בית משפט לענייני משפחה. ShutterStock
ShutterStock

האם מאשימה את האב בהתעללות, הילדים יעברו למשמורת של האב

8.11.2022 / 14:34

העלילה, מסע הייסורים וההתערבות של בית המשפט. סאגה ארוכה ומכאיבה הגיעה, אולי, לסיומה ואמורה ללמד את כולנו שיעור חשוב מה (לא) לעשות במקרה של פרידה

ילד עצוב בזמן שההורים רבים. ShutterStock
למעשים חמורים יש השלכות/ShutterStock

בית המשפט לענייני משפחה שלח אזהרה אחרונה לאם שניסתה בכל דרך אפשרית להפליל את בו זוגה לשעבר בטענה שפגע מינית בבתם המשותפת בת ה-6, כי אם היא לא תחדל ממעשייה היא תעביר את המשמורת על שלושת הילדים לחזקת האב.

מדובר במקרה קשה בו נקבע כי האם מעבירה את הילדה סיוט מתמשך ומנסה בכל דרך לשכנע אותה ואת המערכת כולה כי האב פוגע בה מינית. נגד האב אף הוגשה תלונה למשטרה בעניין שנסגרה מחוסר אשמה.

השופטת מירה רום פלאי, הזדעזעה מהמקרה וקבעה כי מאז היותה בת שלוש חשופה הילדה, ובהמשך גם אחיה התואמים, לסכסוך הקשה המתנהל בין ההורים וכי חרף עמדתם האובייקטיבית של שורת אנשי טיפול ומקצוע, היא בחרה להעביר את הילדה מסע קשה שכלל אף בדיקות חוזרות ונשנות באיבריה המוצנעים. בנוסף, האם פעלה בכל רך אפשרית למנוע קשר בין האב לשלושת הילדים.

האב, המיוצג בידי עו"ד רות דיין וולפנר, הגישה תביעה למשמורת על ילדיו וטען כי האם מעלילה עליו בכל דרך אפשרית וביקש משמורת על ילדיו.

עו"ד רות דיין וולפנר. ענבל מרמרי,
עו"ד רות דיין וולפנר/ענבל מרמרי

השופטת, קבעה כי עדותה של האם, שיוצגה על ידי עו"ד דני שרמן, אינה אמינה והעבירה ביקורת חריפה על התנהלותה ועל כך שסירבה לשתף פעולה עם כל דורם מקצועי שלא תמך בגירסתה: "האם מתנערת מאחריות למצבה הרגיש הקריטי של הקטינה ותולה את האשם אל צוואר כולם - החל מן האב, דרך המומחים וכלה בבית המשפט, תוך שהיא מזינה את תודעתם של שלושת הקטינים בנרטיב זה, ובכך מנכרת לחלוטין את דמותו של האב בפני הקטינים"..

"ייתכן כי האם מאמינה בסיפור שרקמה, שהאב פגע מינית בקטינה, אלא שככל הנראה בוחן המציאות שלה מושפע ממצבה הרגשי ומעולמה הפנימי".

"למעשה, כל הגורמים האובייקטיביים שנדרשו לעניין, לרבות המשטרה, הפרקליטות, שלושה מומחים במכון שלם, ואף בית משפט זה - התרשמו והיו תמימי דעים כי אין כל אינדיקציה לפגיעה מינית של האב בקטינה.... הקטינה חיה ונושמת את הנרטיב לפיו אביה פגע בה ואנס אותה, ובתודעתה היטשטש הגבול בין מציאות, זיכרון ודמיון", כתבה השופטת פלאי.

מנגד, אימצה השופטת את עמדת האב אולם החליטה לתת לאם "צ'אנס נוסף ואחרון" וקבעה כי שלושת הילדים יהיו במשמורת משותפת וישהו מחצית מהזמן אצל כל אחד מההורים: "לאחר התלבטויות רבות, בית המשפט החליט לאפשר לאם, בפעם האחרונה, לקבל את הממצא על פיו האב לא פגע מינית בקטינה, וכי הוא אב מיטיב וראוי, הזכאי וגם חייב לגדל את שלושת הקטינים בדיוק כמוה". היא הוסיפה, כי במידה והאם תסרב לקבל את הכרעת בית המשפט, האחריות ההורית על הילדים תעבור לאב . בנוסף חויבה האם בתשלום הוצאות לאב של 50,000 שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • הורות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully