פרידה. ShutterStock
ShutterStock

להתגרש מנרקיסיסט: שבעה מדורי גיהינום

בשיתוף עו"ד דרור ענבר

7.8.2022 / 10:24

החיים איתם קשים והגירושים בלתי אפשריים ועדיין עדיף להיפרד מהם ולא להישאר יחד. המזל הגדול הוא שגם לרע מכל ניתן להתכונן

פרידה. ShutterStock
הגירושים מנרקיסיסט הם שדה קרב ועליכם להכין את עצמכם למסע ארוך/ShutterStock

התחתנתם. הוא נראה טוב והאופן בו הביט וחיזר אפילו עורר את קנאת החברים. בהמשך גילית שלשלב הזה קוראים "Love Bombing", ומטרתו להעמיק את התלות שלך בו ולגרום לך להאמין שאף אחד לעולם לא יאהב אותך כך. אבל אי שם, ברגעי ההתחלה, האמנת שזהו סיפור אהבה ולא ידעת שאת נכנסת למערכת יחסים עם אדם בעל הפרעת אישיות נרקיסיסטית.

מלך הביצה

הנרקיסיסט אינו יודע שהוא כזה וגם לקרובים אליו לוקח זמן לגלות במה מדובר. החזות המצליחה, המושכת והנורמטיבית, בצד מסרים סותרים וגזלייטינג - סילוף המציאות באופן שגורם לכם לפקפק בעצמכם - מבלבלים ומקשים מאוד על ההבנה שאתם חיים לצד נרקיסיסט.

בתפיסה הפנימית של הנרקיסיסט אתם שם רק כדי להאדיר אותו. לכן, עם הזמן, ביקורת תחליף את המחמאות מתחילת הקשר. בהתחלה על דברים שוליים, בהמשך ההערות יסלימו ואיתן הדרישות מכם. אתם תענשו בשתיקות ארוכות, סנקציות כלכליות ואפילו במניעת מגע ויחסי אישות. לאורך הקשר אתם לא תחוו אמפתיה או הדדיות. הנרקיסיסט לעולם לא ייקח אחריות והאשמה תמיד תיפול עליכם. הוא יגיב בזעם על דברים פעוטים ובתפיסה הפנימית שלו אתם שם רק כדי להאדיר אותו.

הנרקיסיסט יכול להיות גבר או אישה, בן או בת זוג, אב או אם. בכל המקרים לחיות לצידו זו חווייה קשה של התעללות נפשית וריגשית, ובתוכה הערך העצמי שלכם יכורסם.

ענבר דרור. יח"צ,
ענבר דרור/יח"צ

קופים מעופפים

הגירושים מנרקיסיסט הם שדה קרב ועליכם להכין את עצמכם למסע ארוך שבו יעשה שימוש בכל אמצעי כדי להחליש אתכם ולפגוע בכם. כמעט תמיד עם ההחלטה להתגרש, הנרקיסיסט יציע לסיים את הקשר יפה וללא עורכי דין, אבל בעוד שאתם אכן תעמדו בהחלטה, הוא יתייעץ עם אנשי מקצוע, יעלים מסמכים וכספים ואתם לא תדעו. במקביל הוא יגרור עוד ועוד את שלב המשא ומתן, יציע לכם הסכמים ולאחר שתסכימו הוא יוסיף דרישות וישנה את התנאים. כשתבחרו בעורך דין הוא ינסה לגרום לכם לחשוב שעורך הדין שבחרתם אינו לטובתכם. הוא ישלח אליכם "קופים מעופפים" (Flying Monkeys), מונח שמתייחס לאנשים שונים, חלקם אף קרובים אליכם, שמאמינים לתדמית המזויפת של הנרקיסיסט ופועלים לטובתו. אתם תקבלו איומים קשים; שלא תישארו עם כסף, שהילדים יילקחו מכם, שההורים שלכם יפגעו. במרבית המקרים אלה איומי סרק אבל הנרקיסיסט ילחץ על כל הכפתורים וייגע בכל הנקודות שמערערות אתכם. אתם תאלצו לשמוע קללות קשות, להתמודד עם זיוף ראיות ולפעמים עם עירוב הרשויות בעקבות תלונות הזויות. וכן, לא פעם הם גם ישתמשו בילדים.

להגיע מוכנים

בגירושים מנרקיסיסט דבר אחד ידוע מראש - יהיה קשה. מנקודת מוצא זו תוכלו להתכונן ולהגן על עצמכם. עוד לפני הבעת הרצון להתגרש, כדאי להתחיל לתעד התנהגויות, התבטאויות, שקרים וכל מה שיכול לתמוך בכם במהלך ההליך המשפטי. צלמו וצרו העתק מכל מסמך חשוב ורלוונטי. נסו להתכונן גם כלכלית ואם ניתן פתחו חשבון בנק נפרד שיהיה רק שלכם. בדינמיקה מולם יהיה עליכם לשנות גישה, גם אם לא פשוט לעשות זאת, להציב גבולות ולהתנהל מולם באופן ענייני וקצר. אל תשתפו במידע או בתוכניות שלכם. זכרו שכל דבר שתאמרו או תכתבו עלול לשמש נגדכם.

אחד הדברים החשובים שתוכלו לעשות הוא להקיף את עצמכם בתמיכה ובתוכה באנשי מקצוע, כמו פסיכולוגים ועורכי דין, שמתמחים בתחום ויכולים להוביל אתכם נכון.

אין ספק שתדרשו לנשימה ארוכה אבל חשוב שתדעו שגם המלחמות הארוכות ביותר מסתיימות, ואתם תזכו לצאת לחופשי, לבנות את עצמכם מחדש ולהיות אתם.

משרד עו"ד דרור ענבר
דיני משפחה ומעמד אישי.
מתמחה בהוצאת נשים ממעגל אלימות נפשית בזוגיות.

פייסבוק
אינסטגרם
טלפון: 058-488-2882

בשיתוף עו"ד דרור ענבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully