אישה עם כאבי גב. ShutterStock
ShutterStock

סיפורה של פריצה: יפצה את אשתו על מין בזמן כאב גב

9.8.2022 / 15:49

בית המשפט לענייני משפחה בקריית שמונה פסק לאחרונה כי בעל אלים, שהפך את אשתו לשפחת מין, ובין היתר כפה עליה לקיים עימו יחסי מין בעודה סובלת מפריצת דיסק חמורה, יפצה אותה בסכום של 175 אלף שקלים.

בית המשפט לענייני משפחה בקריית שמונה פסק לאחרונה כי בעל אלים, שהפך את אשתו לשפחת מין, ובין היתר כפה עליה לקיים עימו יחסי מין בעודה סובלת מפריצת דיסק חמורה, יפצה אותה בסכום של 175 אלף שקלים.

הפרשה החמורה נחשפה במסגרת תביעה נזיקית שהגישה האישה, בה נטען כי מערכת היחסים בין השניים הייתה תקינה לחלוטין, עד שנולדה בתם הבכורה, כי אז ניתן מבחינתו האות לאמלל את חייה : בן הזוג החל להשפיל אותה על בסיס קבוע, תוך שהוא מחייב אותה לשכב איתו וכאשר היא סירבה - שערי הגיהינום נפתחו: הוא הגיב באלימות קשה שהידרדרה עד לכדי אונס.

כתב התביעה מגולל את המסכת המופרעת שהיא נאלצה לעבור. לדבריה, על אף הטרור שהופעל עליה, היא הגיבה בפאסיביות מוחלטת ועשתה כל שניתן בשביל לרצות אותו. אומנם, מעת לעת, היא הייתה מספרת לחברותיה ומשפחתה על מקצת ממה שהיא חווה אך למרות הפצרותיהם להתלונן היא לא העזה. גם תחושת המחויבות כלפי המשפחה הותירה אותה במקום הקשה שבו שהייתה.

" הוא נהג לצפות בסרטים פורנוגרפיים והכריח אותי לצפות בהם יחד איתו", היא סיפרה מעל דוכן העדים, בעודה מוחה את דמעותיה. "במקרה אחר, נזקקתי לטיפול רפואי שכלל תפרים במצח. ונאלצתי לשקר לצוות הרפואי שנפלתי בשל החשש מתגובתו. פחדתי ולא התלוננתי במשטרה על מעשיו". לדבריה לאחר כל מקרה אלימות כלפיה היה הנתבע מאיים עליה כי "יעלים אותה" אם תתלונן עליו במשטרה. הנתבע החזיק אקדח ברישיון, מה שהגביר את החרדה שלה.

עדותה המפורטת מאפשרת הצצה מעמיקה למציאות החולנית שהיא חיה בה. לדבריה, הוא שלט בה, נהג לעקוב אחריה והאשים אותה בבגידה, היה מתעלל בה פיזית, נפשית וכלכלית וגם בגד בה ושכב עם נשים אחרות. "במקרה מסוים, הוא נעצר ע"י המשטרה בעודו נוהג בשכרות כשלצידו יושבת זונה", היא מציינת " בעקבות כך רישיונו נשלל והוא פוטר מעבודתו. כששאלתי לפשר עיסוקיו החדשים היה תוקף ומכה אותי".

זוגיות. ShutterStock
בן הזוג החל להשפיל אותה על בסיס קבוע/ShutterStock

המסכת האלימה הפכה להיות שגרה מבחינתה. "בפעם מסוימת הוא התפרץ לאחר שגילה שריטה על הג'יפ היוקרתי שלו". לטענתה, "ניסיתי להרגיע אותו ובתגובה הוא התנפל עלי, הרביץ לי בכל חלקי הגוף וחנק אותי", היא סיפרה בבכי " הבת שלנו ניסתה להדוף אותו ובתגובה הוא סטר לה ודחף גם אותה". הסיוט המתואר מעלה נמשך שנים, ואף שכשאיים לרצוח אותה, היא ברחה מהבית, אך לאחר שכנועים רבים מצידו, שבה אליו. בסופו של דבר, לאחר שמעשי האלימות לא פסקו, היא לקחה את "ההימור האחרון" בחייה כשעזבה אותו והגישה כנגדו תביעת נזיקין.

ומה טען הבחור להגנתו? שהכול פרי מוחה הקודח : " זו עלילה שרקמה התובעת עם אחיותיה, במטרה להוציא אותי מבית המגורים ולהביא למאסרי והשתלטות על רכושי. התובעת מגוללת אירועים שלא היו ולא נבראו". בכתב ההגנה הוא ציין כי היא פשוט לא יכולה היתה לשאת את הבושה מכך שהיא בגדה בו עם בן אחותו ומתפקודה הלקוי כאמא וכאשה, ולכן רקמה עלילה כנגדו. באשר לכפיית יחסי המין, הוא הבהיר כי " מעולם לא כפיתי עליה לקיים יחסי מין. אני מכחיש כי הגבתי באלימות בשל סירובה, וכן מכחיש כי אילצתי אותה לצפות בסרטים פורנוגרפיים".

ומה פסק בית המשפט? ראשית, הוא השתכנע כי האישה דוברת אמת " אין כל ספק כי אלימות פיזית, כמו גם אלימות מילולית ואלימות נפשית, הופעלו על ידי הנתבע כלפי התובעת. האלימות לא הייתה אירוע בודד או למשך תקופת זמן קצרה ורחוקה. הוכח בפני כי האלימות, על כל גווניה, הייתה מנת חלקה של התובעת לאורך כל שנות הנישואין, כאמור, גם אם האלימות לא הייתה מדי יום ביומו", נכתב בפסק הדין. כמו כן, צוין כי בית המשפט התלבט ארוכות בנוגע לגובה הפיצוי אותו היא זכאית לקבל " פיצוי גבוה ככל שיהיה אין בו כדי להשיב לתובעת את השנים בהן סבלה מנחת זרועו של הנתבע, ולא יהיה בו כדי לטשטש את הפגיעות וההשפלה שחוותה לאורך השנים. כן ראוי לקבוע פיצוי שישקף ולו במעט את חומרת המעשים וגינוי מעשי הנתבע כלפי מי שהייתה זוגתו".

אישה מתחרטת. ShutterStock
"ניסיתי להרגיע אותו ובתגובה הוא התנפל עלי"/ShutterStock

סוף דבר: בית המשפט פסק כי הנתבע יפצה את התובעת בגין נזקיה בסך כולל של 160 אלף שקלים, בתוספת שכ"ט עורך דין בגובה 15 אלף שקלים.

עו"ד אסף ורשה, יו"ר משותף של פורום הנזיקין בלשכת עורכי הדין, מומחה לדיני ביטוח מסביר מדוע בית המשפט פסק כי היא תקבל 'רק' 160 אלף שקלים ולא סכום גבוה הרבה יותר:

"מדובר על סיפור עצוב ומטריד ביותר, בו גבר מעז להרים יד על אשתו, ואף לאנוס אותה. הדעת אינה יכולה לסבול זאת. בו בעת, בית המשפט נדרש לפסוק פיצויים על סמך אסמכתאות שמובאות בפניו ולא על בסיס תחושות בטן או רצון לנקמה. במקרה האמור, כתב המומחה בחוות דעתו כי אכן נגרמה לתובעת פגיעה כלשהי בכושר ההשתכרות, אך הוסיף כי לא קיים אובדן כושר עבודה מלא. כמו כן, התובעת לא הוכיחה כי נגרמו לה הוצאות רפואיות, זולת רכישת תרופה אותה היא נוטלת באופן קבוע וכן לא הוכחו נסיעות לטיפולים רפואיים או הזדקקות לעזרה בטיפול, סיעוד וניהול משק הבית. בנוסף, התובעת, חרף הפגיעה בה, המשיכה וממשיכה לתפקד באופן מלא, הן בעבודתה והן בחייה היומיומיים. אי לכך, נפסק כי בגין נזקיה הממוניים, היא תפוצה בסכום של 10 אלף שקלים. בכל הנוגע לכאביה ועוגמת הנפש, היות והיא הניחה בפני השופטים תשתית ראייתית מסודרת שמוכיחה כי קיים קשר סיבתי בין מעשיו של הנתבע לבין מצבה הנפשי, חויב בן הזוג לשלם סכום נוסף של 150 אלף שקלים. יש לציין כי במקרה של אלימות בין בני הזוג, תכלית החיוב בפיצוי, אינה רק לנקוב בסכום שמחזיר לכאורה את המצב לקדמות, אלא גם לשם הרתעה. נפסק כי על בית המשפט לעשות שימוש בפיצויים עונשיים, גם על מנת לבטא סלידה מהתנהגות מזיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully