גיף של היפנוזה. Giphy
Giphy

כן, זה דבר - ככה עובדת היפנוזה מינית

2.9.2022 / 15:42

אנשים רבים סובלים מחשק מיני ירוד, מחרדות שמשפיעות על תפקודם במיטה, או סתם רוצים להיפתח ולגלות הנאות חדשות. יש פרקטיקה שיכולה להועיל - להקל על פחדים, לפתור הרגלים רעים, לרפא חרדה, ולעזור לשפר את יחסי המין. היפנוזה מינית, קווים לדמותה

רוב הסיכויים ששמעתם על היפנוזה בעבר, רוב הסיכויים שלא התנסיתם בה בעצמכם, ושאתם מקשרים את המושג לפעלולי בידור וסרטי מתח. צר לנו לאכזב, אבל המציאות שונה מאד - במציאות, היפנוזה אמיתית יכולה להיות מועילה בצורה בלתי רגילה, להקל על פחדים, לפתור הרגלים רעים, לרפא חרדה, וכן - אפילו לעזור לשפר את יחסי המין. למעשה, היפנוזה אירוטית עשויה להיות המפתח לחשיפה של פוטנציאל אחר לגמרי - וכפי הנראה אף עמוק יותר, למיניות העמוקה שחבויה בכם.

לדברי טטיאנה דיאצ'נקו, מטפלת מינית, היפנוזה אירוטית יכולה "להגביר את החשק המיני, הרגשות, והתגובות המיניות, ולהעצים אותם פי כמה". הצורה הספציפית הזו של היפנוזה יכולה גם לעזור לאנשים להגיע למטרות מיניות שהתקשו להגיע אליהם בעצמם, נשים עם קושי לחוות אורגזמה, גברים עם שפיכה מהירה מדי, ואפילו לעזור במצבים רפואיים כמו ויגיניסמוס ואבדן חשק.

נניח, למשל, אתה מתקשה להתחבר עם בן/בת הזוג שלך במהלך יחסי מין. היפנוזה אירוטית יכולה לעזורגם לאנשים שקשה להם להיפתח או אפילו לאלה שמנסים להתגבר על טראומה מינית, או פשוט (וזה גם מצוין) להפוך את הסקס למהנה יותר באופן כללי. דיאצ'נקו מסבירה כי היפנוזה מינית יכולה: "להגביר את הרגישות והמודעות למגע, לשפר פנטזיות, לעזור לכם להיפתח לפטיש חדש או ליהנות מחוויה של תחושה מינית שנחשבת לטאבו".

קראתם נכון - ניתן להשתמש בהיפנוזה אירוטית גם במשחקי קינק. בשימוש ב-BDSM, היפנוזה מינית מקושרת בדרך כלל למשחק בין דומיננטי לכנוע, כאשר אדם אחד מהפנט והשני מהופנט. סוג ספציפי זה של היפנוזה ארוטית מגיע עם כל הכללים וההנחיות של BDSM, כגון חוזים, מילים בטוחות וגבולות; היפוזה מינית היא תחום שמתפתח במהירות בארה"ב, ומתרבים הזוגות שמזמינים מטפל מיני מוסמך שיעשה זאת בתשלום. יש הטוענים שאפשר למעשה ללמוד להפנט את בן הזוג שלך (בהסכמה, כמובן).

טיפול פסיכולוגי. ShutterStock
אחרי שהמטופל מגיע למצב של רגיעה, העכבות מתחילות להיטשטש/ShutterStock

היפנוזה אירוטית בהחלט עובדת, אבל יש קאץ' - אדם צריך לפתוח את עצמו לחוויה אחרת זה עלול לא לעבוד. בדומה להיפנוזה רגילה, גם כאן יש מטפל שמדריך אתכם למצב של רגיעה מוחלטת בזמן שאתם לומדים את צורת הנשימה הנכונה.

בשלב הבא, אחרי שהמוח עובר למצב של "גלי אלפא", המהפנט יעביר תרחיש, שאותו תוכל לקבל בלב שלם, לאחר שהסכמתם על התנהלות, מילות ביטחון, וגבולות. לדוגמה, אם הלכתם לטפל בחשק מיני ירוד, מהפנט ארוטי עוזר לכם להיכנס לטראנס שיגרום לכם להרגיש מגורים יותר, כמובן ללא מגע מצידו.

אחרי שהמטופל מגיע למצב של רגיעה, העכבות מתחילות להיטשטש - המודעות העצמית, שהיא מה שגורם לנו להיות סגורים ושיפוטיים כלפי עצמנו ובכלל - נמסה לאט לאט, ועכשיו, כשהשומר שלנו מושבת, כנראה שנצליח לחוות דברים שמנענו מעצמנו לנסות, ואולי אפילו להבין את הרצונות שלנו כפי שמעולם לא הבנו, כי הבושה במצב תודעה רגיל, מנעה את העיסוק בכך מכל וכל.

במצב שבו ההיפנוזה מיועדת לעזור במקרים של טראומה מינית, הדברים יהיו קצת שונים. בזמן ההיפנוזה איש המקצוע עשוי להחזיר את המטופל לרגעים שהובילו לטראומה בזמן שהוא דואג לספק תחושה פיזית של נוחות וביטחון. אם למשל מדובר בזיכרון שהודחק - היפנוזה יכולה לעזור לפתוח אותו. במהלך הטיפול, תוכלו לעבוד על הבעיות בזמן אמת וללמוד מנגנוני התמודדות שונים כדי שתוכלו, בסופו של דבר להפקיד בין העבר להווה, ולהתקדם.

טיפול פסיכולוגי. ShutterStock
להתגברות על הפרעות בתפקוד המיני או טראומה מינית, מהפנט רגיל גם יכול לעזור/ShutterStock

איך מתחילים?

ראשית, בררו עם עצמכם מהן המטרות המיניות שלכם. אם מטרת ההיפנוזה היא לחקור תשוקות מיניות, מהפנט מיני הוא מה שאתם צריכים לחפש. אם הטיפול מיועד להתגברות על הפרעות בתפקוד המיני או טראומה מינית, מהפנט רגיל גם יכול לעזור. לוק צ'או, מהפנט ומדריך ב-The Morpheus Clinic for Hypnosis בטורונטו, מוסיף שכדאי למצוא מהפנט שאתה סומך עליו למרגיש בנוח בידיים שלו ולסמוך על כך שלא ינצלו אותך לרעה במצב החשוף הזה.

קהילת ההיפנוזה האירוטית היא עדיין לא קהילה ציבורית אפילו בארה"ב, ולכן עשוי להיות מאתגר למצוא מומחה שסומכים עליו ומרגישים איתו בנוח מההתחלה, ובדיוק כמו עם כל איש מקצוע אחר בבריאות הנפש, חובה לוודא שהם מוסמכים ושיש להם את האישורים הנכונים, כולל הפניות, לקוחות קודמים, הסמכה, רישיון וכולי. בנוסף, ממליצה קריצ'נקו לסמוך על התחושות שלנו "אם אתם מרגישים אי נוחות כלשהי בפגישה, תמצאו מישהו אחר" היא מסבירה, ומוסיפה כי "אם הוא איש מקצוע אמיתי, לא תהיה לו/לה בעיה לענות על כמה שאלות שיש לכם".

אחרי שמצאתם את המטפל הנכון, אתם צריכים להציב מראש גבולות ברורים - שיחה יסודית על מה שגורם לכם להרגיש בנוח או לא בנוח היא קריטית - למרות שרוב המהפנטים שעובדים עם טראומה, ו/או מיניות לא יגעו בך, אפשר לעגן את זה בהסכם, ובימנו - אולי אף רצוי. אם למשל החלטתם שלא לחקור טראומה או מעשה מיני מסוים, בעל המקצוע מחוייב להתחשב ברצונותיך ולהתרחק מאיזורים רגישים מדי.

לתת למישהו להפנט אתכם, בין אם הוא איש מקצוע או בן/בת זוג או שותף, זו רמה אחרת של אמון. אם אתם לא יכולים לסמוך במאה אחוז על הצד מהפנט - אל תעשו את זה עד שתרגישו מוכנים. "בדיוק כמו בכל הצורות של משחק בחדר השינה, זה אמור להיות כיף", אומר צ'או " ועם השותף הנכון, זה יכול להיות מאד מרגיע ומשחרר."

היפנוזה אירוטית לא מתאימה לכולם, ויש עוד המון דברים שאפשר לעשות כדי להרחיב את גבולות ההנאה המינית. אבל אם יש לכם סבלנות ואתם סקרנים לגלות עוד על צדדים נסתרים שאולי קיימים בכם - להיפנוזה אירוטית יכולות להיות תוצאות מפתיעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully