בחורה אוכלת במיטה. ShutterStock
ShutterStock

סינגל שיימינג: 40% מהרווקים בחרדה מהארוחה המשפחתית

25.9.2022 / 12:53

ממחקר שערכה אפליקצית ההיכרויות הפופולרית BUMBLE עולה כי כמעט 2 מכל 3 רווקים ורווקות ישראלים חוו "סינגל שיימינג" בחייהם, וכרגע לקראת החגים, 40% מהרווקים מפחדים מהארוחה המשפחתית

תקופת החגים שמעבר לפינה, יכולה להיות תקופה מלחיצה עבור רווקים ורווקות רבים; הארוחות המשפחתיות מביאות איתן שאלות נוקבות על סטטוס חיי האהבה. 'סינגל שיימינג' הינו מושג המתאר את התחושה שחווים רווקים ורווקות כשהם מרגישים שיפוטיות יתר מהסביבה הקרובה שמופנית כביקורת על הרווקות שלהם, בדרך כלל באמצעות שאלות ועצות לא רצויות שעוסקות בחיי הזוגיות שאין להם. לקראת ראש השנה, Bumble, האפליקציה שבה נשים עושות את הצעד הראשון, ערכה סקר בשיתוף iPanel בקרב 500 רווקים ורווקות ברחבי הארץ כדי להבין איך אנשים מרגישים לגבי הכרויות בימים אלה, ומגלה נתון מצער: כמעט 2 מתוך 3 (65%) רווקים ורווקות ישראלים חוו 'סינגל שיימינג', ומפחדים מתקופת החגים.

המחקרמראה שרוב הרווקים והרווקות (82%) מרגישים שהחגים מגבירים אצלם את המודעות לעצם היותם רווקים. במהלך תקופה זו, כמעט 3 מתוך 4 (73%) חשים לחץ מוגבר להיות במערכת יחסים.

עבור יותר מ-1 מכל 3 (40%) רווקים ישראלים, חווית ה'סינגל-שיימינג' גורמת להם לחשוש מהשתתפות בארוחה משפחתית או באירוע. בקרב נשים מדובר בכמעט מחצית (48%) מה שמרמז של'סינגל שיימינג' יש גם היבט מגדרי, ומופנה יותר לנשים.

כמעט 2 מתוך 3 (65%) רווקים ישראלים העידו שחוו זאת מחברים ובני משפחה - בקרב נשים 72% חוו את התופעה (לעומת 57% מהגברים).

החוויה של 'סינגל שיימינג', משאירה את רוב האנשים עם תחושת אי נוחות (73%) וגורמת לחרדה (64%). אפילו בקרב מי שהעידו שלא חוו 'סינגל שיימינג', כמעט מחציתם (49%) עדיין מרגישים אי נוחות כשהם נשאלים על חיי האהבה שלהם על ידי המשפחה.

זוגיות. Bumble,
חוששים להשתתף באירועים משפחתיים. סינגל שיימינג/Bumble

כשמדובר בהערות 'סינגל שיימינג', ההערות המובילות הן:
משווים אותך באופן שלילי לאנשים אחרים שאינם רווקים
מנסים לשדך אותך למישהי/ו מבלי שביקשת ועם מעט התחשבות במה שאת/ה רוצה.
אומרים לך שאת/ה ברר/נית מדי וזו הסיבה שאתה רווק/ה.

עם זאת, לא הכל שלילי, והשנה החדשה מביאה גם תחושה של התחדשות. עבור 75% מהרווקים בישראל, השנה החדשה מביאה אופטימיות ותקווה לגביי חיי האהבה שלהם.

"תקופת החגים היא תקופה מיוחדת, אבל עבור רבים מהרווקים והרווקות הישראלים, היא מלווה בשאלות חודרניות ושיפוטיות על חיי האהבה שלהם. זה נכון בעיקר עבור נשים שלא רוצות אפילו ללכת לארוחות משפחתיות או לאירועים בציפייה שאנשים יגידו להן שהן לא מתאמצות מספיק, או לחילופין מנסים לשדך להן מישהו." אומרת נעמי ווקלנד, סגנית נשיא Bumble אירופה "אנחנו יודעות שבימים אלה אנשים הרבה יותר מדוייקים לגביי סוג ההיכרות שהם מחפשים. ב-Bumble ניתנת האפשרות להכיר בתנאים שלך. באפליקציה הנשים תמיד בשליטה, בוחרות מה חשוב להן ועם מי ואיך הן רוצות להכיר".

מהסיבה הזו, ולרגל השנה החדשה, Bumble מארחת אירוע רווקים ורווקות נטול סינגל שיימינג. 80 רווקים ורווקות יוזמנו להצטרף לארוחת שף פרטית עם הופעה של הזמרת קורל ביסמוט. כדי לזכות באפשרות להשתתף, יש להוריד את האפליקציה, למלא את הפרטים ולהיכנס להגרלה.

*המחקר נערך על ידי iPanel, בהזמנת Bumble באמצעות סקרים מקוונים בין 8.9-14.9 עם מדגם 505 בישראל בגילאי 25-45.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully