רולדין קמפיין. יוטיוב, צילום מסך
צילום מסך/יוטיוב

עירומות ומתוקות - לאכול אותן: החפצה או אומנות?

עודכן לאחרונה: 28.11.2022 / 13:53

קמפיין הנשים העירומות שהופכות לסופגניות של רולדין, המאפייה הרשמית של חנוכה אמנם יפה וצבעוני אבל כרגיל, מכה גלים פמיניסטיים. בטוויטר, כמובן, אלא איפה. האם זו החפצה או אומנות? צפו הצביעו

אחרי שנים רבות בהם הסופגניות הצבעוניות של רולדין מככבות כל חנוכה, נראה שאפשר להתחיל לכנות כך את החג עצמו. המיתוג של המאפייה גדל יחד עם ההתענינות הציבורית שלנו בציפויים ורודים וסוכריות שמגיעים בקומות וגורמים לקומה של סוכר, והשנה הם יצאו בקמפיין אומנותי וצבעוני ביותר שבו הסופגניה שרואים בפריים מסתברת כאישה עירומה בתנוחת עובר שגופה צבוע בצבעי גוף.

אושיית הטוויטר ניצן כספי שילוני צייצה הבוקר: "התמונה הזו היא מהקמפיין של רולדין, שיצרו (כמה מקורי!) קישור בין גוף של נשים למזון, בין תשוקה למתוק לבין החפצת הגוף. שילוב של תרבות צריכה, סקסיזם וג'אנק פוד הכי רע שיש ?"

בציוץ הגיבו אנשים שניסו להמתיק את הסופגניה באמרם שיש בקמפיין גם גבר, אך נוכחו בטעותם - גם במקרה הזה מדובר באישה עם שיער קצר.

מה דעתכן?

החפצה או אומנות?

זו החפצה - צריך לבטל את הקמפיין
לא מפריע לי - באומנות מותר הכל
צביעות להתרגז כשבכל הפרסומות מוכרים באמצעות סקס
סופגניה היא נקבה, מה לעשות
1893 משתתפים

תגובתו של צור גולן, הפרסומאי ואיש הקריאייטיב מתעלמת מהקישור בין גוף האישה לממתקים מתכלים, וגם מהזיקה של החפצת הגוף הנשי באופן אירוטי כדי לשכנע אנשים לאכול וללקק דברי מתיקה:

"תודה אישית לכל אחת ואחד על התגובות המהממות מהרגע הראשון ידעתי שיש לנו ביד כיוון מיוחד, אבל תגובות כאלו.... לא מובן מאליו. לגבי השאלה על מודל גבר, ביקשנו בתחילת התהליך מיוהנס האומן שישקול עבודה עם גבר (כפי שעשינו במרבית הקמפיינים בעבר) בסופו של דבר זאת הייתה הבחירה ההאמנותית שלו וכיבדנו אותה. שוב תודה וחג שמח."

Sheee פוסקת שבדיוק גכמו בחיים האמיתיים יש בקמפיין הזה גם החפצה גם סקסיזם, וגם מחמאה, ובדיוק כמו בחיים, קשה לפעמים להבחין בגבולות ברורים בין אלה, גם כשהכוונה חיובית לגמרי או אומנותית להפליא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully