אנה גלפמן. באדיבות המצולמים
באדיבות המצולמים

"אני ואשתי מחפשים זוגיות": הגבר שגרם לי למחוק את האפליקציות

8.7.2022 / 10:56

לכל רווקה בישראל יש אינספור סיפורי זוועה על גברים דוחים באפליקציות ההיכרויות. חלק מהן החליטו לשים לזה סוף, ואנחנו לגמרי בעד. פרק שלישי בפרויקט הקיץ: הגבר שגרם לי למחוק את האפליקציות. ז'אנר: אימה וקרינג'

שם: אנה גלפמן

גיל: 32

מקום מגורים: רמת גן

קשר אחרון: הסתיים לפני חודש וחצי

אפליקציות מועדפות: באמבל

סה"כ זמן באפליקציות: "נטו, אם נוריד את הקשרים שהיו לי - משהו כמו 6 שנים"

סה"כ זמן בלי אפליקציות: חודשיים-שלושה

בשבוע שעבר הבנו שגם פרק זמן של שנה וחצי בלבד באפליקציה יכול לספק סיפורי אימה לחיים שלמים. תארו לכם, אם ככה, כמה סיפורים יש לאנה, שמרגישה שהיא נמצאת באפליקציות מאז ומתמיד:

"לא מזמן התכתבתי עם מישהו", היא מספרת תוך דפדוף בצילומי מסך ששמרה, "ביקשתי ממנו שיספר לי קצת על עצמו, זה היה אולי המשפט השלישי שהחלפנו, והוא כותב לי: "מנהל בעולם המסעדנות בהווה, מכור למין ואלכוהול. עוד משהו?" - מקסים! או מישהו אחר ששאלתי אותו מה הוא מחפש והוא ענה: "בחורה חמה ומינית". אני מאוד אוהבת את זה - שהם רוצים התחייבות מראש לאיך את הולכת להיות איתם. היה גם את ההוא שפתח שני פרופילים עם אותה תמונה, כל פעם עם שם וגיל אחרים, ועשה לי סווייפ משניהם, ואפילו בחו"ל - יצא לי פעם להכיר ריאן ריינולדס שקוראים לו חואן בן 35. זה ממש כיף".

אבל מאחורי ההומור והציניות - מנגנונים שכל משתמשת אפליקציות מנוסה יודעת לאמץ לטובתה כדי לצלוח את הזוועות - יש כאב גדול. "התחושה היא שאנשים מבזבזים לי את הזמן. לא מכבדים ופשוט לא רציניים. מאוד קשה למצוא מישהו שיתנהג אלייך בכבוד, מאוד קשה למצוא מישהו שהוא פשוט מנומס. אני לא מעוניינת לדבר בצ'אט הראשון על הצבע של החוטיני שלי ועל האם אני בחורה מינית או לא. זה לא מתאים הדברים האלה. פשוט לא. גם אם את מחפשת רק סטוץ, את לא רוצה את זה בצורה כזאת, זה מרגיש מגעיל. אבל אנשים לא באמת רציניים, משעמם להם והם באפליקציה בשביל הפאן, וזה נהיה מסחרה מגעילה. זה מתסכל אותי", היא אומרת, "אני מדברת על זה וזה מתסכל אותי. כי זה כאב אמיתי, והוא משותף להמון אנשים".

ההחלטה של אנה למחוק את האפליקציות התחילה להתגבש אחרי היכרות שהתחילה בצורה הכי טובה שיכולה להיות. אנה, שגרה אז במודיעין, קיבלה מאצ' באפליקציה עם גבר שנמצא קילומטר וחצי ממנה. הם התחילו להתכתב, התברר שהוא גרוש ואב לילד שבכלל גר בחיפה והגיע עם הילד לבקר את ההורים, אבל השיחה הייתה כל כך טובה שהם החליטו לפנות שעה וחצי אחר הצהריים ולהיפגש לדייט קליל.

"זה היה דייט מדהים, כזה שמשאיר טעם של עוד. הכימיה הייתה מעולה, הוא היה חתיך, פשוט היה לנו כיף. מיד אחרי הדייט עוד המשכנו להתכתב, הוא חזר לחיפה והחזיר את הילד לגרושתו ופתאום אמרתי לו: "אתה יודע מה? בא לי להיות משוגעת. בוא נמשיך את הדייט, אני אבוא לחיפה". ככה, באותו יום. לפעמים יש כזאת כימיה שאת פשוט זורמת עם זה, למה לא. נסעתי והיה ערב מושלם, נעים, בלי שום דבר מיני חוץ מנשיקה, ובלילה חזרתי הביתה".

אנה גלפמן. באדיבות המצולמים
אנה גלפמן/באדיבות המצולמים

היום המושלם עם הבחור המושלם הפך לשבוע מושלם שבו הם לא מפסיקים לדבר, והוא אפילו הגיע אליה עם מזוודה קטנה ונשאר אצלה במשך כמה ימים רצופים. אחרי כמה וכמה דייטים הזויים שהיו לה מאז הקשר הקודם, אנה סופסוף הצליחה לראות פוטנציאל אמיתי, התחילה להאמין שזה באמת יכול לקרות, אבל אז -

"זה היה ביום שישי בצהריים, ממש אחרי שבוע, התעוררתי משנ"צ וראיתי שהוא לא לידי. יצאתי לסלון - הוא בוכה. מפה לשם, מתברר שהייתה לו לא מזמן איזו התמוטטות עצבים, הוא עדיין במקום מאוד רעוע ולא באמת מוכן רגשית, והוא חושב שהוא צריך לחזור לטיפול בחיפה ולא יודע כמה נוכל להתראות. זהו, ככה זה נגמר. בכיתי הרבה, אני לא אשקר. כבר התחלתי לפתח איזושהי תקווה ופתאום זה התפוצץ לי בפנים. הרבה אנשים לא יודעים מה הם רוצים ומוכרים כל מיני חלומות. אומרים שהם פנויים לקשר כשהם ממש לא. עבורי, זה היה סיפור אחד יותר מדי. אמרתי: די, אין לי כבר כוח".

על אף האכזבה, אנה החליטה שהיא עדיין לא מתייאשת. זמן מה לאחר ההיכרות הנ"ל היא הכירה גבר אחר באפליקציה, וגם כאן ההתחלה נראתה מבטיחה. מכירות את ההיכרויות האלה שאתם מדברים שבוע שלם וזה מרגיש כל כך בנוח שאתם כבר מלווים את החיים אחד של השני ומגיעים לשיחות על הדברים הכי יומיומיים שיש? לדוגמה - כשמכונת הכביסה של סבתא של אנה התקלקלה והיא הלכה לנסות לתקן לה אותה, הבחור מהאפליקציה תמך מרחוק והנחה אותה מה ואיך לעשות. מרגיש הכי בעניין, לא? ממש marriage material. אבל אז (לא תאמינו כמה זה נכון) -

"אחרי שבוע של שיחות רצינו לקבוע דייט ראשון, ופתאום הוא אומר לי: "יש משהו שחשוב שתדעי לפני שאנחנו נפגשים - אני בנישואים פתוחים". הוא שולח לי תמונה של שניהם וממשיך: "אנחנו נשמח להכיר אותך. אנחנו לא מחפשים סטוץ אלא זוגיות עם מישהי". הייתי בשוק. אולי תגיד את זה בהתחלה ולא אחרי שבוע של שיחות? או שניסית לקנות אותי עם הצ'ארם שלך? מזל שלפחות הוא עשה את זה לפני הדייט, את מבינה לאיזה רמה הגענו? שאני מודה על זה שאיזה דוש בזבז לי פחות זמן ממה שהוא היה יכול".

איך הגבת?
"פשוט חסמתי, מחקתי וכמובן שדיווחתי על הפרופיל שלו לאפליקציה. אחרי זה ראיתי גם את הפרופיל של אשתו ודיווחתי גם עליה. הם מציגים מצג שווא, כותבים שהם סינגל אבל הם לא. ואחרי שני המקרים האלה אמרתי: טוב. אני צריכה קצת שקט מהאפליקציות".

בסך הכל היית משהו כמו חודשיים או שלושה בלי אפליקציות, איך זה הרגיש?
"אף פעם לא חשבתי שהאפליקציות הן הדרך היחידה להכיר. גם כשאני משתמשת בהן, אני תמיד מארגנת מפגשים פיזיים של רווקים-רווקות, פעם בשבוע בערך, כתחביב - מפגש אצלי בבית, מפגש ים, סרט. אני גם נמצאת בהמון קבוצות פייסבוק ככה שאני בצורה מאוד אקטיבית גם מכירה בעצמי וגם מפגישה אנשים. מייצרת לעצמי ולאחרים את ההזדמנויות להכיר. אז בתקופה הזאת פשוט ארגנתי המון מפגשים, כמויות של 50 איש אפילו במפגש. אני מאוד נהנית מזה. אבל בסוף החלטתי לחזור לאפליקציות כי אין מה לעשות, סטטיסטית ככה מכירים יותר".

הסטטיסטיקה אכן הוכיחה את עצמה וסווייפ ימינה בעקבות פרופיל שמצא חן בעיניה הוביל את אנה להיכרות נוספת, הפעם באמת טובה, עם גבר מהסוג שעליו כל אישה באפליקציות חולמת - כזה שמתקשר, שואל שאלות (!), מראה נכונות לדבר, למען השם. מההיכרות הזאת, בניגוד לאחרות, יצא גם קשר אמיתי, שאמנם הסתיים אחרי כשנה וחצי, אבל השניים הפכו משותפים רומנטיים לשותפים עסקיים והחליטו לקחת את כל הקושי והסבל ששניהם חוו באפליקציות, ולפתח - איך לא - אפליקציית היכרויות חדשה.

האפליקציה, שנקראת CR8 (קריאייט), הושקה ממש לאחרונה ופועלת כרגע במתכונת invite only - "את לא יכולה להיכנס בלי שחבר מזמין אותך או בלי שאת מקבלת מאיתנו קוד מיוחד. לכל חבר באפליקציה יש גם כמות מוגבלת של חברים שהוא יכול להזמין, כדי שכל אחד יחשוב פעמיים את מי הוא מצרף וככה יהיו פחות ווירדוז", היא אומרת, "הגישה שלי היא שאני לא מאשימה את האפליקציות, אני מאשימה את האנשים, אבל האפליקציות צריכות לייצר את התנאים שימנעו אי הבנות. הן צריכות לספק מספיק מידע כדי לתת למשתמשים מרחב מוגן. אם אתה חייב למלא מה הסטטוס שלך ומה אתה מחפש - אין לך לאן לברוח. אחרת עולים על השקר שלך. ולשקר זה כבר לא להחסיר מידע. אלה שאלות מהותיות שאין אותן במקומות אחרים ובכוונה הוספתי אותן כי אני באה מהכאב הזה של חוסר השקיפות. אני רוצה שנהיה שקופים ואז, בתקווה, נמנע כמה שיותר כאבי לב".

מה עוד אתם עושים אחרת באפליקציה שלכם?
"קודם כל יש לנו מנגנון שסורק את התמונה ולא מאפשר להעלות תמונה שהיא לא תמונת פנים או עם משקפי שמש וכו'. בנוסף, יש לנו פיצ'ר שמאפשר לך ליצור את דייט חלומותייך: את מגדירה יום שאת פנויה בו, תאריך ושעה, את העיר שבה את רוצה להיפגש ואת הפעילות שאת רוצה לעשות - לצאת לרקוד, לשבת בבר, דייט בחוף וכו'. כשגבר ייכנס לאפליקציה ויעשה בראוזינג של דייטים לפי התאריך שנוח גם לו, הוא יראה מה נשים יצרו, ייכנס לפרופילים שלהן ויוכל להתחיל איתן שיחה כשהם כבר מלכתחילה מסכימים ומכוונים לדייט מסוים. זה מונע אכזבות, אי הבנות ובזבוז זמן לשני הצדדים. ובעוד שלדייטים של אחרים את יכולה להצטרף בלי הגבלה, מספר הדייטים שאת יכולה ליצור בעצמך בחודש הוא מוגבל, כדי שבאמת תתייחסי לזה ברצינות. כרגע אנחנו גם מפתחים פיצ'ר שנקרא דוש בלוקר - שאוסף ססטיסטיקות של בלוק או unmatch למשתמשים כדי להתריע על משתמשים עם אחוז גבוה של נתונים כאלה ולאפשר לך להימנע מאינטראקציה איתם".

כיום, כאמור, אנה רווקה מאושרת, שפנויה להיכרויות גם דרך האפליקציה שפיתחה בעצמה עם האקס ("אנחנו כבר לא ביחד אבל לפחות שנינו עכשיו יכולים לחפש באפליקציה שלנו"), גם דרך המפגשים שהיא מארגנת, וגם דרכנו - עם שובה של פינת השידוכים האלטרנטיבית והמצליחה:

מה את מחפשת בגבר?
"רצוי מישהו סביב הגילאים 30-40, לא משנה לי גובה, אני 1.58 מ' אז זה ממש לא חשוב לי. מה שכתוב בפרופיל שלי זה שאני מחפשת עוד מוח לפנטזיית פינקי והמוח שלי - מישהו לכבוש איתו את העולם ביום ולעשות בינג' על נטפליקס בלילה. זה הכי חשוב לי. שיש לו חלומות, שאיפות, שיש לו עניין בחיים, שלא משעמם לנו ביחד ושכל יום הוא הרפתקה. ומישהו מנומס, הלוואי".
רוצים לפנות לאנה? (בנימוס!)

פייסבוק

אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully