זונה. ראובן קסטרו
ראובן קסטרו

"אתן מכירות אותי מהטלויזיה והרדיו, ולא הייתן מנחשות שאני קורבן"

מישהי שאתן מכירות

עודכן לאחרונה: 6.7.2022 / 16:49

"אחרי שנפרדנו נודע לי שאני רחוקה מלהיות האישה היחידה שהיא קורבן של מערכת יחסים זוגית כזאת. אלימות כלכלית היא אלימות, שאת הסימנים הכחולים שלה רואים בחשבון הבנק." מישהי שאתן מכירות מדברת על העשור הכי כואב בחיים שלה

אין מחיר לחופש. את המשפט הזה מכירים באמת שני סוגי אנשים: אסיר שישב בכלא ואישה שיצאה מקשר זוגי כובל. מעולם לא ישבתי בכלא, אבל אני האישה הזאת.

אתן מכירות אותי. אני לא מאוד מפורסמת, אבל מופיעה פה ושם בטלויזיה, שומעים אותי ברדיו, קוראים עלי בעיתון. השם שלי מוכר. אני נציגותית, אני משכילה, אני מוכשרת, אני יצירתית וכן, אני בטוחה בעצמי. אני האישה הזאת, שאתן מסתכלות עליה ומהנהנות לשלום. אני מחייכת אליכן ומהנהנת בחזרה. לפעמים אנחנו מפטפטות. על הילדים, על החיים או בכלל. אני אמא, אני פעילה בקהילה שלי, אני מתנדבת ואני תורמת.

אבל אף אחת מכן לא יכולה לשער בנפשה, שבעלי לשעבר התייחס אלי כמו אל הכספומט שלו.
אף אחת מכן לא יכולה לדמיין, שבעלי לקח כל שקל שהרווחתי בעבודה קשה ועשה בו כבשלו.
אני לא מאשימה אף אחת. אני אפילו לא מאשימה את עצמי. זאת מהסיבה הפשוטה, שתוך כדי מערכת יחסים, אפילו אני לא ידעתי שבעלי נוהג כלפי באלימות כלכלית.

הוא מעולם לא היכה אותי. לפעמים צעק, לעתים קילל, מדי שבוע ערך איתי שיחת "יחסינו לאן", ותמיד הטיח שאני לא מרוויחה מספיק, שאני לא עובדת מספיק, שאני עצלנית, שאני "לא אוהבת לעבוד", וכמה כסף שלא הבאתי הביתה, זה תמיד לא היה די. אבל בכל פעם בה הצעתי יוזמה כלכלית חדשה, הוא הרג אותה בו-במקום. ובכל זאת, תמיד היה זה הוא שהחליט מה עושים בכסף ולאן הוא מנותב.

גבר מתעלל. ShutterStock
"אפילו אני לא ידעתי שבעלי נוהג כלפי באלימות כלכלית"/ShutterStock

בעלי לשעבר דרש את הסיסמה לחשבון הבנק הפרטי שלי, זה שלא היה לו בו חלק. הוא האשים אותי שאני מסתירה ממנו כספים ומבריחה אותם, עבר בדקדקנות על טבלאות האקסל של ההכנסות שלי, "ביקר" בחשבון הבנק הפרטי שלי וחיפש את כל ההוכחות למעילות כספיות שהיו פרי דמיונו המפותח.

במשך יותר מעשור הפכתי מפרח מלבלב לשתיל נבול ומכווץ, שנתון למרותו של גבר שטען שהוא אוהב אותי. היום אני יודעת שבעלי לשעבר לקח ברצינות את המילה "בעל". הוא האמין באמת ובתמים שהוא הבעלים שלי ושהגוף שלי, הנשמה שלי וחשבון הבנק שלי שייכים לו.

היה זה רק אחרי שנפרדנו, שהבנתי את שעבר עלי. הדמעות היחידות שבכיתי מאז הפרידה, היו על עצמי. על העיוורון בו לקיתי. אני אישה נאורה. אני אישה חכמה. הצרה היא שהאמנתי שכך מתנהלת מערכת משפחתית, שאלה יחסים נורמליים בין בני זוג.

אחרי שנפרדנו נודע לי שאני רחוקה מלהיות האישה היחידה שהיא קורבן של מערכת יחסים זוגית כזאת. אלימות כלכלית היא אלימות, שאת הסימנים הכחולים שלה רואים בחשבון הבנק.

אנחנו פרופסוריות, מנכ"ליות של חברות, עורכות דין, רופאות, מנהלות שיווק, וטרינריות, מנהלות חשבונות, קופאיות בסופרמרקט, בנקאיות, לבורנטיות, מוכרות בבוטיקים, קוסמטיקאיות, רוקחות, בלניות. אנחנו יכולות להיות כל אחת שעוברת מולכן ברחוב, אמא שלכן, אחותכן, בת הדודה שלכן, גיסתכן, חברה שלכן, קולגה. אני יכולה להיות את. את יכולה להיות אני.

אם זאת את, או מישהי שאת מכירה שמתמודדת עם מערכת יחסים מתעללת - דעו לכן שאפשר לצאת מזה. יש מה לעשות. אל תישארו לבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully