שתי נשים בבריכה ללא חלק עליון. SteelStock, ShutterStock
ShutterStock/SteelStock

"הילחמו באפליה המינית": קמפיין ממשלתי קורא לנשים לשחות ללא חלק עליון

16.9.2022 / 1:07

הרשויות בקטלוניה פתחו בקמפיין פרסומי שנועד לאפשר לנשים לשהות בבריכות ובחופי הרחצה כשהן טופלס, בדיוק כמו גברים: "רוצות להילחם באפליה המינית, שחו בלי חזייה!"

ספרד קוראת לנשים לשחות חשופות חזה כדי "להילחם באפליה"/Igualtat i Feminismes

נשים, רוצות להילחם באפליה המינית? שחו בלי חזייה! את המסר הזה העבירו לאחרונה הרשויות בקטלוניה, ספרד. זאת כחלק מקמפיין שמטרתו לנסות לשים סוף להחפצה המינית של גוף האישה. המשרד לשוויון ופמניזם בקטלוניה הפיק קמפיין פרסומי שמטרתו לקדם את זכויות הנשים וזכותן לשחות ללא חלק עליון בפומבי בבריכות. הקמפיין הזה יצא אחרי שנשים רבות התלוננו על כך שנאסר עליהן אפילו להשתזף בים ללא חלק עליון.

"סקסואליזציה של הנשים מתחילה כבר כשהן צעירות ומלווה אותנו כל החיים. זה שאנחנו חייבות לכסות את החזה שלנו במקומות מסויימים, זו עוד הוכחה לכך". נכתב בסרטון שפורסם לרגל יום הטופלס הבינלאומי.

הקמפיין גם מדגיש את המוסר הכפול שקיים בחברה המודרנית, לפיו גברים יכולים ללכת בפומבי ללא חולצה עם חזה חשוף, אבל נשים שעושות את זה מבויישות, ואפילו מקבלות קנס או נעצרות על התערטלות בפומבי.

בפרסומת ניתן לראות דמות של אדם עם הכיתוב "הפיטמה הזו חופשייה ", מלווה בתמונה של אישה ללא חזייה שמכסה את החזה שלה בידיה ועם הכיתוב: "הפיטמה הזו לא".

"רצינו להילחם באפליה המינית שנשים חוות כאשר הן הולכות ללא חלק עליון בסיטואציות שונות כמו בבריכות. לנשים יש זכות לבטא את עצמן עם גופן", הסבירה אחת ממובילות הקמפיין.

באופן עקרוני, הנשים בספרד יכולות להיות ללא חלק עליון בחופים ציבוריים, אך הרשויות המקומיות רשאיות לחוקק חוקים משלהן לגבי בריכות בתחום שליטתן ואף לגבי בריכות פרטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully