איפור ירין שחף. תבל גלעד,
תבל גלעד

יפה שלא כדרך הצבע: הטרנד העל זמני חוזר לכבוד החורף

ירין שחף

עודכן לאחרונה: 29.9.2022 / 12:52

החורף בדך כלל מתאפיין באיפור כהה, אבל לא הפעם - ירין שחף מסביר כיצד להתחיל את השנה בריאה וירוקה יותר ולאמץ את טרנד האיפור השקוף בלי להתאמץ

הצעה לאיפור סטנדרטי ליום לימודים ראשון סמסטר ב'/NOW רוני שרמייסטר

העונה החמה מאחורינו, וכשמזג האויר מתחיל להתקרר, אפשר לשוב ולהתאפר בלי חשש שהאיפור יימרח או ייזל. בכל קיץ מככבים הגוונים הבהירים והחורף מתהדר בצבעים כהים ועזים, אלא שהפעם - כבר לא. קבלו מהפך: על פי הטרנדים המסתמנים, העונה הקרירה המתקרבת תתאפיין באיפור מינימליסטי, קליל עד שקוף. חדל שכבות של מייק-אפ, צלליות ססגוניות ושרטוטי אייליינר. המראה הבא, נקי, לא חושש לחשוף את הגוון הטבעי של העור, ובעיקר משלב מוצרי איפור אורגניים.

הטרנד הנכון לחורף הקרוב, טבעי ובטוח בעצמו. האיפור לא מתאמץ ומחמיא לאישיות. המייק-אפ דק במיוחד ולא מתיימר להסתיר את העור אלא רק להאחיד את מראהו. העיניים מאופרות בצלליות מינרליות, אשר מטיילות בתוך מנעד עדין של חום-ורדרד (בדומה לצבע הטבעי של העפעפיים). אזור ה-T (מצח, אף סנטר) עם הארות והצללות שמחטבות את הפנים, והשפתיים בטקסטורה משתנה. בשעות היום - המרקם אטום, ובערב- שקוף ובוהק. ו...הכי חשוב: אל תשכחו את עיצוב, איפור וסירוק הגבות. כשהאיפור נקי ועדין, הגבות הופכות לנקודת מיקוד.

איפור ירין שחף. תבל גלעד,
צלליות בגווני עור/תבל גלעד

מהו איפור אורגני?

אז ככה, במובנים רבים, מדובר באיפור רגיל, ההבדל העיקרי מתבטא בתרכובת החומרים שהוא מכיל. בעוד שבאיפור רגיל ניתן למצוא חומרי שימור, סיליקון, פראבן, פרופילן גליקול, סודיום, רכיבי ריחות סינטטיים או רכיבים מהונדסים גנטית, הרי שהאיפור האורגני מורכב לרוב מחומרים טבעיים, כמו תמציות צמחים ומינרלים מהטבע. חומרים אלו מסייעים לשמור על עור הפנים גמיש ובוהק, והם אינם סותמים נקבוביות, וברובם משולבים כבר עם מסנן קרינה.

בשל הפופולריות ההולכת וגוברת של הצרכנות הירוקה, יותר ויותר חברות עוברות לייצר מוצרי איפור אורגניים. כחלק מדרך חיים, גישה אחראית והבנת הסביבה. עם זאת, חשוב לדעת שלא כל מוצר המתקרא אורגני הוא באמת כזה. למעשה, תו התקן מבטיח 90 אחוזים של חומרים אורגניים, בעוד שהרכב עשרת האחוזים הנותרים נשאר עלום. לכן, כדאי לקרוא גם את השורות הקטנות. שימו לב שגם האריזות החדשות עשויות נייר מתכלה כחלק מהמגמה לסביבה ירוקה ובריאה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
איפור ירין שחף. בן לאון,
ירוק יותר, יפה יותר/בן לאון

יתרונות

  • 1. מעבר לאיפור אורגני מאפשר לעור ולגוף לנוח מכימיקלים.
  • 2. האיפור המינרלי נצמד ללחות הטבעית של העור ומשווה לו מראה קליל הנשמר לאורך זמן. הוא מכיל תמציות טבעיות של ריח ואפילו טעמים כמו: וניל, קינמון, ועוד.
  • 3. כשמורחים על הפנים באופן תדיר מוצרי איפור סינטטיים, חילוף החומרים בעור משתבש, גורם לו לאבד מגמישותו, ולעיתים אף מתפתחים תסמיני יובש וקמטוטים.
  • 4. האיפור האורגני נטול חומרי שימור כימיים, ונותן מענה לאלה שעד היום התקשו במריחת מייק-אפ עקב בעיות עור כמו אקנה או אלרגיה.
איפור ירין שחף. בן לאון,
מחזיק פחות, אבל בריא יותר/בן לאון

חסרונות

  • 1. אורך חייו של האיפור האורגני קצר עקב חוסר בחומרים משמרים.
  • 2. מוצרי איפור מסוימים מהסוג האורגני נוטים להיות בעלי פיגמנט עדין ופחות עוצמתי ממוצרי איפור מסורתיים.
  • 3. שוק האיפר האורגני נמצא בחיתוליו, וכחדש בתחום אין לו הרבה מתחרים לכן הוא משווק כ"איפור בוטיק" ומחירו יקר באופן יחסי.
איפור ירין שחף. הילה אלקיים,
בלי לייבש את העור/הילה אלקיים

מה ההבדלים ואיך לזהות

האיפור האורגני מכיל מרכיבים טבעיים ידידותיים למשתמש. אין בו חומרי שימור, והוא מופק ממינרלים ותמציות צמחים. מרבית גורמי האלרגיה הקוסמטית הם חומרי השימור שנמצאים שם כדי למנוע קלקול ומניעה של חמצון המוצר. מוצרי האיפור המסורתיים מופקים מתוצרי לוואי של תעשיית הנפט, שמספקים שומנים, סיליקון ושעווה על-מנת שהאיפור ייצמד היטב אל העור. כדי להאחיד את הצבע במוצר, נעשה שימוש בפראפין שסותם את הנקבוביות, חומר שידוע כמייבש עור, ואף ועלול להפריע לאספקת החמצן אליו - מכאן, אגב, החובה להסיר את האיפור לפני השינה.

המודעות לצרכנות ירוקה גוברת בשנים האחרונות, והתחרות רק החלה. כדי לזהות מוצרים אורגנים יש לקרוא את השורות הקטנות על האריזות, ולוודא שהמוצר הופק ממינרלים טבעיים. יש להעדיף שימוש במוצרים אבקתיים במקום נוזליים, כי הם אינם נספגים בעור וניתנים להסרה מלאה. מוצרי איפור אורגניים מתהדרים באריזות קרטון מתכלות, ובעלות סימן המיחזור על האריזה. בידקו גם את תאריך התפוגה. במידה ואין, ניתן להריח את המוצר. אם ריחו רע וצבעו דהה, סביר להניח שפג תוקפו.

איפור ירין שחף. תבל גלעד,
איפור ירין שחף/תבל גלעד
  • עוד באותו נושא:
  • איפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully