בלומי הם אינטרסקס. @blumekind_, צילום מסך
צילום מסך/@blumekind_

"יש בתוכי ביצים של גבר": ה"אינטרסקסית" חשפה איך נראים חיי המין שלה

9.12.2022 / 0:01

אוסטרלית צעירה שגדלה כילדה מספרת על הרגע המזעזע בגיל 16 שגילו שיש להם אשכים ש'גדלו בתוכם': 'זה היה מפחיד בשבילי לשמוע'. מאז הם אימצו את הזהות האינטרסקסית שלהם והפכו לוויראליים

אני אינטרסקס/@blumekind_

בלומי מעולם לא קיבלה מחזור ויש לה איברי מין זכריים וגם נקביים, אבל היא למדה לחיות עם זה ולנצל את היתרונות של זה: "אין לי שיער על הגוף ומעולם לא השתמשתי בדאורדורנט כי איני מזיעה". ומה לגבי חיי המין? תהיתם פעם איך בכלל אינטרסקס מנווטים את חייהם בעולם הדייטים והמין? בעצם, אולי ניקח צעד אחורה - אתם בכלל יודעים מה זה אינטרסקס?

אז בואו נתחיל קודם כל בהסבר: בגדול, אינטרסקס אלו אנשים שנולדו עם שני איברי מין, זכרי ונקבי, כלומר אינטרסקס הוא מושג המתאר את מי שהמאפיינים הפיזיים של המין שלהםן אינם תואמים את החלוקה המקובלת לזכר ונקבה. אינטרסקס יכול לבוא לידי ביטוי בחוסר-התאמה בין מאפיינים שונים שעל-פיהם קובעים את מין הילוד.ה.

איזה מאפיינים? מה הכוונה ב"חוסר-התאמה"? כולנו למדנו שבני אדם נחלקים לשניים: זכר ונקבה. החלוקה הזו כוללת מאפיינים כמו כרומוזומים, הורמונים, מראה חיצוני, איברי מין ומערכות רבייה. אולם, במקרים רבים היא אינה תואמת את המציאות: גופים יכולים לחרוג מהנורמה הזו, למשל, בכרומוזומים שנחשבים זכריים עם איברים שנחשבים נקביים, במראה גופני שאינו בדיוק מתאים למה שנחשב זכרי או נקבי או באיברים פרטיים שאינם מתאימים לחלוטין לאחת מהאפשרויות.

אז מה הבעיה? במדינות רבות, ואף בישראל, כשאדם אינטרסקס נולד, הוריו נדרשים להחליט מה יירשם בתעודת הזהות - זכר או נקבה. הדבר גורר לרוב, בהמלצת רופאים, גם התערבות כירורגית מורכבת ומסוכנת בגוף התינוק (אף ללא צורך רפואי) וגם גידול של הילד.ה כבן או כבת באופן בלעדי, בשילוב עם התערבויות רפואיות ממושכות לאורך חיי הילד.ה. מדובר בא.נשים שעל גופם נכפית התערבות חיצונית פולשנית, אנשים שהניתוחים שעברו כשרק נולדו מסתבכים בבגרותם ודורשים טיפולים נוספים, ושהמין והמגדר שלהם נתפסים כבעיה רפואית של ממש ולא כהחלטה אישית שזכותם הבסיסית היא לקבל אותה בעצמם.

מן הסתם תופתעו לשמוע כמה זה נפוץ: לפי אומדנים רפואיים רשמיים, נולד תינוק אינטרסקס אחד בכל 1,500 עד 2,000 לידות. לפי אומדנים אחרים, אך שנויים במחלוקת, היקף התופעה הוא כ-2% עד 4% מהאוכלוסייה. הגדרת אינטרסקס, או במינוח הרפואי DSD, עברה הרבה תהפוכות לאורך השנים ולכן אין עדיין קביעה מדויקת לגודל הקבוצה בישראל, אך הערכה הממוצעת היא 1:4000 לידות בישראל הן של אינטרסקס.

עד כאן הגדרות ומספרים ועכשיו - החיים עצמם.בלומי, שמוגדרים כאינטרסקס ומבקשים שיפנו אליהם בלשון פנייה רבים, השתתפו בפודקאסט של אנדרו בוקלו שנקרא I've Got News For You וסיפרו איך זה להיוולד ולחיות ללא זהות מינית ברורה.

@blumekind_ Sharing my story hoping to educate and reach my Inters3xy siblings!! ??? #fyp #lgbtqiaplus #intersexawarnessday ♬ Chemia Nowej Ery - Polskie Hity Internetu

"נולדתי עם משהו שנקרא תסמונת חוסר הרגישות לאנדרוגן", סיפרו בלומי לפודקאסט. "בעיקרון, הייתי כרומוזום XY והייתי מוכן להיות בן, אבל בגלל שהגוף שלי לא מגיב לאנדרוגנים, הייתי צריך להישאר בעצם בתור תינוק ברירת המחדל הקטן הזה כפי שכולנו מתחילים. אז בעצם, יצאתי נראית בדיוק כמו נקבה טיפוסית. ואז ברגע שהגעתי לגיל ההתבגרות, גיליתי שאין לי מערכת רבייה נשית. למעשה היו לי ביצים בתוכי, תאמינו או לא."

בלומי גילו בגיל 16,כשהלכו לרופא מסיבה שאינה קשורה, אך סיפרו לו שהם עדיין לא החלו לעבור את גיל ההתבגרות. הרופאים בדקו את זה והתברר שהם אינטרסקסים - משהו שגם בלומי מעולם לא שמעו עליו קודם לכן. הוריה שהיו בחדר כשהיא אובחנה והרופאים ביקשו ממנה לא לספר את זה לאף אחד משום שזה מאוד מסוכן לחלוק את זה עם אנשים ואפילו עם חברים.

והיא לא לבד
לא גבר, לא אישה: הדילמה של מי שנולדו עם שני איברי מין

דוגמנית מצליחה שוברת טאבו וחושפת: "נולדתי גם גבר וגם אישה"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"כל הסודיות והבושה סביב זה הפכו את כל הסיפור להרבה יותר גרוע, אבל למרבה המזל לא הקשבתי להם. הרגשתי שאני רוצה לחלוק את עם כולם בכל מקרה", אמר.ה בלומי. החברים והמשפחה תמכו בבלומי ולמרות הדיבורים עליו.ה בבית הספר, הרוב קיבלו את זה בצורה טובה. בלומי מעולם לא עשה.תה ניתוח להסרת האשכים, או כדי ליצור נרתיק אופייני לאישה אחרי שנולד.ה בלעדיו.

במקום זה, הרופאים המליצו לבלומי לעבור תהליך שנקרא "הרחבה", תהליך שבו מכניסים מעין מקלות כדי למתוח את הנרתיק, מה שיקל לשים טמפון או לקיים יחסי מין מבלי לסבול מכאבים קשים. בסופו של דבר בלומי עבר.ה את התהליך הזה ומספר.ת שחיי הזוגיות והסקס שלה שלו.ה לא מושפעים מהעובדה שהם אינטרסקס - מכיוון שהם חברים בקהילה הקווירית אז ישנה גישה פתוחה, אבל אפילו לחברים אחרים שיש לבלומי שהם אינטרסקס אין בעיות בתחום.

אנשים שנחשפים לעובדה שהם אינטרסקסים, מקבלים את זה בתדהמה בשלב הראשון, אבל עם השנים הם לומדים לחיות עם זה ובעולם יש לא פחות אינטרסקסים מאשר ג'ינג'ים למשל. "כאשר אתם טינאייג'רים, אתם מנסים להיות כמה שפחות חריגים", טוענים בלומי, "אבל זה שינה את חיי לטובה. פגשתי אנשים מדהימים, למדתי כל כך הרבה על עצמי ואת כל היתרונות של זה".

איזה יתרונות אתן שואלות? ובכן, בלומי מעולם לא קיבלו מחזור, לא הצמיחו שיער גוף ומעולם לא השתמשו בדאורדורנט משום שאין להם ריח של זיעה. בלומי שלמים עם עצמם ומאושרים, אבל אם יש משהו שהם היו רוצים זה שאנשים שנולדו ככה לא יכפו על יצמם מגדר אם הם לא רוצים ושהקהילה תהיה יותר פתוחה לתופעה הזו שלא נמצאת במודעות, בדיוק כפי שהומואים ולסביות לא היו בעבר.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully