גבר מאוהב בבובת מין. Nomad_Soul, ShutterStock
ShutterStock/Nomad_Soul

מחקר מדאיג: גברים רבים רואים בבובות מין "פרטנר רומנטי אידיאלי"

11.11.2022 / 0:01

בעלי בובות מין מודים שהם התאהבו בהן בגלל שהן "לא יכולות לפגוע בהם". על פי מחקר, כמחצית מבעלי בובות המין אמרו שהם רואים בבובה שלהם "בת הזוג האידיאלית" ושהם "מרגישים קשורים אליה רגשית". בנוסף נמצא קשר ישיר בין אותם אנשים לעוינות כלפי נשים

רובוטית הסקס סמנת'ה/ITV

מספר מפתיע של אנשים שבבעלותם יש "בובות מין" נשיות - בגודל טבעי עם מאפיינים אנושיים מציאותיים - רואים בהן את השותף הרומנטי האידיאלי שלהם, כך עולה ממחקר חדש שפורסם בכתב העת The Journal of Sex Research. המחקר גם מצביע על כך שאנשים המייחסים לבובות המין שלהם תכונות אנושיות נוטים להיות בעלי עמדות עוינות יותר כלפי נשים.

"היינו מודאגים מהדיון שהתקיים בתקשורת ובאקדמיה על השימוש בבובות סקס מציאותיות ללא נתונים אמפיריים רבים כדי להתמודד עם הביקורות העיקריות", הסבירה מחברת המחקר ז'אן ס. דסבולו, חוקרת במכון לפסיכיאטריה משפטית וחקר המין באוניברסיטת דואיסבורג-אסן. "במדינות מסוימות, הדיון המוסרי הזה תורם לאיסור השימוש בבובות עם מראה ילדותי. מכיוון שאנשים נוטים לייחס סטיגמות להתנהגות מינית סוטה, הרגשנו שחשוב לתת לאנשים הללו אפשרות להשמיע את קולם".

בובת מין בחתונה. וואלה! מזל טוב
יותר ויותר אנשים מפתחים מערכות יחסים עם בובות המין שלהם/וואלה! מזל טוב

הנתונים של המחקר החדש הגיעו מ-217 משתמשי בובות מין. המשתתפים היו כבני 43 בממוצע והגילאים שלהם נעו בין 18 ל-77. רוב המשתתפים (91.7%) הזדהו כגברים, בעוד 2.3% הזדהו כנשים, 2.3% הזדהו כא-בינאריים ו-2.09% הזדהו כאחרים. רוב המשתתפים (67.7%) הזדהו גם כהטרוסקסואלים.

המשתתפות מילאו שאלון מקיף שאסף מידע סוציו-דמוגרפי לצד נתונים על השימוש בבובות שלהם, האנשה של הבובות, החפצת נשים ועוינות כלפי נשים. השאלון כלל גם שאלה פתוחה: "כיצד השתנתה התפיסה שלך לגבי נשים באמצעות הבובות?".

כמחצית מהמשתתפים דיווחו כי הם רואים בבובה שלהם את "הפרטנר האידיאלי עבורי ואני מרגיש מחובר אליה רגשית", או שענו שהבובה שלהם שימשה עבורם תחליף זמני לבן זוג אנושי. המחצית השנייה של המשתתפים דיווחו שהם השתמשו בבובות רק כצעצועי מין.

החוקרים מצאו כי מי שנמצא במערכת יחסים עם בובה נטה יותר להסכים עם אמירות כמו "אני מאוהב בבובה שלי", "קיומה של בובת המין שיפר את הבריאות הנפשית שלי", ו"אני משתמש בבובות כי אני מוצא את גופם של השותפים המיניים האנושיים הפוטנציאליים שלי פחות אטרקטיבי". הם גם נטו יותר להיות רווקים או גרושים.

"נדהמנו מהמספר הגבוה של אנשים שלמעשה חיים במערכת יחסים כלשהי עם הבובות ודיווחנו, למשל, על שיפור בבריאות הנפשית שלהם מאז הבעלות על הבובה, על קשר רגשי לבובה ועל תחושה מופחתת של אטרקטיביות כלפי בני זוג אנושיים פוטנציאליים", אמרה דסבלו ל-PsyPost.

החוקרים מצאו כי יש גם קשר בין אנתרופומורפיזם (האנשה) להחפצה של נשים ולעוינות כלפי נשים. במילים אחרות, אלה שתפסו את הבובה שלהם כבעלת תכונות דומות יותר לבני אדם נטו מעט יותר להסכים עם אמירות כמו "הדבר הראשון שאני שם לב אליו באישה זה הגוף שלה" או "אני מרגיש שהרבה פעמים נשים מפלרטטות עם גברים רק כדי להקניט אותם או לפגוע בהם". אבל התשובות האלה עלו רק בקרב משתתפים שראו את עצמם במערכת יחסים עם הבובה שלהם.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

בית בושת של בובות מין/La Tercera

רוב המשתתפים (כ-70%) דיווחו כי השימוש בבובות לא שינה את תדמית הנשים בעיניהם. "אני מכבד נשים והבובות הן רק מכשיר לאוננות", הסביר אחד המשתתפים. כ-6% דיווחו על שינוי חיובי ורק 2.3% דיווחו על שינוי שלילי בתדמית הנשים בעיניהם. אבל כמעט 10% דיווחו שהם פחות מתעניינים בנשים מאז החלו להשתמש בבובות מין.

"הבובות האלה לא משמשות רק גברים שמפעילים עליהן התנהגות מינית מזיקה, כפי שמבקרים רבים חוששים", אמרה דסבולו ."הנתונים מראים שהבובות עוזרות לספק צרכים מיניים כמו גם רגשיים. יכול להיות שהיחסים המיניים והרגשיים עם אובייקטים כמו רובוטים מיניים הולכים ומתרבים בגלל הטכנולוגיה המתפתחת.

"למרות שהנתונים שלנו מראים קשר בין עמדות בעייתיות כלפי נשים לבין האנשה של בובות המין, עדיין לא ברור אם ניתן לפרש זאת באופן סיבתי - ייתכן שהבובות רק משקפות חברה מינית ומחפיצה", אמרה דסבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully