ימי בן מוחה. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

"מבקשים שתשלחי תמונה והם יעבירו לך כסף לחשבון בנק"

ענת ניסני

19.8.2022 / 12:05

מתברר שגם למחוק את האפליקציות זה כבר לא פתרון, כי כשיש לך מספיק עוקבים ברשתות, העמודים האישיים שלך נהיים גרועים לא פחות. פרק שביעי בפרויקט "הגבר שגרם לי למחוק את האפליקציות", עם ימי בן מוחה

שם: ימי בן מוחה

גיל: 25

מקום מגורים: מושב יערה

קשר רציני אחרון: הסתיים לפני שנתיים וחצי - שלוש

סה"כ זמן באפליקציות ברוטו: מאז סוף הקשר האחרון

סה"כ זמן בלי אפליקציות: "די, אני כבר לא באמת באפליקציות. אם אני כבר נמצאת זה רק בשביל לצחוק"

חשבנו שאחרי שישה פרקים של סיפורי אימה כבר שמענו הכל על עולם הדייטינג והאפליקציות, אבל אז הכרנו את ימי. כן, קוראים לה ימי, כן, יש כזה מקום "מושב יערה", ותאמינו או לא - אלה לא הדברים הכי מפתיעים ששמענו ממנה.

מתברר שלמרות שימי נכנסה לראשונה לאפליקציות לפני משהו כמו שלוש שנים ("אחרי שנפרדתי מהבנזוג ולא ידעתי איך ממשיכים הלאה"), היא מעולם לא יצאה לדייט עם גבר מהאפליקציות. או לפחות לא לדייט אמיתי. תיכף נסביר.

ימי היא מסוג הנשים שכבר חוו כל כך הרבה ש*ט באפליקציות, שלא נותר להן אלא לצחוק על זה, והיא עושה את זה לא מעט. בסטורי שלה. מול 74 אלף עוקבים. את הטינדר היא פתחה משהו כמו 5 פעמים וכל פעם מחקה אחרי יום, ולאו דווקא בגלל הטרדות או דיק-פיקס (גם כאלה היו, כמובן) אלא בגלל שכל פעם מחדש היא הבינה שגם אם יהיה לה פרופיל בלי תמונה - היא עדיין תקבל הודעות של "את הכי יפה בעולם".

"פעם אחת רציתי לבדוק את הנושא", היא מספרת, "אז שמתי תמונה של בנות הפאוור פאף עם השם של האמצעית, הבלונדינית. קלואי, אם אני לא טועה. תוך יום היו לי מלא התראות, אנשים כתבו לי: "איזה יפה את, חייבים להיפגש". לדמות מצוירת! הבנתי כמה שאנשים פשוט מנסים את המזל שלהם, זה מרגיש כאילו את איזה דג והם סתם שולחים רשת ומנסים לראות מה נתפס".

וזה לא שהיא לא ניסתה באמת. חוץ מטינדר היא הייתה גם באפליקציה נוספת "אחת שהיא לדברים קצת יותר רציניים, לא זוכרת את השם", אבל גם בה היא החזיקה כל פעם לא יותר משבועיים שלושה, מחקה לכמה חודשים וחזרה. לרגע וחצי היא אפילו ניסתה אפליקציה בשם ריצ'דייט - שמעתם עליה? כי לנו זה היה חדש לחלוטין. "אמרו לי שיש שם בנים יותר איכותיים, נכנסתי סתם כי הייתי סקרנית לדעת מה ההבדל. מסתבר שזאת אפליקציה לגברים עשירים שכותבים שם מה הפרנסה שלהם, במה הם עוסקים, ואז מציעים לך להתלוות אליהם לאירועים חברתיים או משפחתיים וגם משלמים לך על זה. בחיים לא עשיתי את זה, אבל אני מכירה בנות שכן".

זה נשמע כמו אפליקציה לשירותי ליווי, לא להיכרויות.
"נראה לי שזה יותר לגברים בודדים שרק רוצים חברה לידם. הם אומרים לך מראש: בלי מגע ובלי כלום. יש לי משם הודעות פיפי".

לאורך הניסיונות הקצרים אך גדושי ה"חוויות" שלה לשרוד באפליקציות, היא פיתחה אלרגיה קשה לשני סוגי גברים שכולכן בוודאי מכירות: אלה שכשאתן מתחילות להתכתב איתם נזכרים פתאום שהם בעצם בזוגיות ומחפשים משהו דיסקרטי, ואלה שכותבים: "אז מה את מחפשת פה?".

"השאלה הזאת מראה מההתחלה שאותו בנאדם מחפש משהו ללילה ורוצה לדעת כמה שיותר מהר אם יש לו סיכוי איתך או לא. גבר שבאמת רוצה משהו אמיתי - וזה נדיר כבר, כן? - ינסה לייצר כימיה אמיתית קודם כל, ולא ימהר את השיחה כדי לנסות להביא מישהי ולקבל חום ללילה. מי שרוצה דברים מהר שלא יתפלא שאין לו כלום בסוף".

אבל לעומת הודעות אחרות שהיא מקבלת, מעוררי האלרגיה לעיל הם שיא התמימות: "יש את אלה שמציעים שהם יבואו להיות השפוטים שלך, ילקקו את כפות הרגליים שלך, מבקשים שתשלחי להם תמונה והם יעבירו לך כסף לחשבון הבנק שלך, שתבואי אליהם הביתה והם ימרחו שמנים על הגוף שלך - עוד לפני שהתחלתם בכלל לדבר". מה הפלא שאף דייט לא יצא מכאן.

ובכל זאת - היה פעם מישהו שהתקרב לדייט יותר מהשאר?
"היה פעם מישהו, אלוהים ישמור איזה בנאדם הזיה הוא היה. מההתחלה הוא כבר שם את הכל על השולחן - אני רוצה ואני אתחתן איתך, ואני לא ידעתי אם אני רוצה להיפגש כי הוא גר מאוד רחוק בשבילי. זה הגיע לרמה שהוא השיג את הטלפון של אמא שלי, אמר לי שהוא יודע איך קוראים להורים שלי, ויום אחד אפילו התקשר לאמא שלי ואמר לה שהוא רוצה להכיר אותי ושתגיד לי לתת לו צ'אנס. יום אחד הוא רצה לבוא להיפגש איתי פה, בצפון, ובגלל שזה רחוק זה אומר שהוא צריך להישאר ללילה. בהתחלה אמרתי לו שיבוא ויישן בסלון אבל אז הבנתי שזה לא הגיוני מבחינתי שבנאדם שאני מכירה רק שבועיים יישאר איתי באותו בית. אז ביטלתי אותו. ההוא קיבל את זה כל כך קשה שהוא פשוט יצא עליי ברמות על, ואני ממש הרגשתי שעשיתי משהו לא בסדר כשדחיתי אותו. אז בגלל האי נעימות הסכמתי להגיע עד אליו ולצאת איתו לדייט".

נו, אז הנה, היה דייט אחד בסוף.
"פגשתי אותו, אבל זה לא היה דייט. אמרנו שאני אחנה אצלו וניסע עם האוטו שלו למסעדה או משהו, אבל כשהגעתי אליו הוא אמר שהוא כבר הזמין אוכל לפני שבאתי, אז הוא לא רעב והוא לא רוצה לצאת מהבית. אחרי שנסעתי שלוש שעות, כן? הגעתי במיוחד עד אליו, קניתי בגדים לפני, באתי לבושה עם עקבים והכל, חיכיתי כמו ילדה טובה שהבנאדם יקום להתארגן לדייט שקבענו, וזה לא קרה. אז לקרוא לזה דייט אני לא יכולה. הבנאדם אפילו לשתות לא הציע לי. ישבנו בסלון ראינו פרק של האח הגדול והוא פשוט נרדם, אז הלכתי. בבוקר הוא שלח לי: "לאן הלכת, לא הבנתי".

יומיים אחרי, הבחור שלח לה הודעה שהוא ממש מתנצל, אבל הוא החליט לחזור לאקסית. ימי, שלא הבינה מאיפה גם זה בא, שיתפה את ההודעה ואת איך שהיא מרגישה לגביה באחת הקבוצות בפייסבוק. אבל מתברר שאחת מחברות הקבוצה העבירה את זה אליו, ואתם יכולים לנחש שהוא פחות אהב. "הוא ממש איים עליי. זה היה מפחיד. הוא הזהיר אותי שהוא יהרוס לי את החיים, שהוא יודע איפה אני גרה. ממש פחדתי. אמרתי לו שאני אפתח לו תיק במשטרה".

אחרי הסיפור הזה ימי שוב מחקה את כל האפליקציות, אבל בסופו של דבר - זה לא ממש שינה משהו, כי בגלל שיש לה הרבה עוקבים ברשתות החברתיות, כל אחד מהעמודים האישיים שלה הוא סוג של אפליקציה בעצמו.

"אני מקבלת כל יום לפחות 20 הצעות לדייטים. ואני לא יוצאת, לא נותנת צ'אנסים. אני מפחדת מזה. מישהו עכשיו שלח לי הרבה הודעות, עניתי לו מנימוס כי אני לא בנאדם רע. הוא דיבר איתי גם על אבא שלו שנפטר ועניתי, הייתי חמודה והכל, ואז הוא פשוט התחיל להגיב לי על כל סטורי. ואני מעלה 30 סטורי ביום. אז הפסקתי לענות לו כבר. בסוף כתבתי לו בצורה הכי יפה ונעימה שזה פחות מתאים לי ושאני לא בנויה לכל ההודעות, והוא כל כך התעצבן ונפגע שהוא מחק את כל ההודעות שהוא שלחח וחסם אותי. מה, עדיף שתמשיך להיות מושפל? שתשלח הודעות לבחורה כל היום וכל הלילה כשהיא לא מעוניינת בך? אנשים ממש נפגעים מלשמוע שאת לא מעוניינת. יש גם כאלה שהתחילו לקלל אותי: "יא מכוערת, יא מסכנה, תראי איך את נראית, לכי תעשי דיאטה". כי אמרתי להם לא. וזה גם באפליקציות, גם בעמודים ברשתות, הכל".

מה את עושה נגד מטרידים בעמודים הפרטיים שלך?
"חוסמת. יש לי רשימת חסימות שלא מביישת את רשימת הציפיות שלי מגבר חלומותיי. יש לי קטע כזה לפעמים שכשאני רבה עם אחת האחיות שלי אני חוסמת אותה בצחוק. אז שתביני כמה כמות החסימות שלי גדולה - כדי להוריד את החסימה של אחותי אני צריכה ללכת במיוחד למחשב כי רק שם יש לי את האופציה לחפש לפי שם. אחרת אני לא אמצא אותה. זה באמת ברמה פסיכית. לפעמים אנשים שאני חוסמת בטיקטוק מגיעים אליי לאינסטגרם, אני חוסמת אותם באינסטגרם הם מגיעים אליי לפייסבוק, ויש כאלה שגם הגיעו לי למייל, פתאום שולחים לי: למה חסמת אותי, לא הבנתי".

רוצים להכיר?

כמו שאתם מבינים, ימי כבר שבעה מהיכרויות אונליין, לא משנה באיזו פלטפורמה או יבשת, אבל האמת היא שמלכתחילה הן לא ממש היו בשבילה: "99 אחוז מהגברים שיצאתי איתם הגיעו מתוך היכרות מקרית במציאות ו-99 אחוז מהם לא היו הטעם שלי. כשאת מכירה מישהו ספונטנית ונוצר איזשהו קליק ראשוני, זה הרבה פעמים לא קשור למראה בכלל, אבל ברגע שאת באפליקציות גם את מסתכלת רק על מראה וקורות חיים. אני פחות אוהבת את זה. אני מהדור הישן, שמכירים בטעות במציאות ומרגישים את הפרפרים בבטן. נמאס לי לקבל הצעות מגונות ולהרגיש שאני חלק מאיזה מסע דייג".

היכרות דרך כתבה באתר אינטרנט נחשבת להיכרות אונליין? כי זה הזמן להחזיר את פינת השידוכים! אמנם נראה שלא חסרות לימי הצעות גם בלעדינו, אבל לכו תדעו, אולי אחד מכם יצליח איפה שאחרים לא?

ימי, מה את מחפשת בגבר?
"שיידע מה הוא רוצה מהחיים שלו, שיידע לתת חום ושיהיה אדם ישר. כל השאר לא מעניין אותי. אה, וכמובן שיהיה גבוה (צוחקת), איזה 1.80 ככה. מה אני אעשה, זה לא אישי. אני בנאדם שהיה מאוד שמן ונהיה רזה, אז תמיד כשיש לידי בנאדם קטן ונמוך אני מרגישה שמנה לידו. באמת שפגשתי גברים מדהימים שרציתי והם היו בדיוק הטעם שלי, אבל הם היו נמוכים ופשוט לא הרגשתי נשית לידם".
האינסטגרם של ימי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully