי למחוק את האפליקציות

1.7.2022 / 10:38

לכל רווקה בישראל יש אינספור סיפורי זוועה על גברים דוחים באפליקציות ההיכרויות. חלק מהן החליטו לשים לזה סוף, ואנחנו לגמרי בעד. פרויקט קיץ מיוחד: הגבר שגרם לי למחוק את האפליקציות. ז'אנר: אימה וקרינג'

שם: חגית קוזי.
גיל: 36.
מקום מגורים: רמלה.
קשר אחרון: הסתיים לפני שלושה חודשים.
אפליקציות מועדפות: אוקי-קיופיד.
סה"כ זמן באפליקציות: שנה וחצי.
סה"כ זמן בלי אפליקציות: הפסקה של חודש וחצי לפני שנה, והפסקה נוספת לשבוע וחצי שנגמרה לפני כמה ימים.

חידה: איך יכול להיות שאישה בת 36 "בילתה" עד כה זמן כולל של שנה וחצי בלבד באפליקציות? מה היא עשתה לפני השנה וחצי הזאת? איך היא הכירה?!
תשובה: היא פשוט הייתה נשואה.

אבל אל תדאגו, אפילו בזמן הקצר (יחסית להרבה אחרות ואחרים) הזה, היא הספיקה לצבור מספיק סיפורי אימה, כולל אחד מלחיץ במיוחד:

חגית התגרשה לפני כ-4 שנים, ואחרי "תקופת צינון" שבה לא ממש בער לה להיכנס לקשר חדש, החליטה שהיא בשלה לתת צ'אנס נוסף לזוגיות ונרשמה לאוקי-קיופיד. זה היה לפני כשנה וחצי, הקורונה הייתה עדיין נוכחת בחיינו, ורבים מהמשתמשים באפליקציות נמנעו ממפגשים פנים אל פנים. במובן מסוים, זאת הייתה ממש תקופת פריחה של האפליקציות כי ככל שהאופציה להיפגש הייתה לא רלוונטית, לא הייתה ברירה אלא לדבר באפליקציות ולהכיר קצת יותר. אך ככל שעבר הזמן, בחסות הקורונה ומקומות הבילוי הסגורים, התרבו ההצעות ל"מפגשים ביתיים".

חגית קוזי. באדיבות המצולמים
"שאלו אותי: אוקיי, מה את מחפשת פה? זיון ובייביסיטר לילד?"/באדיבות המצולמים

חגית, שכאמור הייתה חדשה לחלוטין בעולם האפליקציות, פחות התחברה לשינוי הזה. "אני לא מהאנשים שממהרים לפגישה. זה אולי נראה מעייף וגברים באפליקציה פחות רוצים לדבר, אבל אני רוצה להכיר לפני שאני נפגשת. לא הייתי מוכנה למצב ה"רגיל", שבו הדרישה הכביכול מקובלת - שהיא ממש לא מקובלת - היא: הרגע הכרנו, בואי תקפצי אליי", היא אומרת. "אבל ההצעות המגונות הגיעו מאוד מאוד מהר".

להפתעתה, גילתה חגית שהסטטוס שלה רק גורם להצעות כאלה להגיע מהר יותר. "יש משהו באישה גרושה שגורם לגברים לחשוב שזה מה שהיא מחפשת. הרבה פעמים אמרו לי את זה בפירוש. שאלו אותי: אוקיי, מה את מחפשת פה? זיון ובייביסיטר לילד?"

הדבר הבא אליו נחשפה חגית היה כמות השקרים: "בנאדם, אתה מחפש סטוץ? תגיד שאתה מחפש סטוץ. או נשואים שטוענים שהם בזוגיות מאפשרת - אז למה אתה מתחבא? ממי? גם שקרים על גיל יש המון. אומרים שנשים משקרות על הגיל שלהן אבל גברים? וואו, כמה הם עושים את זה".

אבל השקר הכי גדול שחגית נתקלה בו עד כה, זה שגם גרם לה למחוק את האפליקציה, היה כבר על גבול ההתחזות.

"התחלתי להתכתב עם מישהו באפליקציה, יום אחרי עברנו לוואטסאפ ואז התחלנו לדבר קצת בטלפון. הוא בדיוק היה אז בסופ"ש באילת וקבענו להיפגש כשהוא חוזר. בהתחלה שום דבר לא נראה לי יותר מדי מוזר, התמונות שלו נראו כאילו יש עליהן פילטר פה, פילטר שם, משהו שכולנו חוטאים בו, לא יותר מזה. אבל כבר בשיחה הראשונה משהו לא הסתדר לי. לפעמים כשאת שומעת קול של בנאדם את מזהה שהוא לא מתאים לאיך שהוא נראה, וזה מה שהרגשתי. שאין מצב שהקול שאני שומעת שייך לפנים האלה".

וזה השלב שהתחלת לחשוד?
"כן. משהו הרגיש לי מאוד מוזר. מאוד קריפי. התייעצתי גם עם חברה ושלחתי לה את התמונות שלו, אמרתי לה: תקשיבי, משהו מפחיד אותי, משהו נראה לי לא בסדר. אז החלטתי להתחיל לחקור. בשיחות איתו הוא מאוד התגאה בעסקים שלו ודיבר על החברה שהוא עובד בה אז התחלתי לחפש קצת עליה, כי לא מצאתי אותו ברשתות. הגעתי לסרטונים שלו ביוטיוב, עומד ומדבר, ואני שומעת שהקול אותו קול אבל הפנים - אחרות לחלוטין".

חגית קוזי. באדיבות המצולמים
"הוא העלה תמונות של עצמו, אבל מרוטשות ברמה של שינוי תווי פנים"/באדיבות המצולמים

מה זאת אומרת? הוא השתמש באפליקציה בתמונות של מישהו אחר?
"לא, הוא העלה תמונות של עצמו, אבל מרוטשות ברמה של שינוי תווי פנים. הרבה פעמים קורה שאנשים לא נראים כמו בתמונות שלהם - או שהם לא פוטוגניים במיוחד או שהתמונה ישנה, אבל עדיין רואים שזה אותו בנאדם. כאן זה פשוט היה ריטוש רצחני. פנים אחרות לגמרי. ועוד דבר מדאיג זה שכשהמשכתי לחפור והגעתי בסוף לפרופיל שלו באינסטגרם ובפייסבוק, ראיתי שבכל מקום ברשת שבו הוא מופיע, השם שלו קצת אחר. פעם זה שם משפחה שונה, פעם זה משחק בין השם הפרטי לשם המשפחה. אז כשהוא התקשר לקבוע איתי אמרתי לו שאני לא מעוניינת להמשיך וחסמתי אותו. אין לי מושג מה היה הסיפור מאחורי זה, אם הוא היה נשוי או מה הוא ניסה להסתיר, פשוט חסמתי".

ובעקבות הסיפור הזה החלטת למחוק את האפליקציה?
"יום למחרת אמרתי לעצמי: טוב, תקשיבי, זה כבר נהיה מסוכן. התחלתי להריץ תרחישים בראש - מה היה קורה אם היינו נפגשים, למה הייתי נכנסת. זה מעבר לזה שלא מוצא חן בעינייך פתאום איך שהבנאדם נראה. זה לחשוב איזה בנאדם מסוגל לשקר ברמה כזאת, כמה זה מסוכן. מי שמשקר לגבי דבר כזה יכול לשקר לגבי הכל".

סוטים, פושעים, מתחזים - אפשר לפגוש כאלה גם מחוץ לאפליקציות. אז למה למחוק אותן?
"כי באפליקציות זה הרבה יותר קל. כמה קל לבנאדם ליצור באפליקציה מציאות אחרת. כשאת פוגשת בנאדם בחוץ - הרי איפה פוגשים אנשים? במקומות בילוי, עם חברים, בעבודה, דרך מכרים שיודעים לספר עליהם - את רואה את הסביבה. באפליקציות את לא יודעת כלום. כל אחד יכול להגיד מה שהוא רוצה ומסתבר שגם להיראות איך שהוא רוצה. אז מה אמיתי פה? הכל מרגיש מזויף וגם מסוכן. את לא יודעת אילו כוונות יכולות להיות למישהו שעושה דבר כזה".

חגית ויתרה על האפליקציה למשך חודש וחצי ואז החליטה לחזור אליה שוב, בעיקר מתוך הכרח. בכל זאת, האפליקציות הן הדרך הנפוצה ביותר להכיר כיום. מהר מאוד אחרי שחזרה היא זכתה לחוויה מתקנת והכירה דרך האפליקציה את מי שהפך להיות הקשר האחרון שלה. "זה היה קשר טוב עם כוונות התחלתיות טובות, בסוף זה פשוט לא הסתדר".

עשית משהו אחרת אחרי שחזרת לאפליקציה?
"כן, למדתי מאוד להקשיב לבטן שלי. וגם החלטתי שיש לי חוק - אני לא נפגשת עם אף אחד בלי לעשות קודם שיחת וידאו. כל היכרות באפליקציה שרציתי להתקדם איתה, ביקשתי לעשות שיחת וידאו. אז חלק שיתפו פעולה, חלק לא, ומי שלא - אז לא".

חגית קוזי. באדיבות המצולמים
"ביטלתי את ההתראות, החלטתי שכשיהיה לי נוח אני אפתח אותה, בלי להיות באטרף"/באדיבות המצולמים

אחרי סיום הקשר, לפני כשלושה חודשים, חזרה חגית אל האפליקציה, אך בעקבות המחאה של קבוצת "מחליקות שמאלה" שעליה סיפרנו בכתבה הקודמת בסדרה, היא מחקה את האפליקציה שוב, הפעם למשך כשבוע וחצי בלבד. "החזרתי אותה שוב לפני כמה ימים, אבל ברגוע. משהו בשבוע וחצי הפסקה הזה ממש איזן אותי. ביטלתי את ההתראות, החלטתי שכשיהיה לי נוח אני אפתח אותה, בלי להיות באטרף של להיכנס ולהגיב. למתן את זה. האפליקציה שם אבל היא ברקע".

אנחנו, כאמור, לגמרי בעד ההשתחררות מכבלי האפליקציות, ומבחינתנו כל מקום הוא אופציה להיכרות חדשה ומרגשת - אפילו אנחנו! ולכן, לכבוד הקיץ שהגיע, החלטנו לפתוח פינת שידוכים אלטרנטיבית ולאפשר לכם, גברים פנויים ואיכותיים, ליצור קשר עם חגית:

מה את בעצם מחפשת בגבר?
"קודם כל - יציבות נפשית. שיבוא ממקום שהוא יודע מה הוא רוצה ושהדבר הזה זה בעצם זוגיות, משפחה. לא קשרים פתוחים, לא להנות מכל העולמות וההזדמנויות, מישהו שרוצה להתחייב ולא מפחד ממחויבות. כל השאר - אני לא מגדירה מראש. זה עניין של משיכה, רגש, השקפת עולם זהה. אני לא שוללת רווקים, אם הם מתחברים לסטטוס שלי (גרושה +ילד), אין לי צ'ק ליסט או "רשימת קניות", אבל מה שחייב להיות זה היכולת והמוכנות הנפשית למחויבות".

רוצים לפנות לחגית? (פניות מכבדות וכנות בלבד, תיזהרו להיות קריפים כי אז יהיה לכם עסק איתנו!)
פייסבוק
אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully