דור מיכה, עומר אצילי. דורון שיינר, אתר רשמי
אתר רשמי/דורון שיינר

אין בעולם אקונומיקה שתלבין את מיכה ואצילי

המילים שתקתקו בלהט הפנטזיות המיניות והיחס שלהם כלפי הבחורות הצעירות מדברים בעד עצמם - אין כאן גרסה כנגד גרסה. חברה בריאה צריכה להוקיע את הנצלנים ולהקיא אותם החוצה. כל עוד זה לא קורה, הכתם הוא עליהם ועל הקבוצות שלהם. דעה

ההתכתבות בין דור מיכה לבין עומר אצילי/מתוך רשת 13

פרשת הניצול המיני הבוטה מצד הכדורגלנים עומר אצילי ודור מיכה, היא אחת מהפרשות המבחילות שנחשפו בספורט הישראלי. הכול פרוש על צג הסלולר - שחור על גבי לבן, ומראה את ההתנהלות מעוררת הקבס של שני טאלנטים שלבשו את מדי נבחרת ישראל.

המילים שהם תקתקו בלהט הפנטזיות המיניות שלהם והיחס שלהם כלפי הבחורות הצעירות מדברים בעד עצמם - אין כאן גרסה כנגד גרסה או מילה כנגד מילה - אלא התכתבויות חד משמעיות המעידות ששני שחקנים אלו איבדו צלם אנוש. ההתייחסות שלהם לצעירות, שבוודאי היו מאוד נרגשות לקראת הבילוי המשותף עם כוכבי העל, מעוררת כעס ומחייבת נקיטת צעדים חד משמעיים: הוקעה והקאה של שני השחקנים האלו מהכדורגל הישראלי.

דור מיכה, עומר אצילי. דורון שיינר, אתר רשמי
דברים לא נבחנים רק בצד הפלילי. מיכה ואצילי/אתר רשמי, דורון שיינר

"ערב של שמחות, רוצים להתרסק", אומר מיכה לאצילי, בלי לחשוב לרגע אחד שמה שהוא עושה מרסק נשמות צעירות. אבל שני השחקנים מרוכזים אך ורק בלספק את צרכיהם, ומעבר לכך שום דבר לא מעניין אותם.

מיכה כותב כי "הן רק עוד חודש בנות 18" ותוהה "מה אומרת החוקה?". אצילי מתייחס לגיל של אחת הנערות כשהוא מבקש לברר האם גיל 16 הוא מבוגר מספיק מבחינת חוק ההסכמה. "אני שואל כי רק השבוע היה לה" - כלומר, בניגוד לשקרים שהם פיזרו בעבר כאשר התפוצצה הפרשה בפעם הראשונה - ברור לחלוטין שהם היו מודעים היטב לגיל הבנות ולסוגיית החוקיות של מעשיהם.

מיכה ואצילי מסכימים ביניהם "שזה בא בקלות מדי. זה מוריד מהריגוש", ומביעים אכזבה מהעניין. אולי אם אחת מהצעירות הייתה מתנגדת היה להם מאתגר יותר - כמו לכבוש גול במשחק או לנצח בקרב. אבל אצילי ומיכה לא רואים לרגע שיש כאן שתי נערות, מרוגשות, שהגיעו לבילוי. זה פשוט לא מעניין.

נכון, החקירה הפלילית נסגרה בעבר מחוסר אשמה, אבל אי אפשר להמשיך ולהיתלות אך ורק ברף הפלילי. הפרסומים שחשפו התנהלות אנושית בזויה שמכתימה באופן עמוק את הנבחרת הלאומית כמו גם את מכבי חיפה והפועל באר שבע. כל האקונומיקה שבעולם לא תנקה את אצילי ואת מיכה וגם לא את הקבוצות שלהם. העובדה שהם ניצלו את מעמדם הציבורי באופן כה מחפיר מחייבת את סילוקם מהספורט בישראל. לא פחות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ההתכתבות בין דור מיכה לבין עומר אצילי. צילום מסך, אתר רשמי
התכתבות מבישה שאמורה לזעזע את החברה הישראלית/אתר רשמי, צילום מסך

כל מי שפעילה במרכזי הסיוע מכירה לעומק את ההשלכות הקשות של הפגיעה המינית. אנחנו נפגשות עם אלפי נשים, אשר עברו חוויות של ניצול ופגיעה בילדות, ורק כאשר בגרו, לא פעם אחרי שנים רבות, הן עיכלו את מה שקרה, ולא פעם ממשיכות לשלם את מחיר הניצול עוד שנים ארוכות.

בואו ונקדיש מחשבה לאותן צעירות שנחשפו לשיח אודותן בתכתובות הוואטסאפ של הכדורגלנים. לא רק שנפגעו מהמעשים הקשים, אלא עברו שיימינג ברשתות חברתיות וביזוי מצד האוהדים בהיותן נערות בעודן חובשות את ספסל הלימודים. תדמיינו איך הן מרגישות היום, כאשר הן נחשפות לתכתובות שהריצו ביניהם השחקנים, שרצו "להתרסק" עליהם. את הפצע הנפשי הצעירות הללו עוד יישאו זמן רב.

כל המצקצקים שממשיכים לתמוך באצילי, מיכה וכשכמותם - תפסיקו להיות חלק מתרבות האונס, תפסיקו לצופף שורות מול הפוגעים. אם אתם רוצים לגדל בנים ובנות בחברה בריאה ומגינה, תוקיעו את הנצלנים, המסרסרים והפוגעים ותקיאו אותם החוצה.

הכותבת היא מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully