פטריה בצורת איבר מין גברי. clarivasquez, ShutterStock
ShutterStock/clarivasquez

זו הסיבה המפתיעה בגללה איבר המין של גברים נראה כמו פטריה

25.10.2022 / 0:10

תודו שאף פעם לא ממש הקדשתם מחשבה לעומק לעובדה שצורת הפין מזכירה פטריה. למזלנו יש חוקרים שהקדישו לכך לא פחות משני מחקרים שונים ומצאו הסבר שדי העיף לנו את המוח (וגם הבהיר לנו מה מיוחד בסקס אחרי פרידה)

למה איבר המין הגברי נראה כמו פטריה?/@dr.karanr

רוב הגברים (טוב נו, גם חלק גדול מהנשים) מכירים היטב איך נראה הפין שלהם, אבל האם מישהו מכם אי פעם עצר כדי לשאול את עצמו מדוע האיבר עוצב להיות דווקא בצורה הזו? למה הפין הוא בצורת פטריה?

בעבר המומחים האמינו שהפין התפתח אבולוציונית והפך ל"כלי" שבו החלק העליון נועד להסרת נוזל הזרע של יריבים מהדרך. התיאוריה מאחורי זה די פשוטה - למעשה הגברים רצו להבטיח שהם יהיו אלה שממשיכים את השושלת שלהם ו"מנצחים" על ידי הכנסת האישה להריון. התיאוריה הזו פותחה לפני מאות שנים, בהן היה נהוג שגברים מקיימים יחסי מין עם מספר נשים בכדי להגדיל את סיכוייהם להביא צאצאים.

פטריה בצורת איבר מין גברי. Giphy
אז למה באמת הפין שלכם נראה ככה?/Giphy

פרופסור גורדון גאלופ, מאוניברסיטת ניו יורק, הוביל בשנת 2003 צוות של מדענים שחקר את האנטומיה של הפין האנושי והשימוש בו כדי לבחון את התיאורייה.

הם מצאו שאקט הדחיפה פנימה של הפין ביחד עם מבנה צוואר ראש הפין (החלק המפריד בין ראש הפין לגוף שלו) - אכן יכולים למעשה לנקות את הנרתיק ומערכת הרבייה של האישה מזרע של מאהב קודם. פירוש הדבר שפרטנר חדש יכול להסיר שאריות של כל מתחרה ולהחליף אותם בזרע שלו.

הם בדקו את התיאוריה במעבדה על ידי שימוש בויברטורים בצורת פין העשויים מלָטֶקְס ודגמים של נרתיק נשי. הם הכינו גם זרע מדומה על ידי עירבוב של עמילן ומים וגילו שהשוליים סביב החלק העליון של איבר מינו של הגבר יכולים לגרוף יותר מ-90 אחוזים מתחליף הזרע שיצרו, בדחיפה אחת בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הפין שלכם הוא באמת כלי!

פרופסור גאלופ הסביר: "אנו משערים שכתוצאה מהתחרות על אבהות, במסגרת האבולוציה הזכרים האנושיים פיתחו פין בעל תצורה ייחודית שמתפקד גם כדי לסלק זרע מהנרתיק שהותירו זכרים אחרים. לפיכך, הפין האנושי עשוי לאפשר לגבר להחליף את הזרע של המתחרים בזרע שלו בדרך להפריית האישה".

במחקר שפורסם בכתב העת Journal of Evolutionary Psychology.הסבירה העמיתה של פרופסור גאלופ, ד"ר רבקה בורץ': "פין ארוך יותר ועבה יותר לא רק היה יתרון להשארת זרע בחלק פחות נגיש של הנרתיק, אלא על ידי מילוי והרחבת הנרתיק הוא גם סייע ותמך בעקירת הזרע שנותר על ידי זכרים אחרים כאמצעי למקסם את הסבירות לאבהות".

בנוסף הם גם מצאו ראיות לכך שזוגות נוטים לקיים יחסי מין יותר אנרגטיים אם האישה נחשדת בבגידה, או אם הזוג נפרד וחזר. זה יכול, לדברי הפרופסור, לנבוע מרצון תת-מודע של הגבר "לנקות" את בת זוגו מכל זכר לזרעו של גבר אחר.

במחקר שנערך שלוש שנים לאחר מכן, החוקרים אספו נתונים של 122 גברים ו-173 נשים, כולם סטודנטים לתואר ראשון, שענו על שאלון בנוגע להתנהגותם המינית לאחר תקופה של פרידה. "השורה התחתונה הייתה שכמעט 70 אחוזים ציינו שיש שינוי בהתנהגות המינית שלהם ושל הפרטנרים שלהם לאחר תקופה של פרידה. הם דיווחו על תנועות דחיפה עמוקות יותר, תכופות יותר ונמרצות יותר. משמעות הדבר היא שאם הפין הוא כלי להסרת זרע, דחיפה עמוקה ונמרצת יותר עשויה להתפרש כאמצעי להסיר כל שארית זרע אפשרית של זכרים אחרים שהגיעה לנרתיק בזמן הפרידה. זה לא קורה ברמה מודעת, אבל מבוצע בפועל".

החוקרים הוסיפו שישנם סוגים רבים ושונים של צורות איבר מין. אין צורה סטנדרטית ואין לראות בצורה של איבר מין כנורמלי או חריג. בעוד שרובם יהיו וריאציות על צורת הפטרייה, הם יכולים להיות במגוון של צורות ועם הבדלים. הגודל, ההיקף, הזווית או ביצוע ברית מילה הם כולם בין הגורמים שיכולים להוביל להבדלים במראה של איבר המין בין גברים.

ומה עם הגודל?

כשזה מגיע לגודל איבר המין, ד"ר פיליפה קיי הסבירה לסאן הבריטי שרוב הגברים נוטים להפחית בגודל שלהם. היא הסבירה: "היסטורית, העובדה שיש לך פין גדול קשורה לרעיון שזה עשוי להפוך אותך לגבר בכל כוח גברא גדול יותר או שאתה יותר גברי או יותר פורה - וזה פשוט לא נכון.

"כיום ברור שגודל הפין שונה בין אנשים אבל בממוצע פין רפוי הוא בערך באורך של 9 ס"מ, אבל זה לא אומר שמשהו לא בסדר אם שלך קטן או גדול מזה. כאשר הם זקופים הם נוטים לנוע באורך שבין 13-18 ס"מ".

"מחקרים גם הראו שנשים נוטות יותר לומר שהן מרוצות מגודל איבר המין של בן זוגן מאשר שגבר יודה שהוא מרוצה מהגודל שלו" היא ציינה שצריך לזכור שרוב הנשים לא מגיעות לאורגזמה מחדירה בלבד, ולכן גודל איבר המין בהחלט לא משנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully