גבר בלי חולצה שואב אבק במטבח בזמן שאישה מתבוננת בו. Grigvovan, ShutterStock
ShutterStock/Grigvovan

גברים, תתחילו לנקות: מחקר מצא שחלוקה שוויונית במטלות הבית תגרום לאישה לרצות יותר סקס

30.8.2022 / 0:12

חיי המין שלכם נמצאים בירידה קלה? מחקר חדש טוען שאם תחלקו את מטלות הבית בצורה שווה זה יסייע לכם לתבל את העניינים בחדר השינה - וזו תהייה האישה שתדחוף לזה

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

מחקר שפורסם לפני 7 שנים טען אז שגברים ונשים החולקים באופן שווה את עבודות משק הבית נהנים מסקס לעיתים תכופות יותר - לעומת משפחות בהן החלוקה אינה שווה. כעת מחקר חדש מחזק את הדברים ומספק הסברים לכך.

כל זוג עובר עליות ומורדות בחדר השינה. לכולנו יש תקופות שאנחנו לא יכולים להוריד את הידיים האחד מהשנייה ואחרות שמתאפיינות בהרבה יובש - שעלול אפילו להימשך חודשים. מחקר חדש טוען שחלוקת מטלות הבית באופן שוויוני תסייע מאוד לחיי המין שלכם - וכשחושבים על זה, קל להבין מדוע. אם אדם אחד עושה את כל מטלות הבית, מהבישול והכלים ועד ניקיון הבית והכביסה - עד סוף היום הוא יישחק. קשה להיכנס למוד סקסי כשאתה עייף ומרגיש שעשית את כל העבודה הקשה בבית. לכן, חלוקה שוויונית מן הסתם תפחית את רמת העייפות שלכם בסוף יום ותאפשר לשניכם להשאיר קצת אנרגיות למיטה. עם זאת, המחקר טוען שזו לא הסיבה היחידה לכך.

גבר בלי חולצה שואב אבק במטבח בזמן שאישה מתבוננת בו. Grigvovan, ShutterStock
חלוקה שוויונית במטלות הבית רק תסייע לכם/ShutterStock, Grigvovan

במחקר שבוצע על ידי המרכז לבריאות הנפש באוניברסיטת סווינבורן לטכנולוגיה, השתתפו 299 נשים אוסטרליות בגילאי 18 ו-39 הנמצאות במערכות יחסים. במחקר התבקשו המשתתפות להשיב לשאלון מקוון שמשווה בין מאפייני מערכת יחסים לרמות שונות של תשוקה מינית. החוקרים הביאו למשתתפות מדדים הנוגעים להיבטים בודדים ודיאדיים של תשוקה מינית, תוך דיווח על תפיסות של שוויון ביחסים - ועל שביעות הרצון הכללית שלהן ממערכת היחסים. בין היתר נועדו השאלות לבדוק עד כמה מאוזנת בעיני הנשאלות מערכת היחסים שלהן - כמו גם כמה טובים בעיניהן חיי המין שלהן.

לאחר השלמתו נכתב בדו"ח: "כצפוי, שוויון במערכות יחסים ניבא שביעות רצון מהיחסים, אשר, לאחר מכן, נקשר לרמות גבוהות יותר של תשוקה מינית זוגית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בני זוג מתגפפים במטבח. ShutterStock
שוויון במערכות יחסים ניבא שביעות רצון בסקס/ShutterStock

המחקר עסק בתשוקה הנשית המחלוקת לתשוקה מינית בודדה ודיאדית. התשוקה הנשית היא רב מימדית וכפי שמתארת עבודה קודמת של יוגניה צ'רקסקיה ומרגרט רוסריו, היא מורכבת משני גורמים עיקריים: תשוקה מינית בודדה, התשוקה המונעת הפנימית שפועלת להשיג צרכים מיניים ספציפיים לסיפוק וטיפול בתסכול מיני, ותשוקה מינית דיאדית, המוגדרת כתשוקה לקרבה רגשית או אינטימיות עם אדם אחר.

המחקר מצא שחלוקת המטלות באופן שוויוני יותר יכול להגביר את רמת התשוקה המינית הדיאדית, אך אין לכך השפעה על התשוקה המינית הבודדת. בהסתכלות על הנתונים, הצוות מצא שאלו שדיווחו על מערכות יחסים שוויוניות, היו בסבירות גבוהה יותר לחוות רמות גבוהות יותר של תשוקה מינית דיאדית, והיו מרוצות יותר במערכות היחסים שלהן. כצפוי, שוויון במערכות יחסים ניבא שביעות רצון ממערכת היחסים, אשר קשורה לרמות גבוהות יותר של תשוקה מינית דיאדית - דבר המצביע על כך שהתשוקה המינית הנשית אינה רק ביולוגית וקוגניטיבית, אלא גם מגיבה להקשרים ביחסים. בעיקרון, לא רק הקשרים האסורים הם שמניעים את המנועים שלנו - אלא גם אלה הבנויים על כבוד הדדי ותמיכה.

לדברי ד"ר סימון בוזוול, התוצאות הללו מעידות ש"חוסר תשוקה מינית מביא למצוקה משמעותית עבור נשים רבות ובני זוגן". אולם, אם התוצאות הללו אומרות לנו משהו, זה שהלחץ עלול להיות מתועל למקום הלא נכון. כפי שבוזוול מציינת, מדובר בסופו של דבר בממצא חיובי: "התשוקה הזאת היא משהו שאפשר לעבוד עליו. תשוקה מינית נשית נמוכה צפויה להיות בעיה ששני האנשים במערכת היחסים יכולים לפתור יחד. צריכים שניים לטנגו. זו לא 'אשמתו' של אדם אחד וזה יהיה שימושי לשקול גורמים מעבר לתחום המיני שעשויים לתרום לזה".

אז לפעם הבאה שאתם מפנים אצבע מאשימה לבן או בת הזוג - קחו בחשבון שיש מגוון גורמים המשפיעים על רמת התשוקה שלנו וזכרו - חיים הוגנים יותר מובילים לסקס טוב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully